Noodsituatie.

02-03-2016 15:46 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de vervelendste omstandigheden ben ik dakloos. Mijn lieve vriendin heeft me met open armen opgevangen in haar huis dat bestaat uit een nok van een dak met een klein beetje daglicht en een slaapkamer. Hier verblijf ik al een jaar en drie maanden.

Maar nu heb ik sinds een paar maanden kanker en nog maar een twee jaar te leven. Een barre boodschap.

Wie weet voor deze tijd een lekker schoon huijsje met tuin, of nette flat met lift, natuurlijk met zon. Ik heb hier zo'n behoefte aan.

Wie o wie weet iets?

De woonruimte wordt gezocht in Rotterdam noord, blijdorp of centrum.

Groet, Wian.
Ik lees trouwens nog steeds niet wat je in de afgelopen tijd (dus die 15 maanden dat je bij die vriendin op haar woning in de nok van het dak met zo ontzettend weinig daglicht zat) hebt gedaan om aan een woning te komen.

Even de checklist:

- Sta je ingeschreven bij de woningbouw/woningnet?

- Zou je genoegen kunnen nemen met een studiootje als het een balkonnetje zou hebben?

- Ben je bereid om voorzieningen (toilet, douche, keuken) te delen?

- Sta je ingeschreven bij Kamernet oid?

- Heb je een beeld van wat jij maximaal aan huur kunt besteden? Zowel kale huur als inclusief?

- Wat kunnen jouw vrienden allemaal doen in de woning? Schilderen/behangen, schoonmaken, apparatuur aansluiten, meubels in elkaar zetten, gordijnen/planken/schilderijen ophangen...

- Hoeveel geld heb je over voor het inrichten van de woning? Want hou er rekening mee dat je er minimaal vloerbedekking, gordijnen en het nodige aan witgoed (koelkast, gasfornuis oid, wasmachine) in de woning moet komen. Hoe wil je dit gaan regelen?

En nee, dit is niet denken in problemen. Dit is vragen naar de mogelijkheden, zodat we goed mee kunnen denken
Ik probeer op allerlei mogelijke manieren een huis te krijgen. Wie heeft het hier over gratis. Ik heb een normaal inkomen.
Ik weet het niet hoor maar ik kreeg een beetje raar gevoel toen ik de topic las.

En volgens mij als je zo ziek bent, dan kan je urgentie krijgen voor een woning.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Sorry maar ik vind dit geen noodsituatie.

Een gezin met jonge kinderen die nu in een te klein flatje in een achterstandswijk woont tussen de drugsdealers kan zo'n huis een stuk beter gebruiken dan jij.

Je hebt een dak boven je hoofd. Bent maar alleen dus niet veel ruimte nodig en zolang kun je er toch geen gebruik meer van maken.
quote:blueeyes*3 schreef op 02 maart 2016 @ 16:10:

Ik lees trouwens nog steeds niet wat je in de afgelopen tijd (dus die 15 maanden dat je bij die vriendin op haar woning in de nok van het dak met zo ontzettend weinig daglicht zat) hebt gedaan om aan een woning te komen.

Even de checklist:

- Sta je ingeschreven bij de woningbouw/woningnet?

- Zou je genoegen kunnen nemen met een studiootje als het een balkonnetje zou hebben?

- Ben je bereid om voorzieningen (toilet, douche, keuken) te delen?

- Sta je ingeschreven bij Kamernet oid?

- Heb je een beeld van wat jij maximaal aan huur kunt besteden? Zowel kale huur als inclusief?

- Wat kunnen jouw vrienden allemaal doen in de woning? Schilderen/behangen, schoonmaken, apparatuur aansluiten, meubels in elkaar zetten, gordijnen/planken/schilderijen ophangen...

- Hoeveel geld heb je over voor het inrichten van de woning? Want hou er rekening mee dat je er minimaal vloerbedekking, gordijnen en het nodige aan witgoed (koelkast, gasfornuis oid, wasmachine) in de woning moet komen. Hoe wil je dit gaan regelen?

En nee, dit is niet denken in problemen. Dit is vragen naar de mogelijkheden, zodat we goed mee kunnen denken

De voorgaande maanden heb ik in Utrecht gezocht en gewerkt.

Verder kan ik alles afvinken.
quote:sugarmiss schreef op 02 maart 2016 @ 16:13:

Een gezin met jonge kinderen die nu in een te klein flatje in een achterstandswijk woont tussen de drugsdealers kan zo'n huis een stuk beter gebruiken dan jij.

Je hebt een dak boven je hoofd. Bent maar alleen dus niet veel ruimte nodig en zolang kun je er toch geen gebruik meer van maken.
Heb je contact met maatschappelijk werk in het ziekenhuis? Wat vinden zei van deze situatie?
quote:miracle75 schreef op 02 maart 2016 @ 16:13:

Ik weet het niet hoor maar ik kreeg een beetje raar gevoel toen ik de topic las.

En volgens mij als je zo ziek bent, dan kan je urgentie krijgen voor een woning.Klopt, maar dan krijg je de eerste de beste woning aangeboden, niet een woning die en in een leuke wijk en met een tuin/balkon en met extra veel zon en lage huur en een lift (bij een appartement). En TO wil graag dat de woningbouw (of iets/iemand anders) haar een perfecte woning voor de aankomende twee jaar aanbiedt.
Sorry hoor. Ik geloof er geen fluit van.
Ik zie met even googlen allemaal opties op Zuid. Oa een kamer op de Helmerstraat, da's zeker een prima buurt. Als je je eisen bijstelt moet het volgens mij dus lukken om iets te vinden.
quote:Dubbs schreef op 02 maart 2016 @ 16:18:

Sorry hoor. Ik geloof er geen fluit van.Hoezo?

Sorry hoor. Ik geloof er geen fluit van.Kan je dat bewijzen?
quote:Vivaneesje schreef op 02 maart 2016 @ 16:19:

[...]

Hoezo?Misschien naar aanleiding wat TO in December geschreven heeft?

Sorry hoor. Ik geloof er geen fluit van.Ik denk niet dat wij kunnen of mogen beoordelen of dit de waarheid is, maar ik heb eerlijk gezegd ook mn twijfels.
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 16:15:

[...]

De voorgaande maanden heb ik in Utrecht gezocht en gewerkt.

Verder kan ik alles afvinken.

Is Utrecht nog steeds acceptabel? Of de omgeving van Utrecht? Waarom zoek je nu per sé in Rotterdam?

Hoeveel wachttijd heb je opgebouwd?

En je zegt dat je alles kunt afvinken, maar een aantal vragen zijn open vragen. Zou je daar antwoord op kunnen geven? Dat helpt makkelijker

Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)

Echt? Wauw.

Jankerd
quote:bankje schreef op 02 maart 2016 @ 16:15:

Heb je contact met maatschappelijk werk in het ziekenhuis? Wat vinden zei van deze situatie?

Als het al waar is..

Dan hoeft het MW hier niks mee hoor. Dat iemand ziek is maakt niet uit. Er is onderdak, en iemand is al eerder dakloos geworden. Problemen zijn er dus al en dat kun je niet even op het bord van het ziekenhuis neerleggen

Echt belachelijk om uit een ziekte als kanker (of welke ziekte dan ook) ziektewinst te willen halen door een huis te claimen.
quote:blueeyes*3 schreef op 02 maart 2016 @ 16:17:

[...]

Klopt, maar dan krijg je de eerste de beste woning aangeboden, niet een woning die en in een leuke wijk en met een tuin/balkon en met extra veel zon en lage huur en een lift (bij een appartement). En TO wil graag dat de woningbouw (of iets/iemand anders) haar een perfecte woning voor de aankomende twee jaar aanbiedt.

Hier heb je met urgentie gewoon de keuze uit een X aantal woningen. Dus kun je kiezen voor een huis met tuin of lift. En in geval van ziekte houden ze er idd rekening mee met trappen etc.

Maar to, hoe kom je aan de prognose? Want ik vind hem best ruim.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:blueeyes*3 schreef op 02 maart 2016 @ 16:17:

[...]

Klopt, maar dan krijg je de eerste de beste woning aangeboden, niet een woning die en in een leuke wijk en met een tuin/balkon en met extra veel zon en lage huur en een lift (bij een appartement). En TO wil graag dat de woningbouw (of iets/iemand anders) haar een perfecte woning voor de aankomende twee jaar aanbiedt.Vragen staat vrij natuurlijk. Maar of het realistisch is om via het forum aan een huis te komen, vraag ik me af.
Kijk eens op de site van pararius. Hier zie ik appartementen etc. in jouw prijsklasse.
Zou het niet mogelijk zijn om een levensloop woning ( of hoe heten die dingen ? ) te krijgen? Geen idee of dat nog bestaat, trouwens, maar die woningen ( appartementen ) zijn er op gebouwd dat mensen later zorg nodig hebben. Dus geen drempels, stangen in de wc, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat wanneer je de boodschap krijgt dat je een levensverwachting hebt van 2 jaar, je niet drie hoog achter wil wonen. Die tijd wil je nog zo goed mogelijk en zo fijn mogelijk beleven. Ik snap de eisen van TO heel goed. Ik ben alleen bang dat officiële instanties zoals woningbouwverenigingen, hier niet veel mee kunnen i.v.m. de bestaande regels.

Meer kan ik helaas niet, TO, dan begrip hebben voor je wensen, hopen dat je via alternatieve ingangen wellicht iets vind (zoals hier :-)) en je heel veel sterkte wensen.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2016 @ 16:22:

Zou het niet mogelijk zijn om een levensloop woning ( of hoe heten die dingen ? ) te krijgen? Geen idee of dat nog bestaat, trouwens, maar die woningen ( appartementen ) zijn er op gebouwd dat mensen later zorg nodig hebben. Dus geen drempels, stangen in de wc, etc.Zouden die niet al bezet zijn door de ouderen die het bejaardenhuis uit moesten?
Ook nog een optie, TO: loting

Bij woningnet heb je in een aantal regio's lotingwoningen. Bij deze woningen heeft iedereen een gelijke kans en tellen wachttijd en urgenties niet. Alle mensen die dan reageren op die woning gaan in een soort hoge hoed en daar trekken ze een winnaar uit (bij wijze van spreken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven