onze vreemde kat

14-11-2013 14:12 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd wat jullie denken dat het beste is voor ons huisdier.

Wij hebben een poes van ongeveer 10 jaar. Ze is eigenlijk niet echt aan ons gehecht en is doodsbang voor onze kinderen. Onze kinderen zijn 7en 5 jaar oud en vinden haar ook eng. Ze gromt en blaast naar ze. Onze kinderen hebben onze poes nooit pijn gedaan ofzo, dit is al vanaf het begin. Onze poes slaapt veel en kijkt graag naar buiten. Ze ligt nooit bij ons op schoot. Alleen 's avonds ligt ze op het voeteneinde van ons bed.

Nu is het zo dat ze de laatste tijd ook binnen zomaar ergens poept. Heel erg smerig. Onze tuin is altijd een favoriet plekje voor haar geweest dus daar zit ze ook graag. Zelfs midden op het gras ofzo.

Ik ben er onderhand wel een beetje klaar mee. In de mensenwereld zou ik denken dat ze een vorm van autisme heeft, zo schuchter en bang aangelegd. Waar zou dit beestje bijgeholpen zijn?
Misschien is ze buiten en of op de kattenbak ergens van geschrokken en poept ze daarom overal behalve daar.

Poept ze in huis op dezelfde plek?

Een kat van 10 kun je geloof ik niet meer heel aanhankelijk maken, maar ze zoekt jullie wel op als jullie gaan slapen.

Lijkt me wel dat ze het wel prettig vindt om bij jullie te zijn.
Dit klinkt of zoek je toestemming om hem 'weg te doen'. Klopt dat?

Hebben jullie deze kat van jongs af aan, of heeft het beest nog in een ander gezin gewoond?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Ik zou dit 's bespreken met je DA. En idd, het komt net over alsof je van je kat af wilt door eerst op te sommen wat er allemaal wel niet mis is met het karakter van de kat.
Is deze poes al 10 jaar bij jullie en is zij nog steeds zo (blazen en grommen)? Hebben jullie in die 10 jaar niks met haar gedaan?

Wij hebben 6 katten, waarvan er 2 als kitten mishandelt zijn bij de 'fokker'. De ene heeft nog steeds een gruwelijke hekel aan kinderen, maar gelukkig komen hier geen kinderen, dus dat kan geen kwaad.

Een kat is niet voor haar lol onzindelijk, ik denk dat je even naar de dierenarts moet. Misschien durft ze niet meer naar buiten en kun je een kattenbak op een rustige plek neerzetten.
Altijd leuk die liefhebbende baasjes. Ga eerst eens naar de dierenarts, had je al lang moeten doen. Maar goed, blijkbaar wil je een bejaarde kat dumpen omdat het je niet goed meer uitkomt.
Mijn kat is ook een draak maar ga echt wel naar de DA als ze opeens in huis zou gaan poepen. M.a.w ik laat haar wel in haar waarde.
Ze is wel aan jullie gehecht, ze slaapt nota bene bij jullie op bed.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Je oudste kind is 7, je kat blaast en gromt dus al 7 jaar naar je kind en blijkbaar was dat al die jaren geen erg probleem, anders had je er wel eerder iets aan gedaan. Het probleem lijkt te zijn, dat ze nu in huis poept en dat kan prima iets lichamelijks zijn. Dus een bezoekje aan de DA kan geen kwaad lijkt mij!

Mijn katten moesten eerst ook niks van mijn dochter (bijna 4) hebben en hoewel de ene nu redelijk aan haar gewend is, wordt de ander nog steeds liever niet geaaid door haar. Dochter weet dit, dus dit is totaal geen probleem. Zeker geen reden om mijn katten, die ik al 12 jaar heb weg te doen!
Het is duidelijk dat de kat niet lekker in haar vel zit en angstig is

(poepen in huis, is de kattenbak schoon trouwens?blazen enz)

Is er in huis iets veranderd, bijvoorbeeld meubels verplaatst of zo?

Het kan heel erg klein zijn waardoor een kat van slag is, katten zijn nogal gevoelige dieren.

En de kinderen, hoe gaan die met haar om?

Zitten ze erg veel aan haar? Schreeuwen ze tegen haar of zitten ze achter haar aan, aan staart trekken enz?

Een kat geeft door middel van lichaamstaal aan of hij of zij iets prettig vind. Echter veel mensen zien dat niet en denken dat ze dan spontaan vanuit het niets zo doet. Echter de kat geeft duidelijke signalen die vaak niet gezien worden.

DA kan, ik denk eerlijk gezegd dat een kattengedragsdeskundige in dit geval meer zin heeft.

Succes!
Misschien is het borderline?
quote:halloikhier schreef op 14 november 2013 @ 16:04:

Misschien is het borderline?Je herkent het gedrag?
ja, ik poep ook regelmatig op het gras. Mijn neef met autisme niet. Vandaar.

en dan ruim je het ook weer op met zo'n poepzakje?
quote:auroracat schreef op 14 november 2013 @ 16:15:

en dan ruim je het ook weer op met zo'n poepzakje?Wel zo netjes
Ik ben wel benieuwd of jullie het beestje al 10jaar hebben?

Dan vind ik het wel raar dat je nu pas aan de bel trekt en het zat bent?

Ik heb ook een poes en och wat was zij bang en ze schrok van alles, ging blazen als ik haar oppakte etc.

Met heel veel liefde en vertrouwen geven, is zij nu zo'n heerlijk dier geworden. Ze zit zelfs bij visite op schoot.

In zo'n kat moet je investeren, maar nu ze al tien is heeft dat toch al vrijwel geen zin meer.

Ik kan slecht tegen berichtjes als dit, alsof de poes er wat aan kan doen dat zij zo is? Als je kind raar doet, dan doe je er toch ook wat mee en laat je je kind niet tien jaar aanmodderen.
To, kom je nog reageren?
quote:eva-30 schreef op 14 november 2013 @ 16:20:

In zo'n kat moet je investeren, maar nu ze al tien is heeft dat toch al vrijwel geen zin meer.En toch heeft het zin. Wij hadden een kater van 9 jaar uit het asiel, een heel agressief en bijna gevaarlijk heerschap en na 6 jaar de liefste kater ooit. Dus het kan, maar je moet er wel heel veel tijd en vooral liefde insteken en nooit de moed opgeven. En de kat heel goed aanvoelen.
Ik heb het vermoeden dat TO niet meer reageert, aangezien de antwoorden haar niet bevallen.
Cum non tum age
quote:auroracat schreef op 14 november 2013 @ 16:33:

[...]

En toch heeft het zin. Wij hadden een kater van 9 jaar uit het asiel, een heel agressief en bijna gevaarlijk heerschap en na 6 jaar de liefste kater ooit. Dus het kan, maar je moet er wel heel veel tijd en vooral liefde insteken en nooit de moed opgeven. En de kat heel goed aanvoelen.Mooi bericht!! Fijn dat hij een plekje bij jullie heeft gevonden..
quote:noa schreef op 14 november 2013 @ 16:36:

Ik heb het vermoeden dat TO niet meer reageert, aangezien de antwoorden haar niet bevallen.Of ze zit gezellig met de kat te knuffelen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:noa schreef op 14 november 2013 @ 16:36:

Ik heb het vermoeden dat TO niet meer reageert, aangezien de antwoorden haar niet bevallen.Nou, 's kijken of dit helpt: waar wacht je nog op, hup breng haar naar het asiel.
Dank je wel, Eva.
Ik was toch bezig, dit komt uit de literatuur:

Als de kat consequent in de bak plast maar erbuiten poept, dan wordt dit waarschijnlijk niet veroorzaakt door problemen met de kattenbak, het grit of de locatie van de bak. Waarschijnlijke oorzaken zijn dan medische problemen, nieuwe voorkeur voor een andere ondergrond of een nieuwe voorkeur voor een locatie.

Mijn laatste "patient" was ook aan het wildpoepen geslagen en na onderzoek bleek dikkedarmontsteking. Dus hup naar de dierenarts!
Die kat moet daar weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven