Ons eerste huisje!

06-03-2013 22:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, gister kregen mijn vriend en ik het goede nieuws dat wij maandag mogen tekenen voor ons eerste huisje. We hebben er allebei veel zin in, maar ik vind het toch ook wel spannend hoor. Nou ben ik eigenlijk benieuwd of jullie nog tips hebben met betrekking tot het huishouden. De ultieme schoonmaak(middel) tips en nog meer handigheidjes .

Liefs bOsvrucht_x
Best krap Mila? Ik ben ook ooit zo begonnen bedenk ik me net. Maar best krap vind ik een understatement. Ik heb nu een woonkamer die al meer dan het dubbele is van die 30m2 en vraag me altijd af hoe dat er dan uitziet. Ik neem aan dat er ook een slaapkamer is en een badkamer e.d.

Dus tip van mij. Je woont echt piepklein, pas op met prullaria! Hang niet te veel op, zet niet te veel onzin neer omdat je anders helemaal het gevoel hebt dat je in een bezemkast woont.
Of, in aanvulling op Orzoo: Niet teveel zooi in huis halen!!!! :-) Voor je het weet bouw je jezelf in

Als je een klein en vochtig badkamertje hebt: iets van antikal ofzo, en probeer goed te ventileren!! (geldt voor hele huis, scheel onwijs in het vies worden)
Dus tip van mij. Je woont echt piepklein, pas op met prullaria! Hang niet te veel op, zet niet te veel onzin neer omdat je anders helemaal het gevoel hebt dat je in een bezemkast woont.

en dit dus ;)
Huisje

quote:camomille schreef op 07 maart 2013 @ 09:09:

Best krap Mila? Ik ben ook ooit zo begonnen bedenk ik me net. Maar best krap vind ik een understatement. Ik heb nu een woonkamer die al meer dan het dubbele is van die 30m2 en vraag me altijd af hoe dat er dan uitziet. Ik neem aan dat er ook een slaapkamer is en een badkamer e.d.

Dus tip van mij. Je woont echt piepklein, pas op met prullaria! Hang niet te veel op, zet niet te veel onzin neer omdat je anders helemaal het gevoel hebt dat je in een bezemkast woont.Ja, het is krap. Maar vermoed dat TO nog niet veel spullen heeft, dus dat scheelt. Elke keer als ik groter ging wonen kwamen er in rap tempo spullen bij. Als ik nu kleiner zou gaan wonen moet ik opslagruimte gaan huren. Maar TO begint net..Dus hopelijk valt het mee met de troep. Als ik haar was zou ik 1 wand vol kasten maken. Tot aan het plafond.
Het is inderdaad geen groot huis, maar alles wat we nodig hebben past er in! Qua opbergmogelijkheden hebben we naast de 30m2 nog wel een berging. Maar ik moet nog even kijken welke spullen we daar kwijt kunnen die we niet alle dagen gebruiken.

Gelukkig houden we allebei niet van prulletjes dus met een vaas, kaarsen en eventueel wat foto's houd het wel op.

En we hadden liever groter willen wonen maar dat zou betekenen dat we gemiddeld nog 8 jaar zouden moeten wachten.
Met opslag bedoel ik een goede kledingkast en een goede kast in de woonkamer om je spullen in weg te kunnen zetten!
quote:Orzoo schreef op 07 maart 2013 @ 16:16:

Met opslag bedoel ik een goede kledingkast en een goede kast in de woonkamer om je spullen in weg te kunnen zetten!

Lekker veel planken werken ook goed. Het voordeel daarvan is dat je ook de hoogte goed gebruikt (en dat is echt heel belangrijk; je wilt niet weten hoeveel zooi ik daardoor kwijt kan).

Het ziet er wat rommelig uit als je het los doet, maar Ikea heeft daar allerlei leuke dozen voor. Ruimt ook ideaal op: doos open, spullen erin gooien, doos dicht.

Zelf heb ik bijvoorbeeld 4 van deze en dit setje .

En op de keukenkastjes heb ik driegrote manden staan.

Echt ideaal.
Liever elitair dan een pauper!
Een goede grote kledingkast en kast in de woonkamer staan al in de planning. Planken heb ik ook maar ik ben er nog niet uit of ik die ga gebruiken omdat je daar vaak al weer te veel op gaat zetten. Die opbergdozen zijn inderdaad ook erg handig dus daar ga ik naar kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven