Ons eerste huisje!

06-03-2013 22:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, gister kregen mijn vriend en ik het goede nieuws dat wij maandag mogen tekenen voor ons eerste huisje. We hebben er allebei veel zin in, maar ik vind het toch ook wel spannend hoor. Nou ben ik eigenlijk benieuwd of jullie nog tips hebben met betrekking tot het huishouden. De ultieme schoonmaak(middel) tips en nog meer handigheidjes .

Liefs bOsvrucht_x
Heb je je hele uitzet al??

En is het de eerste x dat jullie op jezelf gaan?

Qua huishouden: goede afspraken maken wie wat doet, als jullie erg druk zijn is een schoonmaakschema handig. Ook is het handig om nu vast goede afspraken te maken over de financiën en wat jullie doen met het huis/de inboedel mochten jullie uit elkaar gaan.
Schoonmaakazijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oh en gefeliciteerd!!
Tadaa!

Gevraagd: schoonmaaktips.

1022012anoniem in "Schoonmaaktips?"

wonder-schoonmaak-tips
En http://omaweetraad.com/.

Gefeliciteerd met jullie huisje!
Een kabouterhuis! Wat leuk! In welk bos?

stoppen met het zeggen van "huisje" . Het is een gewoon huis neem ik aan?
quote:bosvrucht_x schreef op 06 maart 2013 @ 22:07:

Nou ben ik eigenlijk benieuwd of jullie nog tips hebben met betrekking tot het huishouden. De ultieme schoonmaak(middel) tips en nog meer handigheidjes .

Dasty rules. Te koop bij o.a. de Wibra.

Maarre... maak je nu nooit wat schoon dan, of bedoel je meer schoonmaaktips voordat jullie je huis in kunnen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
on topic: dasty bij de Zeeman
Ik probeer hier een topic te posten, maar luktnie.

Bij zoeken: tijdbesparende huishoudtips.
De beste schoonmaaktip die ik kan geven is het inhuren van een schoonmaakster
Of je man alles laten doen zoals ik
Op de meubels en witgoed na hebben we alles. Afspraken hebben we ook gemaakt. Het huis komt op mijn naam te staan en mocht het tussen ons niet werken neemt hij mee waar hij voor heeft betaald. Hij woont nu bij mij en m'n moeder in en dat gaat al anderhalf jaar goed.

Ik forum mobiel dus kan geen oude topics zoeken.
Wees vooral in het begin heel duidelijk over de taakverdeling. Ik vond het in het begin niet erg om elke dag te koken, maar omdat hij dat nu zo gewend is moet ik veel moeite doen om hem aan het koken te krijgen!

Verder vind ik Hara (schoonmaak) echt ideaal. Duur, maar werkt fantastisch.

En trouwens van harte gefeliciteerd, geniet er van!
Schoonmaaktip om dingen te ontvetten.

Dasty van de Wibra (is geel spul in zo'n spuitflacon. Je spuit het erop, even laten inwerken en je veegt het zo schoon.

Ook wil een vaatwastablet in een bak water met de vette spullen nog wel eens helpen.
Ik vind het wel een huisje.. Het is namelijk een jongerenwoning van maar 30m2 (huurhuis). We willen eerst kijken hoe het echte samenwonen bevalt voor we eventueel ooit iets gaan kopen.

Maar dasty zal ik het weekend meteen halen! En schoonmaken doe ik nu ook maar was voornamelijk opzoek naar een goed schoonmaakmiddel en handige schoonmaaktips
30 m2 is ook gewoon een huis hoor, voordeur, ramen en een dak.

Gaat meer om het feit dat als je het een huisje blijft noemen dat het bij sommige mensen niet zo serieus over kan komen . Net als baantje bij vrouwen die 2 of 3 dagen gaan werken.

Anyway, dat is mijn allergie...
quote:bosvrucht_x schreef op 06 maart 2013 @ 22:22:

Ik vind het wel een huisje.. Het is namelijk een jongerenwoning van maar 30m2 (huurhuis). We willen eerst kijken hoe het echte samenwonen bevalt voor we eventueel ooit iets gaan kopen.

Maar dasty zal ik het weekend meteen halen! En schoonmaken doe ik nu ook maar was voornamelijk opzoek naar een goed schoonmaakmiddel en handige schoonmaaktipsWel verdunnen op gelakte delen zoals deurposten. De verf kan eraf vliegen door de Dasty.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Begrijpelijk dat je je daar aan kan irriteren zal het voortaan ons huis noemen zodat iedereen zonder irritatie mijn berichten kan lezen.
Tickel bedankt voor de verdun tip die zal ik zeker onthouden!
quote:newimprovedkitty schreef op 06 maart 2013 @ 22:13:

on topic: dasty bij de Zeeman Wibra
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wondersponsjes zijn ook leuk om tegeltjes en deuren schoon te krijgen. Geen gedoe met stinkende schoonmaakmiddelen en emmers water.
Huisje klinkt anders veel gezelliger. Ik gebruik voor alles Driehoek of groene zeep maar ik vind het milieu weer belangrijk.
quote:bosvrucht_x schreef op 06 maart 2013 @ 22:22:

Maar dasty zal ik het weekend meteen halen! En schoonmaken doe ik nu ook maar was voornamelijk opzoek naar een goed schoonmaakmiddel en handige schoonmaaktipsGefeliciteerd met je huisje! Die 30m2 lijken me niet bepaald veel schoonmaakwerk opleveren Belangrijkste is eigenlijk dat je het bijhoudt, voor het slapen gaan alles aan de kant hebben. En in jullie geval lijkt veel bergruimte me ook nodig, toch best krap met z'n 2-en op 30M2.
Als je op 30m2 woont....goede opslagmethoden!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven