Opruimen
zondag 27 oktober 2013 om 14:43
Ik ben zo slecht in opruimen Vandaag het mooie voornemen om de kamer van jongste op te ruimen, samen met haar. We zijn begonnen met haar boekenkast, alle boeken op stapeltjes 'houden', 'naar zolder' en 'weg gooien'. Verder lag de kast nog vol met allerlei andere zooitjes, best opmerkelijk hoe veel er in zo'n Billy past. Inmiddels ligt haar vloer dus nog meer bezaaid met spullen dan vanmorgen, en besloot ik maar wat dingen naar zolder te brengen. Ik opende daar de kast (voorheen kledingkast van oudste) en vond daar een enorme berg met kleding die ze niet meer draagt, knutselspullen, zooi zooi zooi. Het kind heeft dus een paar maanden geleden de zolderkamer verlaten voor een andere kamer, en heeft alles wat ze niet meer wilde gewoon daar gelaten.
Klinkt het bekend, zo'n domino-effect en dat alles wat je opruimt elders weer troep veroorzaakt? Hoe pakken jullie zo'n klus aan.
(Jeetjemina, ik wilde alleen maar de kamer en kast van jongste opruimen en nu zie ik er als een berg tegenop om verder te gaan ).
Klinkt het bekend, zo'n domino-effect en dat alles wat je opruimt elders weer troep veroorzaakt? Hoe pakken jullie zo'n klus aan.
(Jeetjemina, ik wilde alleen maar de kamer en kast van jongste opruimen en nu zie ik er als een berg tegenop om verder te gaan ).
zondag 27 oktober 2013 om 14:46
Ik gooi alles weg wat ik een jaar niet gebruikt heb (en niet meer ga gebruiken ook, koffers bv laat ik staan natuurlijk maar gebruik ik niet jaarlijks). Of ik verkoop spul dat nog goed is. Maar hier gaat regelmatig de bezem er doorheen, heerlijk! Laatst nog hier iemand blijgemaakt met een berg boeken
zondag 27 oktober 2013 om 14:47
http://eenkastjeperdag365.blogspot.nl/
Het helpt als je niet alles in 1 keer overhoop haalt.
Dus begin met 1 kast(je) en dan niet denken: het gaat lekker, dus ik pak er meteen de volgende achteraan, want die 2de valt tegen en dan laat je het voor de rest van de week/het jaar zitten.
Dus niet deze kerst alle kasten opgeruimd, maar de volgende.
succes
Het helpt als je niet alles in 1 keer overhoop haalt.
Dus begin met 1 kast(je) en dan niet denken: het gaat lekker, dus ik pak er meteen de volgende achteraan, want die 2de valt tegen en dan laat je het voor de rest van de week/het jaar zitten.
Dus niet deze kerst alle kasten opgeruimd, maar de volgende.
succes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 27 oktober 2013 om 14:49
Kleding direct in tassen doen en beneden in de hal zetten om dezelfde dag nog weg te brengen naar de kledingcontainer.
Spullen voor zolder, direct in een doos stoppen en de doos naar boven brengen zodra hij vol is. En vooral niet teveel naar boven brengen.
Wat weg kan, direct in een vuilniszak. Als die vol is, meteen weggooien in de container.
Spullen voor zolder, direct in een doos stoppen en de doos naar boven brengen zodra hij vol is. En vooral niet teveel naar boven brengen.
Wat weg kan, direct in een vuilniszak. Als die vol is, meteen weggooien in de container.
zondag 27 oktober 2013 om 15:31
zondag 27 oktober 2013 om 15:54
Herkenbaar!
Ik doe nu steeds hap-snap acties waardoor er altijd iets blijft liggen wat als perfecte voedingsbodem dient voor nieuwe troep..
Een klein stapeltje kleren dat nog uitgezocht moest worden groeit onvoorstelbaar snel uit tot een berg kleding die gestreken/gerepareerd/weggegooid moet worden..
Wat zou ik graag een weekend ongestoord opruimen en poetsen zodat ik weer lekker helemaal bij ben...
Heb nu mijn hoop gevestigd op de kerstvakantie!:)
Ik doe nu steeds hap-snap acties waardoor er altijd iets blijft liggen wat als perfecte voedingsbodem dient voor nieuwe troep..
Een klein stapeltje kleren dat nog uitgezocht moest worden groeit onvoorstelbaar snel uit tot een berg kleding die gestreken/gerepareerd/weggegooid moet worden..
Wat zou ik graag een weekend ongestoord opruimen en poetsen zodat ik weer lekker helemaal bij ben...
Heb nu mijn hoop gevestigd op de kerstvakantie!:)
zondag 27 oktober 2013 om 16:00
Vond ik nog een hartstikke leuk rokje dat ik al zeker 20 jaar heb, waar ik 14 jaar geleden nog in gesolliciteerd heb, en waar ik al jaren niet meer in pas. Dochter van 8 (31 kg.) trok het aan en het paste bijna precies. Frustrerend, en weer heb ik het niet weg gegooid De wasmand, die ik al leeg had voor het weekend, puilt ook weer uit.
zondag 27 oktober 2013 om 16:37
Betje, dat herken ik haha. Nu heb ik t voor t eerst met mijn volwassen dochter gedaan, omdat ik ga verhuizen en ik zag geen gat in dat opruimen. Zij wel! Eigenlijk heb ik t nu dus van haar afgekeken en nu ben ik er al veel handiger en praktischer in. Het was ook ontzettend leuk voor haar om te merken dat zij in iets zóveel beter is dan haar moeder. Misschien heb je een vriendin of een familielid die zijn of haar hand er niet voor omdraait?
zondag 27 oktober 2013 om 17:41
Ik hou niet van rommel/overbodige dingen, bij twijfel gaat het in een bak op zolder en dan kijk ik er een half jaar later nog een keer naar.
Heel strikt de zomer en winterkleding uit je kast halen helpt ook, wij hebben net vandaag de winterkleding van zolder gehaald en ondanks dat ik al gefilterd had, heb ik nu toch weer aardig wat weggegooid.
Heel strikt de zomer en winterkleding uit je kast halen helpt ook, wij hebben net vandaag de winterkleding van zolder gehaald en ondanks dat ik al gefilterd had, heb ik nu toch weer aardig wat weggegooid.
maandag 28 oktober 2013 om 07:55
Heb de laatste jaren heel veel verhuisd, maar nu ik in dit huis woon krijg ik het echt onder controle en heb ik overzicht.
Ik heb hier kamer voor kamer ingericht, eerst gezorgd dat beneden in orde was en daarna dat de slaapkamer fijn en overzichtelijk was. Dat waren mn prioriteiten. En vanaf daar rustig verder. Ik heb heel lang een absolute rommelkamer gehad die ik letterlijk alleen gebruikte om alles in te zetten dat niet weg kon maar dat wel even in de weg stond. Die heb ik vorig jaar groot aangepakt (week vakantie voor genomen) en nu is het een studeerkamer. Schuurtje heeft ook stellingkasten gekregen een tijdje geleden en zo doe ik iedere keer een klein stukje.
Dit topic doet me eraan denken dat ik beneden nog een kastje heb dat uitpuilt en niet overzichtelijk is, denk dat ik dat vandaag even ga doen.
Kleine beetjes, niet alles tegelijk, en als een ruimte eenmaal opgeruimd is dan zo houden. Dus alles een vaste plek geven en ook echt daar terugleggen na gebruik.
Ik vind het echt een fijn gevoel dat ik nu blind een hamer/naaimachine/paar schaatsen/bikini/enz kan pakken zonder eerst het halve huis te moeten doorzoeken!
Ik heb hier kamer voor kamer ingericht, eerst gezorgd dat beneden in orde was en daarna dat de slaapkamer fijn en overzichtelijk was. Dat waren mn prioriteiten. En vanaf daar rustig verder. Ik heb heel lang een absolute rommelkamer gehad die ik letterlijk alleen gebruikte om alles in te zetten dat niet weg kon maar dat wel even in de weg stond. Die heb ik vorig jaar groot aangepakt (week vakantie voor genomen) en nu is het een studeerkamer. Schuurtje heeft ook stellingkasten gekregen een tijdje geleden en zo doe ik iedere keer een klein stukje.
Dit topic doet me eraan denken dat ik beneden nog een kastje heb dat uitpuilt en niet overzichtelijk is, denk dat ik dat vandaag even ga doen.
Kleine beetjes, niet alles tegelijk, en als een ruimte eenmaal opgeruimd is dan zo houden. Dus alles een vaste plek geven en ook echt daar terugleggen na gebruik.
Ik vind het echt een fijn gevoel dat ik nu blind een hamer/naaimachine/paar schaatsen/bikini/enz kan pakken zonder eerst het halve huis te moeten doorzoeken!
Zeg maar Spijker.