Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.



De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!



Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
Alle reacties Link kopieren
En ook nog 5 pakken Pampers op marktplaats! Dat ruimt op!
Alle reacties Link kopieren
In verband met een werkuutje heb ik niks opgeruimd vandaag, maar wel een keukenapparaat verkocht op Marktplaats! Als 'ie morgen wordt opgehaald natuurlijk, dat is altijd maar de vraag he.
Alle reacties Link kopieren
Ah, fijn topic!
Ik ben sinds 1 januari werkeloos, dus ik ga ook mee doen. Er is echt veel dat ik moet uitzoeken:
boekenkast
administratie
kleding
rommella in de keuken

En veel achterstallig groot schoonmaakwerk...
Tijd zat in ieder geval. :-D

Ben (aan de hand van Fly Lady) wel ook bezig met een Control Journal voor de dagelijkse klussen, maar dat wegdoen van spullen.. Oef! Ik zag dat er bij onze Appie een weggeefboekenkastje staat, dus dat is dan al vast een goeie reden om eens door die enorme boekenkast van ons te gaan...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik heb gisteren een kookboek en veel tekeningen met het oud papier kunnen wegdoen. En twee knutsel-je-eigen-kerststal gevallen.
Verder nog wat kleine prullen in de vuilnisbak.
Echt ruimte levert het niet op, maar dat komt misschien vanzelf een keer.
Alle reacties Link kopieren
@Hasse, ik heb mijn werkloosheid ook aangegrepen om eens flink puin te ruimen en te poetsen, en dat was zo fijn! Ik wens je een heerlijk opgeruimd gevoel voor je straks weer aan het werk gaat!

Ik had sinds mijn laatste opruimsessies nog wat uitzoekdozen staan met kantoorartikelen, admin waarvan ik nog niet zeker wist of ik het wilde bewaren of weg doen, enz. Ik heb die dozen vandaag getackeld en er is weer een halve papierkliko gevuld! Zo fijn! Nu nog even de “wel-bewaren-stapeltjes” opbergen, en het is weer klaar voor nu.
Alle reacties Link kopieren
Lades in de keuken opgeruimd en een glazen plaat plus twee ovenschalen in een tas gedouwd voor de kringloop. En dat is drie! Nu nog kijken wat ik verder kan lozen...
Kwam er overigens achter dat ik drie potjes cayennepeper heb, twee potjes laurier en drie rollen aluminiumfolie.... :facepalm:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het weer ruim gelukt. 6 oude tassen, 3 oude verfsets en.een springvorm weggegooid, en een zak vol kleding en 3 paar schoenen klaarstaan om weg te brengen. En 2 schalen weggegooid, maar die liet ik per ongeluk uit mijn handen vallen... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk en inspirerend topic!
Ik ga ook meedoen, per ongeluk vandaag al begonnen :) , 12 dingen op MP gezet en nu kom ik dit topic tegen :-D
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe opbergbakken gekocht, en meteen alle oude opbergers en half gebruikte dingen weggegooid.
1 item op marktplaats gezet.
Morgen verder met de kast en dan ook eens door alle kinderkleding gaan en wegbrengen wat te klein is.

Ik bewaar de items die ik zelf echt heel erg leuk vond staan, maar de rest gaat naar een tweedehands winkeltje.
Alle reacties Link kopieren
Keukending verkocht, yes! Verder nog niks gedaan, morgen weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe handdoeken zijn binnen, dus de oude gaan de deur uit: -8

Morgen moet de kerstboom eruit: -1.000.000 naalden :bye:

3 kaartjes gaan morgen op de bus: -3 :hihi:

Maar nu blijf ik lekker op de bank zitten!
-10 ongeveer en het plastic tasje mochten ze ook houden. :)

Komende tijd eens wat aarderesten uit bloempotten halen dan kan dat ook naar kringloop en klein deel plastic-container.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer lekker opgeruimd. Pakken en flessen drinken die over de datum waren leeggekieperd en in de zak voor statiegeld of in de plasticinzamelzak gedaan. En weer een zak met kleding gevuld voor de inzamelbak. Morgen gaat het allemaal weg. Ruimt lekker op!
Alle reacties Link kopieren
Dag 2 gaat ook goed!
Een aantal boekjes, tijdschriften en puzzelboekjes in de papierbak gemikt. Daarnaast 8 tijdschriften en 2 boeken die op marktplaats gaan.
Dan nog wat hobbydingen die ook om marktplaats gaan.
Vandaag is het duurste (en grootste) marktplaatsitem die ik gisteren geplaatst had al verkocht :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag niks weggegooid (behalve de aardappelschillen en de plastic verpakkingen van het vlees :lol: )
Maar wel de kerstversiering netjes (!) opgeruimd, in plaats van in een doos donderen en hopen dat het volgend jaar nog heel en te ontwarren is :-D Dus mijn huis ziet er wél opeens een stuk minder rommelig uit :mrgreen:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Kinderkledingkasten uitgezocht en er staat nu vandaag klaar om weg te brengen.
Verder niet veel gedaan ivm een ziek kind.
Wil nog steeds de boekenkast tackelen en op zoek naar de minibieb. Helaas, dat gaat morgen ook niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de kerstspullen opgeruimd. En gelijk gesorteerd. Alleen de mooiste spulletjes gehouden en de rest die ik al jaren niet meer neerzet weggedaan. 3 snoeren lichtjes wat 1 grote kluwe was weggedaan.

Van 2 1/2 doos naar 1 doos kerstpullen gegaan
Alle reacties Link kopieren
Dag 3:
- 1 oude jas weggegooid
- 1 paar oude laarzen weggegooid
- 1 paar oude sneakers weggegooid
Wel alle drie méér dan afgedragen, echt heel erg op :)
- 1 paar laarzen op MP
- 2 paar pumps op MP
Alle reacties Link kopieren
Ha! Kast is uitgezocht en weer netjes opgeruimd. Morgen de spelletjeskast eens bij langs wat er weg(gegeven) kan.

Ook wat spullen op een plaatselijke Facebookgroep gezet en dat wordt morgen opgehaald.
Lekker!
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is wel erg nuttig voor mij!
Ben echt geïnspireerd hierdoor, dankjulliewel hiervoor, en vooral TO natuurlijk voor het opstarten hiervan :)

Dag 4:
- alle cosmetica etc voorraad doorgespit
- waardoor weer 8 advertenties op marktplaats
- waardoor een hoop spul, wat niet verkoopbaar is en ik nooit gebruik, heb weggegooid

Dit opruimen geeft me echt een goed gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Lekker Nokie!

Ik ben gisteren met 4 boeken naar de mini-bieb gegaan. Wat is dat een leuk initiatief!
Ik heb 1 klein voorleesboek mee terug genomen.

Voor de rest heb ik alle boeken in de kast uitgezocht, op volgorde gezet, schrijvers bij elkaar enzo. En een heleboel boeken die we toch niet meer gaan lezen eruit gehaald. Die kunnen weg! Naar de rommelmarkt ofzo.

Nu nog een paar items op marktplaats/Facebook en dan heb ik al zoveel weggedaan dat ik op m’n lauweren kan rusten voor drie maanden, haha!

Ik denk niet dat ik 3 items per dag weg kan doen, maar ik wil wel de één-erin-één-eruit-regel blijven hanteren.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is een ongebruikte kast opgehaald! Dat geeft weer wat ruimte :)
Alle reacties Link kopieren
Tijd niet meer geschreven, maar vandaag een hoop elektronica weg gedaan wat al een tijdje klaar lag om apart weg gebracht te worden.

Leuk om te zien dat het huis langzaam aan steeds minder rommelig wordt.
Alles heeft ook steeds meer een "vaste plek" gekregen waardoor het ook steeds meer opgeruimd is.
Als het de moeite niet waard is om een eigen plekje in huis voor vrij te maken kan het weg. Scheelt echt een hoop rommel dat heen en weer zweeft door het huis.
Alle reacties Link kopieren
Hier weer aardig opgeruimd vandaag: (dag 5)
- 2 oude tasjes weggegooid die ik toch nooit meer ga gebruiken
- wat andere kleine dingetjes weggegooid
- weer 5 advertenties erbij op MP

Wel leuk om te doen ook, gewoon elke dag iets kiezen om uit te zoeken. Normaal vind ik er weinig aan, dan is het echt een moeten en komt het er haast niet van. Maar met deze challenge vind ik het gewoon leuk! Het feit dat er ook steeds dingen verkocht worden op MP maakt het ook wel leuker. We hebben nu 8 pakketten klaarliggen om te versturen ;-D

Hertjehertje, dat is is een mooie regel één-erin-één-eruit. Top!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee aan de challenge! Zalig voelt het! Ik heb alleen een man die nogal tegensputtert, hij vindt lelijke overbodige meubels nog nuttig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven