Open trap is erg glad.... ik glij uit
zaterdag 28 december 2013 om 22:01
Ik heb een open trap naar de zolderverdieping, waar mijn slaapkamer is. Deze is wit gelakt en glad. Ik loop elke ochtend met knikkende knieën naar beneden. Vorige week ben ik uitgegleden en kon ik mezelf nog maar net vasthouden aan de leuning.
Het liefst zou ik een loper willen maar bij een open trap is dat natuurlijk niet mogelijk.
Hoe kan ik dit oplossen?
Het liefst zou ik een loper willen maar bij een open trap is dat natuurlijk niet mogelijk.
Hoe kan ik dit oplossen?
zaterdag 28 december 2013 om 22:04
Je hebt van die viltjes, in rond en vierkant, die je erop kan plakken. Die heb je ook in het wit.
Van die viltjes die je normaal onder je bankstel en stoelen plakt.
Zit al kleefsel aan dus je hoeft ook niets te lijmen.
Van die viltjes die je normaal onder je bankstel en stoelen plakt.
Zit al kleefsel aan dus je hoeft ook niets te lijmen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 28 december 2013 om 22:09
zaterdag 28 december 2013 om 22:19
quote:nephthys schreef op 28 december 2013 @ 22:03:
Van die (halvemaan) plakdingen voor op de treden?
Dit dus. Ik heb ze ook, ideaal.
Maarre, hoelang glij je al en hoe kan het komen dat je zelf nog niet op dit idee bent gekomen?
Als je halve-maan delen niet mooi vindt, zou je ook nog kunnen overwegen om je trap uit te frezen en daar anti-slip rubbers in te leggen, op die plekken waar je je voeten normaliter zet.
Of, geen idee of dat (nog) bestaat, doorzichtige plakstrips (net zoals bijv. in douche/bad) over je treden te plaatsen.
Of, sokken met anti-slip zool kopen.
Van die (halvemaan) plakdingen voor op de treden?
Dit dus. Ik heb ze ook, ideaal.
Maarre, hoelang glij je al en hoe kan het komen dat je zelf nog niet op dit idee bent gekomen?
Als je halve-maan delen niet mooi vindt, zou je ook nog kunnen overwegen om je trap uit te frezen en daar anti-slip rubbers in te leggen, op die plekken waar je je voeten normaliter zet.
Of, geen idee of dat (nog) bestaat, doorzichtige plakstrips (net zoals bijv. in douche/bad) over je treden te plaatsen.
Of, sokken met anti-slip zool kopen.
Krijg motto niet verwijderd :-)
zaterdag 28 december 2013 om 22:21
Bij ikea verkopen ze anti slip tape
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60098895
Dit plak je aan het eind van iedere trede, iets subtieler dan halve manen of tapijt
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60098895
Dit plak je aan het eind van iedere trede, iets subtieler dan halve manen of tapijt
zaterdag 28 december 2013 om 22:48
http://miss.punt.nl/content/2011/11/de-kelder-dus even wat naar beneden scrollen, rechterkant staat een foto en er staan ook reacties waar je het kan kopen
zaterdag 28 december 2013 om 23:07
Nadat ik eraf ben gevallen (afgelopen mei) en akelig terecht kwam en afgevoerd ben met de ambu en 6 weken plat heb gelegen, heeft mijn man de treden bekleed. Met een stroeve bekleding, speciaal voor trappen. Het scheelt wel. Het is steviger en je voelt je (na zo'n megaval ) wat minder kwetsbaar.
Hij was daarvoor met botenlak en traplak gelakt en weet ik wat meer om hem stroever te maken.
Vergeet het maar, ik viel toch. Van boven naar beneden en ik lag bewusteloos onderaan de trap en werd afgevoerd met de ambu.
Nu voel ik me wat veiliger, met een heel stroef tapijt.
Hij was daarvoor met botenlak en traplak gelakt en weet ik wat meer om hem stroever te maken.
Vergeet het maar, ik viel toch. Van boven naar beneden en ik lag bewusteloos onderaan de trap en werd afgevoerd met de ambu.
Nu voel ik me wat veiliger, met een heel stroef tapijt.
zaterdag 28 december 2013 om 23:43
Bergje, gaat hier nu het cliche op 'wie mooi wil zijn moet pijn lijden ?".
Ik kan me best voorstellen dat je halve-maantjes niet mooi vindt alleen is er nog zoveel tussenin wat je probleem kan oplossen. Hoe komt het dat je dat niet weet, of, ogenschijniljk, nog nooit van gehoord hebt? Tenminste, zo komt het op mij over.
Anti slip sokken zouden bijv. al kunnen helpen, als je niet per se iets aan die trap wil veranderen.
Ik kan me best voorstellen dat je halve-maantjes niet mooi vindt alleen is er nog zoveel tussenin wat je probleem kan oplossen. Hoe komt het dat je dat niet weet, of, ogenschijniljk, nog nooit van gehoord hebt? Tenminste, zo komt het op mij over.
Anti slip sokken zouden bijv. al kunnen helpen, als je niet per se iets aan die trap wil veranderen.
Krijg motto niet verwijderd :-)