Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.

De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!

Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
Wanneeer zouden mensen weer speelgoed op mp gaan kopen, denk je?
Ik doe ook graag mee!
Maar vijf dingen per dag is misschien wel erg veel, mag het ook per week of 2 x per week zijn? Op de dagen dat ik werk plof ik het liefst s'avonds neer op de bank en heb dan echt geen zin meer om het huis door te gaan op zoek naar spullen die weg kunnen.

Ben sinds kort gaan samenwonen en door dit topic bedacht ik mij weer opnieuw dat er nog steeds dozen en tassen staan die nog uitgezocht moeten worden.
Het enige wat ik gemist heb is een extra oplader van mijn telefoon waarvan ik weet dat ik die heb maar niet precies waar. In feite zou de rest dus zo weggegooid kunnen worden.
Misschien geeft dit topic mij even een virtuele schop onder mijn kont om er toch eindelijk iets aan te gaan doen. Het is er nu in elk geval goed weer voor 8-)
Kinderverjaardagen zijn het hele jaar door, dus je kunt het gewoon proberen @2koffie

Ik heb te weinig geduld voor marktplaats, dus ben trouwe klant (ook haler) bij de kringloop. Heb nu wel een paar items bedacht die op marktplaats (of facebookversie daarvan) gaan. In 2018 denk ik....

Eerder dit topic had ik zo mijn ijverige buien. De gemiddelde 5 per dag kon soms leidden tot 35 per week. Maar mijn cd-/dvd-voorraad is nu wel voldoende geschoond....
Dag 1 is gelukt. Ik heb voor het slapen gaan vijf dingen uit de kledingkast weggedaan. Er kan nog wel meer weg uit de kledingkast, dus ik richt me daar eerst op denk ik.

Hoe is het bij jullie gegaan?
saartje- schreef:
09-12-2017 13:42
Ik doe ook graag mee!
Maar vijf dingen per dag is misschien wel erg veel, mag het ook per week of 2 x per week zijn? Op de dagen dat ik werk plof ik het liefst s'avonds neer op de bank en heb dan echt geen zin meer om het huis door te gaan op zoek naar spullen die weg kunnen.

Ben sinds kort gaan samenwonen en door dit topic bedacht ik mij weer opnieuw dat er nog steeds dozen en tassen staan die nog uitgezocht moeten worden.
Het enige wat ik gemist heb is een extra oplader van mijn telefoon waarvan ik weet dat ik die heb maar niet precies waar. In feite zou de rest dus zo weggegooid kunnen worden.
Misschien geeft dit topic mij even een virtuele schop onder mijn kont om er toch eindelijk iets aan te gaan doen. Het is er nu in elk geval goed weer voor 8-)
Ik merkte in het begin dat het heel makkelijk ging, het kostte me hooguit een paar minuten. Daarom lukte het mij wel elke dag. Nu heb ik wat minder zooi die zo voor het grijpen ligt en wel weg kan, maar veel tijd kost het alsnog niet. Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou werkt, niks moet.
Ik heb vooral veel oud papier/administratie weggedaan vandaag. Niet bewust opgeruimd omdat ik druk was met de laatste voorbereidingen voor sinterklaas voor morgen, maar toch een tasje oud papier weg gedaan en een puzzel op Marktplaats gezet.

Die vijf dingen gaat nog lastig worden vrees ik. De meest makkelijke categorieën (kleding, boeken, dvd's, etc.) heb ik sinds de zomervakantie allemaal al een keer nagelopen. Aan de andere kant: ieder ding dat ik weg doe is weer 1 ding minder in huis.
Ik denk dat ik me ga richten op 1 per dag. In het begin ging 5 heel snel, maar daarna wordt het lastig.
Leuk dat dit topic weer aktief is. Ik doe mee! Ik heb al veel weggedaan de laatste weken, maar geloof maar dat er nog veel teveel troep slingert hier! Ik ga gewoon starten met 10 stuks per dag ( zei zij optimistisch).
Wat leuk om dit topic weer voorbij te zien komen. Vorig jaar deed ik mee onder mijn vorige (vrijwel dezelfde) nick, en ik heb het afgelopen jaar uiteindelijk ontzettend veel ontrommeld. In totaal zijn er hier wel 2 grote bussen vol met zooi afgevoerd. Daarnaast is er heel veel nieuwe kastruimte gecreëerd, waardoor wat over is gebleven nu ook gewoon een eigen plek heeft.

Er zijn nog wel wat kleinere dingetjes die nog moeten gebeuren. Ik wil bijvoorbeeld nog knieschot-kastruimte in de 2 kleinste slaapkamers en op zolder maken, waar we dingen als tuinmeubelkussens zo op kunnen ruimen dat we er ook makkelijk weer bij kunnen. (Nu is dat ook allemaal netjes opgeborgen, maar op een plek die niet zo makkelijk toegankelijk is, dus niet echt handig). En ik heb nog een flinke gangkast en kleine inbouwkast in de woonkamer waar ik nog niet aan toegekomen was. En daarnaast mag het rommellaatje met administratie inmiddels alweer.

Maar verder is het hele huis hier dus wel zo’n beetje ontrommeld. Eindelijk de verhuistroep van inmiddels al bijna 10 jaar geleden de deur uit. En ook allerlei dingen die ik bewust bewaarde en waarvan ik me nu afvraag “waarom in hemelsnaam?!!”. En dat is zo’n lekker gevoel!

Dus Drackie, bij deze alsnog ontzettend bedankt voor het openen van dit topic, je hebt me echt geïnspireerd en het zetje gegeven om hier daadwerkelijk aan de slag te gaan. En nu je het topic weer omhoog gehaald hebt, vind ik het ontzettend leuk om terug te kijken en even bewust stil te staan bij alles wat er hier gedaan is.
Wat een leuk topic! Ik ben een half jaar geleden verhuisd en heb toen al veel weggegooid maar er kan nog meer weg...
Ik ga meedoen!

Tellen 5 flesjes nagellak ook :-D ?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
@Felice, ik vind van wel hoor! :P
Wat een leuk topic! Het afgelopen jaar heb ik al heel veel weggegooid/gegeven. Ik ben begonnen met de zolder, daar kon echt enorm veel weg! De rest van het huis heb ik steeds per ruimte gesorteerd en alles waar ik over twijfelde heb ik op de zolder gezet. Die liep dus weer aardig vol :). Nu is mijn huis ontdaan van alle overbodige zooi, alleen de zolder staat nog vol met de twijfelgevallen...
Ik heb daar ook al mijn cd's staan en die roepen wel leuke herinneringen op, maar ik heb Spotify, dus ik verwacht niet dat die cd's ooit nog naar beneden komen. Wat vinden jullie? Weggooien?
doit_ schreef:
10-12-2017 12:38

Ik heb daar ook al mijn cd's staan en die roepen wel leuke herinneringen op, maar ik heb Spotify, dus ik verwacht niet dat die cd's ooit nog naar beneden komen. Wat vinden jullie? Weggooien?

Ik heb ze ook nog, net als wat dozen boeken... voelt toch als een soort rijkdom. En sommige cd's kan ik echt niet vinden op Spotify
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik heb bepaald welke artiesten ik zou missen als wifi/modem uitvalt of pc/laptop kapot gaat en dat bijvoorbeeld 3 weken zo blijft. Zo is er toch redelijk wat naar de kringloop verdwenen. Was ik eerst zoekende naar een extra cd-rek heb ik nu weer wat lucht in het cd-kastje :)

Een oud-collega zie ooit dat je geen 'huiswerk' in de kast moet hebben staan, dus ook ongelezen boeken verlaten soms mijn huis. Dan is een kringloop of minibieb in de stad ook wel makkelijk moet ik zeggen.....

En een heel enkele keer probeer ik te bedenken wat verhuiswaardig is als ik ooit een nog leuker huisje tref (of een droombaan) en dan zou willen verkassen......
Diverse goede doelen promoten af en toe hun webshops, maar daar koop ik dus nooit boeken. Als het zo uitkomt doneer ik wel (extra).

Tussen de twijfelgevallen hier zitten nog casettebandjes en videobanden. Volgens mij heb ik zelfs de materialen om het te digitaliseren, maar ben er nog niet mee begonnen.
Ik heb 8 dingen weggegooid! En niet alleen maar nagellak ;-)
Watervrouw333 schreef:
10-12-2017 15:09
Ik heb bepaald welke artiesten ik zou missen als wifi/modem uitvalt of pc/laptop kapot gaat en dat bijvoorbeeld 3 weken zo blijft.
Dank voor de tip. Dit ga ik toepassen!
Hier ook een beginnetje gemaakt.

Toen ik de was in de wasmachine had gestopt heb ik even gekeken wat er allemaal boven op lag en het verbaasde mij hoe snel ik er al 5 dingen uit kon pikken die weg konden.
Normaal gesproken zou ik er weer opnieuw langs gelopen zijn met de gedachte: dat zoek ik een andere keer nog wel uit. Wat er uiteindelijk nog steeds niet van komt natuurlijk.

Je heb gelijk Drackie, mijn mening is behoorlijk bijgesteld en zeker in het begin moeten 5 prulletjes per dag wel gaan lukken.
Hier is vandaag een kast, een krabpaal en een gebarsten spiegel naar de container gesleept en een tas vol frutsels, variërend van een schort van de snackbar tot aangebroken tubes crème. Ik ben tevreden ☺
Hoe gaat het bij jullie? Ik heb deze week amper tijd gehad, iedere dag wel een afsprak naast mijn werk, dus weinig tijd om gericht op te ruimen en spullen weg te doen. Dit weekend niet veel plannen, dus hopelijk kan ik morgen en zondag een flinke slag slaan.

Wel heb ik een boek uitgelezen en direct in de doos voor de kringloop gedaan, is er een bh waarvan de beugel gebroken was naar de prullenbak verhuisd en heb ik van een hoop kookboeken (die dunne boekjes die je voor 30 cent bij de kringloop koopt) de recepten die ik werkelijk maak eruit gehaald en de rest bij het oud papier gedaan. Scheelt toch weer een hoop ruimte in de kast.
Ik heb wat prulletjes weggegooid, lolly's, te kleine kleren, en ik heb wat verkocht op MP. (Was weeeeer iets dat schoonouders dubbel hadden gegeven. Twijfel nog of geld naar kind gaat zodat hij iets nieuws kan kopen. Hij weet al niet meer dat hij het gehad heeft omdat hij er toch niks mee zou doen. Maar vervangen is geen opruimen ☺)
Oh leuk ik doe mee .
Van de week veel op een ruil/weggeefsite gezet .
Geef bet liever weg dan weg gooien heb ik of het idee dat ik er een ander blij mee maak.
Veel oude kerstspullen , oude tijdschriften etc.
Ik moet bekennen dat ik de rest van de week er niet echt mee bezig ben geweest, het einde van mijn relatie beheerste even mijn gedachten. Ik ga morgen weer aan de slag ermee. Ik heb wel een tas met zijn toiletspullen weggebracht maar daar een nog vollere tas voor teruggekregen dus dat telt denk ik niet, toch?

Trouwens, ik geef zo wel wat kerstballen mee aan mijn dochter voor bij haar vader want ze vindt de boom te kaal.. en dat zijn er 10. Ok, klaar voor vandaag :-D
Hier lukt het tot nu toe voor geen meter. :nut: Vandaag wel flink opgeruimd, maar niks weggedaan, dus dat schiet ook niet op. Ik moet er nog even een routine in zien te vinden.
Heb het e.e.a. gereserveerd voor de weggeefhoek, maar denk dat het een redelijke uitdaging wordt om deze weken rondom kerst ophaalafspraken te maken.

Kringloop bezoek is ook lastig plannen, dus dat scheelt in ieder geval weer "nieuwe spullen".
Ach Felice71 wat akelig voor je, sterkte!
Ik ben nog steeds aan het ruimen, gisteren en vandaag weer 2 volle vuilniszakken rommeltjes weggedaan . Een mens verzamelt toch best een hoop troep hè?
Ik heb slaapkamers gewisseld, dus alle kastinhoud wordt kritisch bekeken voordat het verhuist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven