Open trap is erg glad.... ik glij uit

28-12-2013 22:01 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een open trap naar de zolderverdieping, waar mijn slaapkamer is. Deze is wit gelakt en glad. Ik loop elke ochtend met knikkende knieën naar beneden. Vorige week ben ik uitgegleden en kon ik mezelf nog maar net vasthouden aan de leuning.

Het liefst zou ik een loper willen maar bij een open trap is dat natuurlijk niet mogelijk.

Hoe kan ik dit oplossen?
Van die (halvemaan) plakdingen voor op de treden?
Van de plakkende traptegels van tapijt of antislip?
Je hebt van die viltjes, in rond en vierkant, die je erop kan plakken. Die heb je ook in het wit.

Van die viltjes die je normaal onder je bankstel en stoelen plakt.

Zit al kleefsel aan dus je hoeft ook niets te lijmen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wij hebben de treden van de open trap rondom bekleed met tapijt. Mooier dan halve maantjes, jouw probleem opgelost, maar natuurlijk wel zonde van al het werk dat je in je hoogglans witte trap hebt gestoken.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Je kunt ook per trede tapijt leggen:

Trapverf met korrels erin. Geeft schuurpapier-effect.
anti slip trappenlak?
quote:nephthys schreef op 28 december 2013 @ 22:03:

Van die (halvemaan) plakdingen voor op de treden?

Dit dus. Ik heb ze ook, ideaal.

Maarre, hoelang glij je al en hoe kan het komen dat je zelf nog niet op dit idee bent gekomen?

Als je halve-maan delen niet mooi vindt, zou je ook nog kunnen overwegen om je trap uit te frezen en daar anti-slip rubbers in te leggen, op die plekken waar je je voeten normaliter zet.

Of, geen idee of dat (nog) bestaat, doorzichtige plakstrips (net zoals bijv. in douche/bad) over je treden te plaatsen.

Of, sokken met anti-slip zool kopen.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Met ruwe traplak afwerken. Of met een paar handen zilverzand door een blik reguliere lak.
Bij ikea verkopen ze anti slip tape

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60098895

Dit plak je aan het eind van iedere trede, iets subtieler dan halve manen of tapijt
Traplak! Topspul. Wij hebben een blank eiken trap en nog nooit uitgegleden op de trap. Alleen met gladde sokken maar ja, dan glij ik nog van een trap met tapijt...
Die halve maan plattreden vind ik uberlelijk. Ik ben op zoek naar iets wat tegelijkertijd mooi en functioneel is.
Dan zou ik voor het schepje zilverzand door je verf gaan...
je hebt ook antislip-strookjes die je laat infresen in de traptreden

(2 of 3 naast elkaar over de lange kant van de trede), ik ga ff googelen
zoiets:

of beetje creatief met de antisliptape:

http://miss.punt.nl/content/2011/11/de-kelder-dus even wat naar beneden scrollen, rechterkant staat een foto en er staan ook reacties waar je het kan kopen
Antislippoeder door verf mengen en daar je trap mee aflakken. Ik heb het van het merk Epifanes, is eigenlijk bestemd voor jachten. Ook gekocht bij een winkel op een jachtwerf.

Werkt super en je ziet het nauwelijks.
Wij hebben een open spiltrap, ook heel glad. Die plakstrips van Ikea erop geplakt (uiteraard ná een uitglijsessie) en sindsdien gaat het prima.
Nadat ik eraf ben gevallen (afgelopen mei) en akelig terecht kwam en afgevoerd ben met de ambu en 6 weken plat heb gelegen, heeft mijn man de treden bekleed. Met een stroeve bekleding, speciaal voor trappen. Het scheelt wel. Het is steviger en je voelt je (na zo'n megaval ) wat minder kwetsbaar.

Hij was daarvoor met botenlak en traplak gelakt en weet ik wat meer om hem stroever te maken.

Vergeet het maar, ik viel toch. Van boven naar beneden en ik lag bewusteloos onderaan de trap en werd afgevoerd met de ambu.

Nu voel ik me wat veiliger, met een heel stroef tapijt.
Transparant antisliptape
Die halve manen jeb je ook transparant valt mimder op,.al vond ik.de. Trap zonder mooier, maar na val ban dochfwr er.roxh aan moeten geloven.
Bergje, gaat hier nu het cliche op 'wie mooi wil zijn moet pijn lijden ?".

Ik kan me best voorstellen dat je halve-maantjes niet mooi vindt alleen is er nog zoveel tussenin wat je probleem kan oplossen. Hoe komt het dat je dat niet weet, of, ogenschijniljk, nog nooit van gehoord hebt? Tenminste, zo komt het op mij over.

Anti slip sokken zouden bijv. al kunnen helpen, als je niet per se iets aan die trap wil veranderen.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Wij hebben van die richels op de trap. Google op "antislip trap plakstrip".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven