Nog meer burenproblemen...

11-07-2013 18:46 106 berichten
Soms is het moeilijk om te beoordelen wat wel of geen overlast is. Mijn buren leggen hun veel (en heel hard) huilende kind van 14 maanden de hele dag in de tuin, en ik probeer te werken en word er gek van. Wij (zij dus ook) wonen heel klein en heel gehorig, dus ik zit er pal bovenop.

Kan ik daar nou wat van zeggen? Ik realiseer me best dat de ouders (die beiden thuis zijn) het zelf ook heel vervelend vinden dat die kleine zo huilt, maar moet dat per se de hele dag buiten? Eerlijkheidshalve: ik heb zelf geen kinderen, en ik word ontzettend afgeleid door dat lawaai. Ik doe al mijn deuren dicht, maar dat geluid scheurt overal doorheen.

Ik aarzel om er wat van te zeggen, omdat het hier in Nederland maar een paar dagen per jaar mooi weer is, dus voel ik me zo'n zeikerd. Maar ik zit met een krappe deadline en word zo'n beetje wanhopig van de toestand.

Mijn vraag: kan ik mijn buren vragen hun kind ook eens een paar uurtjes binnen te stallen, of is dat asociaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 11 juli 2013 @ 23:21:

[...]

Dat ze het kind niet kunnen laten stoppen met huilen is duidelijk, maar de plaats waar het kind huilt kunnen zij wel veranderen. Dus kunnen de ouders wel iets doen om de overlast te verminderen, zodra ze weten dat er iemand overlast ondervind. Ik zou dus zeker eens een gesprekken met de buren aangaan.Eens. Ik vind ook dat je het absoluut kan aankaarten. Ik zou mijn situatie uitleggen en dan zelf met een voorstel komen. Dus ook duidelijk aangeven wanneer jij graag thuis wilt kunnen werken.
Tuurlijk moet je erover gaan praten TO, zou toch niet zo zijn dat jij je moet opsluiten voor een huilend kind, en wat doe je dan met het mooie weer? Kun je niet eens in je tuin gaan zitten en lekker relaxen, dat kan toch niet?
En, heb je al besloten wat je gaat doen, to?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
quote:reizenenzo schreef op 12 juli 2013 @ 07:06:

En, heb je al besloten wat je gaat doen, to?

To trekt de volgende keer dat het aan de orde is de stoute schoenen aan en gaat eens voorzichtig met de buren overleggen. Zo kan het ook niet doorgaan. Even op een goed moment wachten, hij ligt nu binnen te huilen, dus dat zou een beetje gek zijn.

Bedankt allemaal voor jullie goede raad. Het heeft me echt over de streep getrokken.
quote:jagten schreef op 12 juli 2013 @ 00:37:

Tuurlijk moet je erover gaan praten TO, zou toch niet zo zijn dat jij je moet opsluiten voor een huilend kind, en wat doe je dan met het mooie weer? Kun je niet eens in je tuin gaan zitten en lekker relaxen, dat kan toch niet?

Hier ook mee eens.

Succes met het gesprek!
Goedemorgen Sri,

Succes.

Ook jij hebt recht op woongenot. Is wettelijk bepaald. Onthou dat.
Geen enkele ouder vindt het leuk als hun kind huilt. Dus als er een makkelijke manier was om hun kind daar eme op te doen houden hadden ze het wel gedaan. Verder is het zomer, mooi weer en dan is het goed voor kinderen om buiten te zijn. Het is ridicuul omt e verlangen dat ouders hun kinderen binnen opsluiten omdat de buren last van het huieln hebben. Het zijn doodgewone elefgeluiden. dat jijd ekeuze hebt gemaakt om thusi te werken is niet hun probleem. Dat jij je stoort aan elk leefgeluid is niet hun probleem. Dan had je maar een bedrijfspandje moeten huren op een of ander afgelegen bedrijventerrein, dan had je noot een kind gehoord.

He tis jouw keuze om thuis te werken en je had je kunnen bedenken dat je dan overdag kinderen hoort spelen, huilen, ruzie maken, de buurman die zijn heg maait, de overbuurvrouw die roddelt met haar vriendin.

Dus nee, ik zou het zeer asociaal van je vinden als jij van je buren verlangt dat ze hun kind opsluiten in huis.
quote:Dus nee, ik zou het zeer asociaal van je vinden als jij van je buren verlangt dat ze hun kind opsluiten in huis.Dat verlangt ze ook niet. Ik lees dat iig nergens.
Dat die buren een gehandicapt kindje hebben is vervelend maar nog geen reden om die baby buiten te laten krijsen. Dat kunnen ze tegenover de buren niet maken. Als het kindje in de buitenlucht moet zijn, kunnen ze met de baby gaan wandelen. Gewoon in de tuin laten krijsen is asociaal.
quote:markovic schreef op 12 juli 2013 @ 10:13:

Dus nee, ik zou het zeer asociaal van je vinden als jij van je buren verlangt dat ze hun kind opsluiten in huis.Ben jij dol, natuurlijk verlang ik dat niet! Dat heb ik ook nergens beweerd. Ik wil gaan overleggen of we dit kunnen oplossen op een manier die voor iedereen acceptabel is, en dat is echt iets anders dan eisen dat dat kind binnen opgesloten wordt.
Dat je daar nog op in gaat.

Misschien is het een goed plan om te opperen dat ze eens wat vaker gaan wandelen met die kruimel. Het wiegen van de wandelwagen brengt rust en zou er voor kunnen zorgen dat het wat minder huilt.

Raar ook dat ze dat niet doen.
Weet je wat je kan de buren ook vragen of ze hun kind in de bibliotheek kunnen stallen. ;)

Nee, even serieus, meeste dingen zijn toch gewoon bespreekbaar, net als dit, het gaat vooral om de manier waarop.
quote:Cateautje schreef op 12 juli 2013 @ 12:39:

Dat je daar nog op in gaat.

Misschien is het een goed plan om te opperen dat ze eens wat vaker gaan wandelen met die kruimel. Het wiegen van de wandelwagen brengt rust en zou er voor kunnen zorgen dat het wat minder huilt.

Raar ook dat ze dat niet doen.

Ha Cateau, ja, dom hè?

Dat wandelen lijkt me wel een goed plan. Voor hem dan, want zij loopt op krukken op het ogenblik. Maar wie weet hoe opgelucht ze zal zijn als echtgenoot eens een uurtje zijn hielen licht .

quote:meesmv3 schreef op 12 juli 2013 @ 12:56:

Weet je wat je kan de buren ook vragen of ze hun kind in de bibliotheek kunnen stallen. ;)

Nee, even serieus, meeste dingen zijn toch gewoon bespreekbaar, net als dit, het gaat vooral om de manier waarop.

En hem daar van kaft tot kaft Oorlog en vrede voorlezen. Zeer slaapverwekkend .

Ik denk dat ik Missy's eerdere suggestie maar overneem en wat lekkers meeneem, als zoenoffer, zeg maar.
quote:sri schreef op 12 juli 2013 @ 12:58:

[...]

Ha Cateau, ja, dom hè?

Dat wandelen lijkt me wel een goed plan. Voor hem dan, want zij loopt op krukken op het ogenblik. Maar wie weet hoe opgelucht ze zal zijn als echtgenoot eens een uurtje zijn hielen licht .Breng het onder de aandacht, zou ik zeggen.
Emmer water er overheen :-) Nee, grapje natuurlijk, echt heel vervelend want geluid kun je bijna niet buitensluiten. Oordoppen is een overweging en een keer laten vallen bij je buren dat je het hoort en dat het stoort. Ik weet een beetje hoe het voelt, sterkte!
Als je een hond altijd buiten laat blaffen, dat is toch ook asociaal? En daar zeggen mensen ook niets aan te kunnen doen. Ja, de hond naar binnen halen.

Ik zie niet het verschil.

Waarom andere mensen blootstellen aan takkeherrie?
Als je niet tegen oordopjes kunt, neem dan oorkappen. Die dingen die bouwvakkers dragen. Ik heb ze ook voor mijn dochter (mooie roze ) voor als er ergens harde muziek is, daar heeft ze een hekel aan. Zit best lekker.

En schrijf de universiteitsbieb niet af! Hier is die ook gewoon open voor niet-studenten, veel 60-plussers zitten er 's ochtends (gratis en in stilte) de krant te lezen.

Op een vriendelijke manier bespreken kan natuurlijk altijd. En zoek een rustig moment, dus niet als het gehuil een hoogtepunt bereikt boos aanbellen. Misschien 's avonds, als kind in bed ligt? Ik zou er in ieder geval best rekening mee willen houden.
En Sri?
quote:reglisse schreef op 13 juli 2013 @ 20:15:

Op een vriendelijke manier bespreken kan natuurlijk altijd. En zoek een rustig moment, dus niet als het gehuil een hoogtepunt bereikt boos aanbellen. Misschien 's avonds, als kind in bed ligt? Ik zou er in ieder geval best rekening mee willen houden.

Dat is dus ook wat ik zoek. Niet als die kleine zich een breukje ligt te krijsen, want dan zijn ze zelf al gestresst genoeg.

Maar op het ogenblik zijn ze even op vakantie, ondanks haar krukken, aggossie. Het is hier dus verrukkelijk stil.

Als ze weer terug zijn, vraag ik ze 's avonds maar eens op een borrel, desnoods met kleine en al, en laat ik het onderwerp op een gegeven moment opploppen. Dan ligt er ook niet zo vreselijk zo'n klagerige nadruk op.

Lief dat jij met zoiets rekening zou willen houden, reglisse!
quote:missy_Acy schreef op 15 juli 2013 @ 15:06:

En Sri?Zie hierboven, Missy . Nu zit iedereen lekker bij te komen, zij hopelijk ook, want ze hebben het al lastig genoeg met dat erwtje. Beetje omzichtig aanpakken maar. Het scheelt dat ik helemaal onverwacht een gat in mijn project heb, zodat ik ook even stoom af kan blazen.
Wat fijn dat ze op vakantie zijn. Ook voor jou.
quote:missy_Acy schreef op 15 juli 2013 @ 21:20:

Wat fijn dat ze op vakantie zijn. Ook voor jou.
Sri, je klinkt absoluut als een fijn mens en een fijne buur.

Ik hoop dat jullie eruit komen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 16 juli 2013 @ 00:13:

Sri, je klinkt absoluut als een fijn mens en een fijne buur.

Ik hoop dat jullie eruit komen.Saaaaar, want lief van je, dank je wel! Ik bloos.
Nog even een updateje voor degenen die meegeleefd hebben: het probleem is opgelost .

Wij waren toch wat terughoudend om dit te gaan aankaarten, vooral omdat we erachter kwamen dat er bij hun nog wat andere problemen spelen, maar van de week stonden ze ineens bij ons op de stoep.

Ze hadden het idee dat erwtje buiten toch wel erg hard en lang begon te krijsen. Toen wij toegaven dat we er soms best last van hadden, hebben we bepaalde binnen- en buitentijden afgesproken, en wij hebben beloofd dat we het even laten weten als we weg gaan, zodat zij lekker hun gang kunnen gaan. Erg veel buitentijd zal er toch wel niet meer zijn dit jaar.

Iedereen toch nog tevreden .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven