Onze poes is doodgereden

26-11-2020 12:21 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even delen en ervaringen gevraagd: Ik werd vanmorgen door de dierenambulance gebeld of het klopte dat ik Poekie kwijt ben. Ik voelde al meteen nattigheid: want ik was haar niet kwijt, ze had een uurtje geleden nog bij ons gegeten, haar bakje was nog niet helemaal leeg.

Bij ons pal voor de voordeur is ze waarschijnlijk aangereden en is bij de overbuurman in de tuin overleden. Hij heeft de dierenambulance gebeld.
Ze hebben haar nu mee genomen en ze wordt daar in de koeling bewaard tot wij haar komen ophalen. Aankomende weken wordt onze tuin helemaal verbouwd zodat we haar momenteel niet kunnen begraven in de tuin, wat ik wel wil.

Ze gaan haar ook even droog maken en föhnen zodat ze er weer mooi uit ziet.

Ik had niet gedacht dat ik er zo verdrietig van zou zijn..

Straks moet ik onze dochters van school halen en moet ik het ze vertellen. Ik denk erover om ze de poes nog wel even te laten zien als we haar hebben opgehaald. Ze zijn 6 en 10. Wie heeft hier ervaring mee? Goed idee of juist niet. Ik heb ook een foto gemaakt, ze ziet er heel netjes uit, wel haar oogjes open en tongetje uit haar bek.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik waardeer erg alle reacties :heart:

Wil haar heel graag hier in de tuin een mooi plaatsje geven, ipv cremeren .. Ook nog even haar zus aan haar laten snuffelen, want die gaat haar heel erg missen.

Klinkt mss gek: maar denk dat ik het dan zelf ook beter een plaatsje kan geven.
Wij hebben een hele reeks miskramen achter de rug tussen onze 2 kinderen, waarvan een paar hele late .. Het ziekenhuis adviseerde mij om op de wc het vruchtje op te vangen in een bakje, wat ik pas bij de laatste durfde te doen. Maar die hebben we in de koelkast bewaard in een beetje water en na een paar dagen begraven onder de appelboom in de tuin. Dat is ook degene geweest die ik het snelste kon verwerken, ondanks dat het een hele late was waarbij de vingertjes kon tellen a.h.w. ..
Computer says nooooo
Hebben we ook meegemaakt, dus ik weet welke pijn je voelt.

Sterkte!

Mammezel uit België
Alle reacties Link kopieren
Thx Mammezel ..

Wat ik zo gek vind: ik werd vanmorgen zo naar somber wakker, terwijl ik dat nooit heb. .. Achteraf moet het toen gebeurd zijn, timewise..
Computer says nooooo
summer73 schreef:
26-11-2020 13:27
heb dat bij een overleden familielid meegemaakt.. niet fijn.
:nooo:
Alle reacties Link kopieren
Wat naar, kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent. Sterkte met het vertellen van het trieste nieuws aan je dochters. Ik zou ze de kat denk ik wel laten zien als hij er nog toonbaar uit ziet. Ik hoop dat haar zusje straks veilig thuis komt, ze zal haar wel gaan missen. Jullie allemaal natuurlijk, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Laten zien aan de kinderen en samen begraven in de tuin. En de volgende kat niet verder naar buiten laten dan in de tuin.

Zelf zet ik altijd een roos op het graf van mijn overleden hond (heb nu zo alweer drie rozen geplant inmiddels) maar dan moet je het graf wel op een zonnige plek doen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, van de rozen, Iones.. :rose:
We hebben wel al een plaatsje bedacht, dat is wel zonnig. maar mijn oudste dochter mag de plant/boom uitkiezen..

Volgende kat niet verder dan de tuin snap ik op zich, (had ik ook graag gewild - dit voorkomen ..) maar is bij ons echt niet te doen, en mss ook niet met het ras wat ze had, en haar zus heeft .. We wonen zo'n beetje in het bos en zijn gezegend met een nogal groot kavel - bosrijk en dus boordevol bomen ... daarbij zijn het bengalen dus met een sprintje zit ze zo 4 meter hoog in een boom... en vanaf daar over de schutting.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je andere katje inmiddels is thuisgekomen?
Sterkte :rose: ik hoop dat de andere weer thuis is inmiddels?
Vrienden van ons hebben 2 Bengalen die ze volledig binnen houden. Dat gaat prima. Ze hebben wel buiten een ren staan, maar verder komen ze niet buiten. Dat zou je nog kunnen overwegen voor een nieuwe kat. Bij hen is het omdat ze bang zijn dat ze gestolen worden. Zijn gewilde beesten.
Alle reacties Link kopieren
Zusje van poekie gisteravond thuis gekomen. Het is te zien dat ze haar zus wel mist: ze loopt ontustig rondjes door het huis en zit veel voor de keukendeur te wachten.

Oudste dochter is ontroostbaar, is er fysiek echt naar van. Ik ook nog, moet ik eerlijk zeggen, er zit echt een knoop in mijn maag.

Vanmiddag mogen we even naar haar kijken bij de dierenambulance, daar ligt ze in de vriezer. Dan morgen met de hovenier bespreken wanneer we haar kunnen begraven..
Computer says nooooo
Wat ontzettend verdrietig... sterkte!
Wat verschrikkelijk naar. Heel veel sterkte :(
Zit er misschien een mooie steen of tegel op de plek waar je haar wilt begraven? Wij hebben bij onze hond ooit een steen met z'n naam beschilderd en die afgelakt. Die heeft het jaren volgehouden voordat hij vervaagd was.
Ik hoop dat het afscheid nemen goed is geweest, sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een mooi idee, dankjewel! Wij hebben een boel mooie stenen in de tuin liggen, ook best grote. Dat is denk ik wat ik dit weekend ga doen met mijn dochter..

Met wat voor lak heb je het afgewerkt? En wat voor verf heb je gebruikt?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Het afscheid was heel emotioneel en voor dochter heel intens verdrietig. Ze heeft Poekie nog heel lang geaait.

Toen we daar aan kwamen had de medewerker van de dierenambulance haar mooi neergelegd op een kleedje met kaarsjes eromheen .. zo dierbaar.
Computer says nooooo
Ach, wat naar om mee te maken.
Maar positief dus dat ze gechipt was, daardoor kon men jou direct inlichten. En wat goed van de dierenambulance dat ze dit ook zo goed aanpakken.

Ik heb tot 15 jaar geleden een kat gehad die van ouderdom is overleden, maar nu durf ik het niet meer. Er wordt tegenwoordig zo hard gereden op de weg waar ik aan woon.

Heel veel sterkte voor jullie, :hug:
summer73 schreef:
27-11-2020 18:17
Ach wat een mooi idee, dankjewel! Wij hebben een boel mooie stenen in de tuin liggen, ook best grote. Dat is denk ik wat ik dit weekend ga doen met mijn dochter..

Met wat voor lak heb je het afgewerkt? En wat voor verf heb je gebruikt?
Ik heb even gekeken voor je, maar kon het niet meer vinden, is al heel lang geleden. Ik geloof dat het spuitlak was, blank, voor op steen. Heel hard en slijtvast. En daaronder gewoon met donkere (trap of boot-)lak de naam geschilderd met een kleine kwast. En geboortedatum en sterfdatum, heel officieel :love: . Dat laten drogen en toen gelakt. Duurde totaal een dag of drie voor het af was geloof ik.

Sterkte met je kleine meisje.
Alle reacties Link kopieren
Hè wat rot zeg! Gecondoleerd.

Om even op bovenstaande te reageren: Wij hebben vroeger voor de hond een dakpan beschilderd. Daarna afgelakt met doorzichtige botenlak (paar laagjes). Is lang mooi gebleven. Sterkte.. ook voor je dochters :redrose:
Ellendig hè, als je eerste echte huisdier overlijdt. We hebben altijd huisdieren gehad en je weet het van te voren maar het valt altijd tegen. Heel goed dat je de andere poes laat snuffelen aan de kat, wij doen het ook altijd en je merkt dat het rust geeft bij de achterblijvers. Verder gewoon toch maar erkennen voor jezelf dat dieren een liefdevolle en troostende aanwezigheid in een huis. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Spijker op zijn kop, Geronimo .. je voelt m goed aan.
Dit gevoel van gemis (in deze mate althans) overvalt me enorm! En ik zal dit moeten accepteren, inderdaad. :heart:

Vanmorgen 08 stonden ze met allemaal kranen en gravers voor de tuin en het kaal maken is begonnen .. de tuin waar poekie altijd zo lekker doorheen tijgerde is ook niet meer en dat voelt heel dubbel.

Fijn is wel dat ze verwachten aankomende dinsdag al de plek klaar te hebben waar we poekie willen begraven.

Ik heb net 2 grote mooie roze keien uit de tuin uitgezocht met oudste dochter, een voor poekie en vast eentje voor haar zusje.die leggen we er dan bij en kan ze tzt dan ook beschilderen..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me dan nu weer druk over maak is dat mijn man vanmorgen de andere poes naar buiten heeft gelaten en ik haar nu buiten natuurlijk nergens kan vinden .. ik hoop dat ze vanmiddag als de rust weerkegeerd is kan vinden 😥
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
26-11-2020 14:12
Hebben we ook meegemaakt, dus ik weet welke pijn je voelt.

Sterkte!

Mammezel uit België
:hug: dankje 💋
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Weer even een kleine update.. De tuin is afgelopen zaterdag veranderd in een grote bouwput. En die blijft de komende tijd wel even zo, helaas.. Zuspoes liet zich al snel nadat de herrie van alle shovels, tractoren, zandwagens etc gestopt was, lokken met wat brokjes, maar liep verward door de tuin, ze snapte er duidelijk niks van!

Nadat ze heel even binnen was geweest om wat te eten wilde ze meteen weer naar buiten, om vervolgens weer na 2 minuten naar binnen te willen, ook heel veel zoeken en hard klagend miauwen... Dat heeft zich de hele avond herhaald, tot ze op de bank onder een dekentje is gekropen en zich eindelijk even liet aaien. Zo is ze uiteindelijk in slaap gevallen. Ze had 's ochtends wel een flinke plas gedaan op de bank, wat al heel lang niet meer had gedaan..

Gisteren een beetje hetzelfde gedrag.

Vandaag heb ik heel erg getwijfeld om haar binnen te houden met alle gedoe in de tuin, maar ze is een echte buitenkat dus ik had haar denkelijk "gestraft" door haar binnen te houden met alle herrie van dien. Nu is ze vast gewoon naar een rustig plekje gegaan en hopelijk komt ze vanavond weer naar ons toe..

In de tuin hebben ze al bijna de achterkant klaar zodat we de overleden poes kunnen begraven woensdag..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Wat balen. Woon je zowat in een bos, en presteert alsnog iemand het om de kat dood te rijden.

Ik ben wel eens in Florida geweest. Daar had een wijk bij elk huis een groot deel van de tuin omhord. Anders kon je daar kennelijk niet buiten zitten.

Dat zou iets voor jullie katten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven