Onvrede huis

21-02-2013 11:41 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Zijn er hier meer dames die last hebben van een ontevreden gevoel w.b. de inrichting van je huis?

Ik voel me namelijk op en af tevreden/ontevreden. Geld voor een andere inrichting is er niet.

Ondanks dit, wordt ik er soms heel onrustig van. Wie herkent dit?
Onvrede niet echt.

Soms heb ik wel eens dat ik alles ga verschuiven, dan moet alles opeens anders staan..

Uren ben ik dan bezig om tot slot tot de conclusie te komen dat hoe het eerst stond, toch het mooiste was :-)
Maar goed, daar heb je weinig aan.

Probeer eens wat 'prulletjes' op te ruimen.

Dat geeft vaak ook meer rust in je huis,

paar mooie groene plantjes kopen en t staat meteen weer frisser.
Als er geen geld is voor nieuwe inrichting, kun je je oude eerst proberen te verkopen op MP. En dan met het geld nieuwe kopen op MP.
wel een tijdje gehad. Ik heb nul komma nul smaak en als ik dan een huis binnenliep waar alles zo mooi en perfect was ingericht had ik een jaloers gevoel. Waarom heb ik daar geen smaak ( en overigens ook echt geen geld ) voor.

Maar realitycheck, één keer het nieuws kijken hoe sommige vluchtelingen moeten leven en toen dacht ik. Jongens, wees blij dát ik een huis heb en een derdehands bank zonder gaten.

Inmiddels heb ik vrede met mijn huisraad en doet het me niks meer. En als ik dan in zo'n fantastisch mooi ingericht huis ( hoeft niet duur, sommige mensen kunnen dat gewoon goed ) ben, dan kan ik het oprecht bewonderen en de eigenaren complimenteren zonder het ook te willen.
Zul je dan ooit wel tevreden zijn? Ooit was je toch tevreden met wat je nu hebt? Wat is er dan veranderd? Als je nu een nieuwe inrichting koopt, ben je dan over pakweg vijf jaar weer ontevreden?

Ik zeg niet dat ik je gevoel niet begrijp. Ook ik ben toe aan een nieuwe bank, nieuwe stoelen, nieuwe auto nieuwe... Maar ontevreden? Nee.
als ik van die makeovers op tv zie dan zou ik dat ook wel willen, maar het schijnt dat verreweg de meesten hun interieur na verloop van tijd weer grotendeels terugveranderen naar het oorspronkelijke. Dan wil je toch dichter bij de deur zitten, naar buiten kunnen kijken of bevalt de kamer vanaf je zitplaats je niet. Of je krijgt snel genoeg van de kleuren of de trend is helemaal veranderd.

Als ik thuiskom dan vind ik mijn huis altijd wel mooi. En daar doen we het maar mee.
it's a big club and you ain't in it
Herkenbaar hoor! Ik wil namelijk gewoon teveel.

Ik wil de zolder verbouwen zodat iedereen intern weer kan verkassen; de badkamer zodat we niet meer hoeven te douchen in bad, maar het apart hebben; de toiletten, omdat dat gewoon ook hard nodig is. Beneden, met openslaande deuren naar de tuin, nieuwe vloer, nieuwe buitendeuren. Gang ook anders, trap zonder vloerbedekking en strak geschilderd.

Inmiddels ben ik wel zover dat het gewoon een heelveeljarenplan geworden is, en dat we stukje bij beetje wat dingen kunnen aanpakken. En dat het dan nóg idioot veel tijd kost, wat we eigenlijk niet hebben. Maar goed, we hebben dit huis gekocht met de intentie om er heel lang te blijven wonen, dus het heeft geen haast

Voor nu hebben we in ieder geval de verbouwing van de zolder op de planning staan, dat willen we wel op korte termijn (binnen nu en 1,5 jaar) gerealiseerd hebben.
Als ik iets verschrikkelijk vind zijn het de overgestyleerde huizen. Echt iedereen zou daar kunnen wonen. Een huis moet bij jou passen. Ben je gek op Indiase meuk en hebben alle muren kleuren en alles staat vol met Indiase prullen dan vind ik da gezellig omdat het bij iemand past. Alles gewoon kopen bij Maison Riviera en het inje huis zetten is pas echt een teken van gebrek aan smaak. Begin klein, maak zelf dingen van papier marche, kijk is bij van die winkels die inboedels verkopen en geefhet een likje veref, zaag poten er vanaf of knip een sjabloon. Al doende leer je.
misschien dat je 's nachts iets op straat bij het grootvuil kan vinden om te restaureren? Dan moet je de morgensterren wel vóór zijn. Meestal staan die al op de loer maar soms hebben ze net iets buiten gezet en dan heb jij het.
Heel herkenbaar!!

Wij zijn in 2 jaar tijd ook 2 x verhuisd i.v.m. werk.

Helaas houdt je dan niet meer zoveel geld over voor leuke meubeltjes. Terwijl je misschien wel leuke ideeen hebt...

Tips waar je mogelijk wat aan hebt:

-Kijk eens op marktplaats voor meubels die je zelf kan opknappen?

- Vaak valt met bijvoorbeeld een suffe bank al heel veel te doen door er leuke kussentjes voor te maken/kopen

- Likje verf op de muur kan wonderen doen en je woning heel anders doen overkomen

- kijk een op de website van Otto. Zij hebben veel leuke meubels die niet al te duur zijn (bijv tv meubels).

- En in de tussentijd gewoon heel erg genieten van wat je wel hebt (leuke vriend/gezin/vriendinnen/warm plekje)

Succes
quote:Geld voor een andere inrichting is er niet.meestal, als je heel erg wil, kan je toch een korte bespaarmarathon doen zodat je een meubelstuk of gadget kan kopen. Op energie, op boodschappen, op de internetverbinding bijvoorbeeld. Soms krijg je ook een welkomstpremie als je van provider verandert.
Ik herken het! In mijn vorige huis had ik een ontzettende onvrede. Ik werd er echt letterlijk ongelukkig van. Wat ik ook deed of veranderde: ik kreeg het niet naar mijn zin. Uiteindelijk verhuisd en alles anders gedaan en nu voel ik me zo veel gelukkiger in mijn huis. Helaas geen oplossing voor jou, maar ik begrijp wel hoe je je voelt.
Heb je onvrede omdat je niet bij machte bent om je interieur te veranderen?

Of is het gewoonweg "ketslelijk"

Dat laatste geloof ik niet, dat je interieur ketslelijk is. Denk namelijk niet je daar onrustig van wordt. Maar eerder de frustratie dat je er niets aan veranderen kunt. Of denkt te kunnen. (wegens financieen dan he)

Of word je onrustig van de drukte?

Dan is het eenvoudig, flikker alles eruit waar je schijt van hebt.

En hou het basic.

neem 1 blikvanger. Schouwpartij ofzo. Of korte muur met leuk kastje.

Kringloopwinkels in en uit lopen en kijken wat er is wat je bevalt.

Maar ik snap je wel ja.... Heel erg goed zelfs...
Andere kleur muren doet al heel veel. Koop een pot verf en begin.
Ik ben gelukkig niet heel ontevreden over mijn huis.

Het is mijn eerste huis, dus daar ben ik gewoon trots op. Ik mocht hem zelf inrichten naar mijn eigen smaak, want ik woon alleen.

Als je zelf wat dingetjes maakt, vind ik het al direct een stuk mooier. Bijvoorbeeld een bekerlamp http://www.studentzonderg ... kertjes-lamp.html#more-25

En het kost haast niets.

Zelf merk ik wel onvrede van andere. Bijvoorbeeld mijn ex, die was aan het klagen over mijn gaspitten, want hij zag liever inductie. Hij was aan het klagen over mijn gekleurde muren, hij wilde alles wit hebben. Mijn tafel was te robuust. Ik had geen douche in mijn badkamer, alleen een bad.

Och man, houd toch op, ik was allang blij dat ik een huis had, hij nog niet. Nu is het mijn ex
Wat voor soort meubels/inrichting heb je dan?

Je kan al ver komen met een kleine investering en wat creativiteit.

Verf, kussens,accesoi assesoir prulletjes, meubels anders neerzetten of wellicht de meubels opknappen? schuren, andere kleur beitsen, ander pootje eronder.

Marktplaats, Ikea voor kleine meubeltjes.

Probeer anders met wat je hebt en wat je wel kan veranderen iets te maken waardoor je dat gevoel te pakken kan krijgen.
Echt ontevreden ben ik niet over de inrichting van mijn huis. Ik zou het behang aan de muur niet zelf uit hebben gezocht maar goed, ik stoor me er niet aan ik ben het inmiddels gewend. En ik vind de banken ook niet mooi. Maar zolang ik nog 3 katten heb die achter elkaar aan zitten te vangen en hun sporen na laten heb ik er geen behoefte aan om deze banken weg te doen en er nieuwen voor terug te kopen. Ik heb er dus vrede mee, ondanks dat het niet echt mijn smaak is. ( Mijn vriend woonde hier eerder dan ik en heeft het huis dus zo ingericht)
Met weinig geld kun je je huis opleuken, maar daar moet je wel zin in en gevoel voor hebben, of hulptroepen inzamelen . Gooi een leuke kleur op je muren, verf je kussenslopen of koop een leuke blikvanger bij de kringloopwinkel, zoals een bijzondere lamp of grote vaas.

Ik ben heel tevreden over onze inrichting, die is heel kleurrijk met veel boeken en zonder frutsels. Ik snak wel naar een groter huis.
er zijn zoveel dingen die je kunt doen,inderdaad naar de kringloop.een vriendin van me had een oud kastje bij de kl gekocht,wit geschilderd en nieuwe greepjes eraan gemaakt.het is een prachtig kastje geworden,ook had ze 3 kasten en 2 tafels wit geschilderd want ze had geen geld voor nieuwe meubelen.het was een prachtig resultaat net alsof men in n ander huis kwam.

ik zelf ben nu boven op de overloop de deuren en kozijnen wit aan t schilderen,staat heel mooi bij de grieks blauwe open trap,er staat een oud nachtkastje met marmeren plaat erop die wordt dus net zo blauw als de trap,met wat goudverf accenten erop.

ff je fantasie laten gaan dus en kijk eens in de woonbladen daar haal je vaak leuke ideen uit.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik vind het tijdschrift 101 woonideeën trouwens een leuke bron voor simpele doe het zelf. Er staat ook veel op hun website.
101 waanideeen, noemden we dat altijd in een bepaald klustopic

Toch begrijp ik echt niet hoe je je ongelukkig kunt voelen in een huis dat je zelf hebt ingericht, behalve dan als het huis zelf echt extreem niet naar je zin is (maar dan begrijp ik niet hoe je er hebt kunnen gaan wonen) Ik heb nooit geld uitgegeven aan interieus, alles is gekregen of van Marktplaats, en we hebben zelf wat dingen gemaakt. Ik ben er intens tevreden mee.

Kom blaadje, doe s wat meer info, we kunnen vast helpen.
Klinkt mij ook bekend, ik wil graag iets veranderen aan de inrichting enzo, maar ik weet nooit hoe, uit gekkigheid schilderde ik een bloesemboom op de muur :p En juist programma's als woonmagazine enzo, dat is allemaal weer niet mijn smaak, soms kom je in tijdschriften superleuke dingen tegen! Zo kreeg ik inspiratie over die boom en anders blijven rond kijken op de meubelboulevard:)
Rommelmarkten en krignloopwnkels bezoekn voor leuke,andere spullen.kortngsbonnen van bouwmartken gebruiken.in sommige steden heb je ook dump wnkels die partijen verf verkopen voor weinig geld. Ook op Fb heb je pagina,s waar men leuke spulen te koop of te geef aanbieden.veel geld hoef verandering niet te kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven