Oh nee, de TV is te groot!

14-03-2010 11:47 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn een paar maanden geleden groter gaan wonen.

Dat leek vooral vriendlief een mooie aanleiding voor de aanschaf van een nieuwe TV. Heb hem met veel moeite weten te weerhouden van de TV's van een meter breed en meer.....het werd er een van 82cm.

Naief als ik was dacht ik nog, ach die flatscreens nemen tegenwoordig niet zoveel ruimte meer in.....oeps.

Sinds gisteren staat er een bakbeest van scherm in de knusse zithoek, vreselijk. Vriendlief is dolgelukkig, ik van slag.

Ineens wordt alle aandacht getrokken door dat zwarte onding in de kamer....

Iemand een tip hoe je zo'n vreselijk prominent apparaat nog enigszins weet te subtiel in de ruimte kan verwerken??
quote:iris1969 schreef op 14 maart 2010 @ 13:55:

[...]

Speciaal voor MissC, Festen en andere "vieze" meisjes, ik bedoel natuurlijk zoiets. Mooi toch?

[afbeelding]GEIL!
quote:mrscaricos schreef op 14 maart 2010 @ 13:51:

[...]

Ja ik vind een radio ook storend, vooral als hij hard staat.

Ik vind harde muziek sowieso storend.

Ik kan echt heel goed tegen stilte en rust.

Als ik bij iemand komt en de radio (zacht) aan vind ik dat soms wel storend maar wel veel minder storend dan de tv met zo'n bewegend beeld enzo.....dat is nog het meest irritant.

Ik vind een tv dus echt écht niet gezellig.

Thuis heb ik de radio ook nooit aanstaan, als ik muziek wil luisteren en dat vind ik ook wel fijn zet ik gewoon een cd op, of wat mp3's.

Lekker zonder gebabbel ertussen want dat vind ik wel vervelend van de radio.

Ik vind dat soms zo heerlijk, geen tv aan, geen computer aan, geen radio aan, gewoon gezellig samen zijn of gewoon rust, heerlijk!!

Ik ben ook veel liever buiten!Wij hebben dus altijd muziek aan, radio of CD, maakt niet uit. Wij vinden dat juist gezellig. Ik kan niet tegen stiltes, vind ik juist zo ongezellig en kil. Het is maar net wat je gewend bent en waar je van houdt.
De mijne is ook best groot.. (pun intended).. maar als je hem aan de muur hangt, dan heb je er toch niet zo'n last van?.. Plat scherm, is net een schilderij.. Het enige punt is dat als ie uit staat dat er een groot zwart scherm aan de muur hangt en dat is een tikkeltje vervelend..

Optie: maak er een spiegel van... Ga in een doe-het-zelf zaak spiegelfolie halen die normaal gesproken gebruikt wordt om ramen aan de buitenkant spiegelend te maken.. Als de tv uitstaat heb je een spiegel, als de tv aanstaat niet meer..

Andere optie:.. Koop een mooie brede schilderijlijst.. monteer achter de lijst een rolgordijntje van de Gamma met een mooi motiefje.. Hang de lijst voor de tv.. rolgordijntje naar beneden; schilderij, rolgordijn omhoog; tv..

kijk hier voor het idee; http://www.mediadecor.com/comparison.htm
Charmante prijsjes ook op die site, Boog! hahaha
Ik heb nu nog een héél klein (beeldbuis)tv'tje en eigenlijk ben ik daar nog best tevreden mee. Maar hij wordt slecht (is ook bijna 15 jaar oud), dus als ik ga verhuizen moet ik geloven aan een flatscreen-tv.

Maar ik vind ze over het algemeen ook lelijk. Waarom zijn al die dingen alleen in pikzwart (vaak nog hoogglans ook) te koop? Waarom zijn er geen mooie witte tv's, of lichtgrijze?
Ja hoor Soleil, die zijn er wel. Ik ben me nu aan het oriënteren op een nieuwe TV en ik heb her en der ook witte en lichtgrijze TV gezien. Wit oogt overigens erg plastic.
quote:boogje schreef op 14 maart 2010 @ 14:19:

Optie: maak er een spiegel van... Ga in een doe-het-zelf zaak spiegelfolie halen die normaal gesproken gebruikt wordt om ramen aan de buitenkant spiegelend te maken.. Als de tv uitstaat heb je een spiegel, als de tv aanstaat niet meer..

Andere optie:.. Koop een mooie brede schilderijlijst.. monteer achter de lijst een rolgordijntje van de Gamma met een mooi motiefje.. Hang de lijst voor de tv.. rolgordijntje naar beneden; schilderij, rolgordijn omhoog; tv..

kijk hier voor het idee; http://www.mediadecor.com/comparison.htmWat heerlijk creatief met kurk .
quote:iris1969 schreef op 14 maart 2010 @ 13:55:

[...]

Speciaal voor MissC, Festen en andere "vieze" meisjes, ik bedoel natuurlijk zoiets. Mooi toch?

[afbeelding]

Ik vind zoiets opzich wel mooi als je je interieur ernaar hebt.

Bij ons in de woonkamer zou dat dus echt niet passen, ik heb geen strakke inrichtig.

Ik ben meer voor het landelijke, romantische, brocante inrichting en stijl.

En daar hoort een tv bij in een kast achter deurtjes
quote:iris1969 schreef op 14 maart 2010 @ 14:29:

Ja hoor Soleil, die zijn er wel. Ik ben me nu aan het oriënteren op een nieuwe TV en ik heb her en der ook witte en lichtgrijze TV gezien. Wit oogt overigens erg plastic.

Als je een mooie vindt, laat je het me dan weten?

Ik heb er tot nu toe maar 1 gespot (ok, 2, maar die 2e was bijna 2000 euro), maar die schijnt kwalitatief niet zo goed te zijn.
Van de flatscreens heb ik een paar witte en zilvergrijze exemplaren bij De Block, Expert en Scheer & Foppen gezien en die waren even duur en even goed als de zwarte TV's.
quote:_Soleil_ schreef op 14 maart 2010 @ 14:24:

Ik heb nu nog een héél klein (beeldbuis)tv'tje en eigenlijk ben ik daar nog best tevreden mee. Maar hij wordt slecht (is ook bijna 15 jaar oud), dus als ik ga verhuizen moet ik geloven aan een flatscreen-tv.

Maar ik vind ze over het algemeen ook lelijk. Waarom zijn al die dingen alleen in pikzwart (vaak nog hoogglans ook) te koop? Waarom zijn er geen mooie witte tv's, of lichtgrijze?Die zijn er wel hoor, van Sony: 32E5520 bijv.
quote:mrscaricos schreef op 14 maart 2010 @ 13:40:

Een tv in de slaapkamer ben ik dus wel (fel) tegen, dat lijkt me ook niet fijn voor je seksleven.

Kan ik fout hebben hoor, maar ik zie er écht het nut niet van in!Vind het heerlijk om met de tv op de sleeptimer in te slapen. Maar ik heb dan ook geen man en geen seksleven (behalve de geautomatiseerde duracelversie )
Die van mij is 80 cm en ik wil per sé binnenkort een veel grotere. Vooral HD tv is schitterend. Dus ik begrijp je man/vriend wel. Ik moet dan zeker iets gaan kopen om hem op te zetten want mijn huidige opzetkast is te klein. Ik denk aan een tafeltje op wieltjes, zodat je hem lekker dichtbij kan zetten of veraf als je niet meer wil kijken.
Ook ik vind je tv niet te grrot.

En man/vriend lief is er gelukkig mee.

Hier ook al 82 in de slaapkamer.Echt gaaf. Wel aan de muur.

De tv dan he!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
:-)
Wij hebben vorig jaar een lcd tv gekocht, we hadden een tv van 82 cm en mijn lief wilde perse een grotere. Nu hebben we een tv van 102 cm, de eerste week moest ik er vreselijk aan wennen maar sindsdien ben ik erg blij. Het kijkt erg prettig, heeft een goed beeld (digitale tv) en een goed geluid (Samsung heeft een hele platte tv die we erg mooi vonden, maar het geluid was vreselijk). Er zijn 'regels' voor hoe groot je tv het beste kan zijn, het heeft met de afstand te maken van je zitplaats tot de tv. Onze kamer is 4.20 meter breed en dan kan 102 cm prima. Als we weer geld te veel hebben (gebeurt zelden helaas), kopen we ook een lcd voor in de slaapkamer, maar die wordt wel kleiner omdat de afstand veel kleiner is.
Ik heb op gebied van lcd tv's zo'n beetje een van de kleinste formaten genomen. Eigenlijk bedoelt voor in een caravan of op een boot. Maar ik vind een tv net als jij vre-se-lijk om te zien. Dus begrijp compleet waar je vandaan komt hoor : )

Is zo'n soort ikea systeem (die vast ook wel bij andere filialen wordt verkocht) niet iets voor jullie? Met zo'n schuifpaneel bedoel ik? Dan kun je 'm mooi over de tv schuiven als hij uitstaat. Moet er links of rechts van de tv wel ruimte zijn om 'm naartoe te schuiven uiteraard.

En je kunt hem niet gewoon bij de buren zetten en vanuit het raam tv kijken?
Ik heb plannen om de TV aan de muur te hangen, en er een soort raamkozijn met luiken omheen te bouwen.
Manlief gaat een gesloten buffetkast ombouwen zodat het beest erin kan, kunnen we het overdag lekker afsluiten. De kinderen kunnen dan naar een klein tv-tje kijken in hun speelhoek!
quote:elninjoo schreef op 14 maart 2010 @ 17:16:

[...]

Die zijn er wel hoor, van Sony: 32E5520 bijv.

Thanks, die is mooi inderdaad. Alleen weet ik niet of ik dat budgettechnisch ga redden, aangezien ik al met een hoop verhuiskosten zal zitten.

Maar ik houd hem in gedachten.
quote:Friezin71 schreef op 14 maart 2010 @ 22:02:

En je kunt hem niet gewoon bij de buren zetten en vanuit het raam tv kijken?

Ha, ik zal eens informeren bij de buren.....

Vind die tip van schouderklopje ook wel een goeie, ga eens op zoek naar zo'n schuifkast. Denk alleen dat manlief de tv daar te mooi voor vindt.
quote:Wytske1914 schreef op 14 maart 2010 @ 11:47:

Zijn een paar maanden geleden groter gaan wonen.

Dat leek vooral vriendlief een mooie aanleiding voor de aanschaf van een nieuwe TV. Heb hem met veel moeite weten te weerhouden van de TV's van een meter breed en meer.....het werd er een van 82cm.

Naief als ik was dacht ik nog, ach die flatscreens nemen tegenwoordig niet zoveel ruimte meer in.....oeps.

Sinds gisteren staat er een bakbeest van scherm in de knusse zithoek, vreselijk. Vriendlief is dolgelukkig, ik van slag.

Ineens wordt alle aandacht getrokken door dat zwarte onding in de kamer....

Iemand een tip hoe je zo'n vreselijk prominent apparaat nog enigszins weet te subtiel in de ruimte kan verwerken??Heel eenvoudig. Doe hem een Wii kado en vergeet de polsbandjes.
Je kunt hem ook omruilen voor een witte tv, ziet er een stuk beter uit!
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 18-03-2010 10:06
Reden: URL verwijderd wegens reclame.
% gewijzigd
Is het het zwarte wat je stoort? Je hebt tegenwoordig namelijk ook hele mooie rode, witte en zilver kleurige LCD's.

Daarbaast kan je kijken bij www.muurbeugel.nl, ik weet niet wat je budget is, maar er zijn voor iets minder dan ¤400 (veel geld dus!, en dan moet er nog een ombouw om!) van die meubels waar je de tv automatisch in kan laten zakken. Dan zie je de tv dus alleen maar als deze aanstaat. Als hij uitstaan is de tv weer naar beneden gezakt in het kastje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven