Ongelukjes met de auto

17-10-2012 14:34 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik kan soms zo moe van mezelf worden. Nou reed ik daarnet achteruit de garage in met de achterklep omhoog. Sufferd die ik ben. En dat is dus al de 2e keer!!

Resultaat: een deukje in mijn achterklep, lamp van de garage stuk en de garagedeur wil niet meer naar beneden.

'k Heb mijn vriend alvast maar gebeld, hoeft vanavond niet te schrikken.

Heb jij ook weleens zoiets stoms gedaan?
quote:sugarmiss schreef op 17 oktober 2012 @ 15:05:

[...]

Je weet niet wanneer een andere verkeersdeelnemer plotseling opduikt. Bovendien bewegen ze ook nog eens.

Maar als je vooruit tegen een paaltje oprijdt dan is dat ook vrij stom en kan je je inderdaad afvragen of je je rijbewijs wel waardig bent.

Nu is een paaltje vaak nog vrij klein en kan je die over het hoofd zien maar die achterklep is echt wel in je achterruit te zien als je achterruit rijdt

Die klep heeft ze zeer waarschijnlijk ook nog eens zelf opengezet. Dat weet je toch. Dan rijdt je vervolgens toch niet gewoon de garage in.

Over het algemeen duiken andere weggebruikers niet ineens op, die rijden er gewoon net zo als jij/ik zelf. Daar een ongeluk veroorzaken heeft meestal ook te maken met niet goed kijken.

TO doet het toch niet expres, dat het niet slim is snap ik best, en TO zelf ook.
Dat moet je toch zien als je achteruit rijdt??? Of heb je dan helemaal niet in je achteruitkijkspiegen gekeken toen je achteruit reed?? Ik vind 't wel knap in ieder geval...

@Sipie, onze garagedeur heeft daar een beveiliging voor. Als je op 't knopje duwt om 'm omlaag te laten en er staat iets of iemand onder stopt de poort vanzelf... (is maar goed ook, want mijn man heeft ooit vanuit het huis (waar je dus niet de garage in kunt kijken) op de afstandsbediening van de poort geduwd terwijl ik de garage in aan 't rijden was)
Life is what happens to you while you are busy making other plans...
Ja het is inderdaad niet mijn slimste actie, en dan ook nog voor de 2e keer.

Maar de auto achteruit de garage inrijden doe ik altijd op mijn linkerzijspiegel. Dus ik kijk niet achterom, waarschijnlijk had ik het dan ook wel gezien. Vorige keer had ik alleen een kras maar dat de garagedeur nu niet meer dicht wil is geen goed teken.
Aantal schadevrije jaren zegt hier vrij weinig, als je 5000 op een jaar rijdt, heb je nou eenmaal minder kans op een ongelukje dan dat je er 70.000 op een jaar rijdt.
Ach, ik rijd in de sloot.

Wil ik de oprit oprijden, knal ik tegen het hekje aan.

Wil ik met vriendinnen wegrijden, zet ik m in zn achteruit. Boem auto.
Jaren geleden moest ik iets gaan bezorgen voor mijn werk. Ik reed in de bedrijfswagen en het leek me handig om achteruit de parkeerplaats in te rijden, want dan kon ik makkelijker weg rijden. Het lag namelijk aan een drukke doorgaande weg. Toen hoorde ik een enorme knal! Ik stapte uit en zag dat ik tegen de paaltje was geknald. Er was gelukkig geen schade en ik heb het nooit tegen mijn baas durven zeggen
quote:peacy schreef op 17 oktober 2012 @ 15:34:

Ach, ik rijd in de sloot.

Wil ik de oprit oprijden, knal ik tegen het hekje aan.

Wil ik met vriendinnen wegrijden, zet ik m in zn achteruit. Boem auto.Reed je vanuit de sloot de oprit op???
quote:Sssenta schreef op 17 oktober 2012 @ 14:42:

Ken je die scenes uit meerdere films dat de personages hun tas op het dak van de auto leggen en dan wegrijden? Juist. Meerdere keren gebeurd :(En, leg je nu nog steeds je tas op het dak als je hem even uit je handen kwijt moet?
Ja. Truffel weet het allemaal

Ben je trouwens al zwanger?
Na zwangerschapsverlof eerste dag weer terug aan het werk, beetje gespannen kids naar oma brengen... Tijdens het parkeren ging ik ineens heeel hard vooruit in plaats van de verwachte achteruit... Verkeerde versnelling. Van schrik trapte ik het gas nog harder in.

Onze auto en de geparkeerde auto waar ik tegenaan reed hadden onwijs veel schade. Gelukkig werkt mijn vent bij een garage en waren we goed verzekerd.
p.s. Ik reed voor het eerst in maanden in een automaat, vandaar de verwarring dat ik op het gas trapte in plaats van de rem...
quote:sugarmiss schreef op 17 oktober 2012 @ 14:48:

[...]

Misschien een bril nodig?

Nee heb ik laten testen (ik heb al lenzen, maar de sterkte etc is ok)

Ben zelfs bij de oogarts in het ziekenhuis geweest. Niks te vinden.
Nog geen schade aan mijn auto maar al wel wat stommiteiten begaan.

Zoals vergeten de koplampen aan te doen toen ik op het parkeerterrein van de supermarkt reed. Ik snapte al niet waarom mijn tegenligger toeterde...

Of per ongeluk in de eerste versnelling staan in plaats van zijn achteruit. (In zijn achteruit is op dezelfde plek als de eerste versnelling maar je moet zo'n hendeltje indrukken). Geen schade doordat ik snel op de rem drukte en niet zoals de poster boven me op het gas .

Te hard door een bocht en daardoor beginnen te aquaplanen (verkeerd ingeschat, ging al langzamer dan de max snelheid). Gelukkig niets aan de hand doordat ik instinctief niets deed behalve rustig sturen in de richting waar ik heen wilde!

Parkeren bij een druk winkelcentrum... het lukte mij om sneller dan een andere auto op een bepaalde plek te komen (na een kwartier rondrijden...). Ik heb nog nooit zo slecht geparkeerd en het koste heel wat moeite om de auto goed te parkeren. Ik kwam echt heeeeel dichtbij een kras op de auto naast me te maken.

Oh en nog eentje van mijn vriend, hij had het licht in de auto niet uitgedaan en we kwamen daar pas na 20 minuten achter!
Ah, zo heb ik een keer de ruimte tussen mijn auto en de geparkeerde auto verkeerd ingeschat. Zijspiegel kapot gereden, enorm dom.
Het rijden is hier het probleem niet. De sleutels. Die wel. Ik heb het gepresteerd om vijf keer mijn auto af te sluiten, met de sleutels er nog in. Het aantal keer dat ik de sleutels gewoon kwijt was, is niet te tellen. Min excuus? Ik was zwanger. Na de bevalling was het gelukkig over. Sleuteltest werkt hier beter dan een zwangerschapstest
quote:commotion schreef op 17 oktober 2012 @ 15:48:

Ah, zo heb ik een keer de ruimte tussen mijn auto en de geparkeerde auto verkeerd ingeschat. Zijspiegel kapot gereden, enorm dom.En de geparkeerde auto?
Oei, volgens mij ben ik een dus feitelijk man ipv een vrouw ( ) want in al die 30 jaar rijbewijs heb ik werkelijk nog nooit zoiets gehad.

slechts 2 door anderen veroorzaakte schades gehad (iemand die haar autodeur tegen mijn auto aansloeg en van achteren aangereden toen ik bij een rood licht stilstond maar zelf 0,0 schade gereden noch iets op het dak laten staan.

(en als mijn achterklep niet goed dicht zit begint mijn auto tegen me te gillen dus wat to overkomen is kán mij niet eens gebeuren.

Man en ik zijn erg zuinig op onze mooie auto,s dus we kijken wel uit (letterlijk en figuurlijk).

Dat zeg ik, ik ben een antiwijf, blijkbaar

Ik struikel wel regelmatig hier en daar als ik lóóp, dat dan weer wel.
Oh ja ook een keer gedaan toen ik net zwanger was: oudste zoon zat in de auto en ik had mijn sleutel even naast zijn stoeltje neergelegd om beide handen te kunnen gebruiken om hem vast te maken. En toen deed ik de deur dicht. Gelukkig had ik mijn mobiel wel en werkt vent in de buurt, die was er binnen 5 minuten met de reservesleutel, terwijl ik probeerde heel nonchalant gekke bekken naar zoon te trekken zodat hij niet ging flippen
Ja hoor, ik heb de ingang van de parkeergarage weleens gemist.De dag dat ik mijn rijbewijs ooit op haalde had ik binnen een uur een ongeluk.Tegen een stilstaande mercedesbus opgereden voor een kroeg met een niet zo gezellige uitstraling.Drie keer raden waar de eigenaar zat!

De eigenaar bleek echter een schat van een man, ook al zij het uiterlijk iets anders.

Maar dat was het, beginnerspech zullen we het maar noemen.

Zelf heb ik inmiddels parkeersensoren in de auto, partner niet. Eerst gebruikte ik ze niet uit angst voor gewenning. Nu zit ik dus vooral naar een schermpje te staren tijdens het inparkeren en achteruitrijden(ja ik kijk ook wel om me heen maar beduidend minder dan voorheen) en ben ik gewend dat mijn spiegels mee bewegen.

Als ik in de auto van mijn partner rijd merk ik dat ik er wel even in moet komen en dan kijk ik dus direct 1000 keer om me heen juist omdat ik bang ben dat ik wat mis.
quote:Sorcha_ schreef op 17 oktober 2012 @ 15:48:

Ik heb nog nooit zo slecht geparkeerd en het koste heel wat moeite om de auto goed te parkeren. Ik kwam echt heeeeel dichtbij een kras op de auto naast me te maken. En daarom parkeer ik nooit op een druk parkeerterrein bij een winkelcentrum (ik ga niet of ik loop een stukje). Zelfs met de kleinste autootjes zie ik mensen klooien om fatsoenlijk hun auto in het parkeervak te krijgen. Ongelofelijk. En de gewoonte om altijd pal naast een andere auto te parkeren (terwijl het halve parkeerterrein leeg is) blijf ik bijzonder vinden.
ik heb de trekhaak bij mijn oma in de garage deur vast gereden. Drukte het gaspedaal in ipv de rem. oeps
Wij hebben een best lange oprit die ik (toen ik nog een auto had) minstens 1 keer per dag achteruit af reed. En dus met de gewenning reed ik steeds harder. Aan het huis groeit een behoorlijke struik die er al jaren zit maar wel verschilt in formaat per seizoen. Altijd ging dit prima maar midden in de zomer reed ik een keer mijn zijspiegel er volledig af. Terwijl de oprit breed genoeg is. Gewoon dom!

En ik kreeg een keer een klapband in het pikkedonker en vrieskou op de snelweg terwijl de batterij van mn telefoon leeg was. Heel onhandig maar daar kon ik natuurlijk niks aan doen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Yvonne77 schreef op 17 oktober 2012 @ 15:35:

[...]

Reed je vanuit de sloot de oprit op??? Nee, dat ging gelukkig niet
quote:Mariska76 schreef op 17 oktober 2012 @ 16:11:

[...]

En daarom parkeer ik nooit op een druk parkeerterrein bij een winkelcentrum (ik ga niet of ik loop een stukje). Zelfs met de kleinste autootjes zie ik mensen klooien om fatsoenlijk hun auto in het parkeervak te krijgen. Ongelofelijk. En de gewoonte om altijd pal naast een andere auto te parkeren (terwijl het halve parkeerterrein leeg is) blijf ik bijzonder vinden.In dit geval was het echt stamp en stampvol. Een hele tijd rondjes gereden totdat ik eindelijk die plek had. Dat had eigenlijk mijn clue moeten zijn om weg te gaan, maar nee ik ging alsnog het winkelcentrum in. En dat was eens maar NOOIT weer op zaterdagmiddag .
quote:-Bladora- schreef op 17 oktober 2012 @ 16:29:

Wij hebben een best lange oprit die ik (toen ik nog een auto had) minstens 1 keer per dag achteruit af reed. En dus met de gewenning reed ik steeds harder. Aan het huis groeit een behoorlijke struik die er al jaren zit maar wel verschilt in formaat per seizoen. Altijd ging dit prima maar midden in de zomer reed ik een keer mijn zijspiegel er volledig af. Terwijl de oprit breed genoeg is. Gewoon dom!

En ik kreeg een keer een klapband in het pikkedonker en vrieskou op de snelweg terwijl de batterij van mn telefoon leeg was. Heel onhandig maar daar kon ik natuurlijk niks aan doen.

Oh, ja, dat! Hoe heb je dat opgelost?

Ik ben een keer met een kapotte koppakking(?) langs de snelweg in de sneeuw gestrand. Had wel mijn telefoon bij me, maar de wegenwacht wilde me niet komen helpen omdat ik geen pasje had. Ook tof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven