Oude, verwassen handdoeken
maandag 24 oktober 2011 om 12:09
Wat doen jullie met oude, verwassen handdoeken (de handdoeken die je gebruikt om je lichaam af te drogen na het douchen of zwemmen)?
Enkele van mijn handdoeken zijn verwassen geworden of ruw, en die wil ik niet meer in mijn badkamer leggen. Maar wat kan ik er nog mee doen? Iemand tips? Onnodig weggooien wil ik niet.
Enkele van mijn handdoeken zijn verwassen geworden of ruw, en die wil ik niet meer in mijn badkamer leggen. Maar wat kan ik er nog mee doen? Iemand tips? Onnodig weggooien wil ik niet.
maandag 24 oktober 2011 om 12:13
quote:ankalida schreef op 24 oktober 2011 @ 12:11:
Ik neem ze mee op vakantie en gooi ze aan het einde van de vakantie weg.
Doe ik ook.
Ik gebruik ze om mijn haar mee te verven.
Mijn kinderen krijgen ze mee op kamp. ( kunnen ze ze daar weggooien, ipv ze nat op de nog schone kleding te gooien )
Ik neem ze mee op vakantie en gooi ze aan het einde van de vakantie weg.
Doe ik ook.
Ik gebruik ze om mijn haar mee te verven.
Mijn kinderen krijgen ze mee op kamp. ( kunnen ze ze daar weggooien, ipv ze nat op de nog schone kleding te gooien )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 24 oktober 2011 om 12:16
maandag 24 oktober 2011 om 12:18
Ik gebruik ze voor de dieren, of zoals hier ook al wordt aangegeven, ze gaan mee op vakantie en verdwijnen op het laatst in de prullenbak..
Ook ligt er een stapeltje in de schuur, worden ze gebruikt voor het klussen. Alles wat van katoen is en niet meer bruikbaar scheur ik in stukken en wordt gebruikt als klusdoek.
Ook ligt er een stapeltje in de schuur, worden ze gebruikt voor het klussen. Alles wat van katoen is en niet meer bruikbaar scheur ik in stukken en wordt gebruikt als klusdoek.
maandag 24 oktober 2011 om 12:24
maandag 24 oktober 2011 om 12:45
Hier gebruik ik ze voor de honden na een regenbui en gaan hele oude (lees met rafels/een gat) mee op vakantie zodat die na gebruik weggegooit kunnen worden.
Ik krijg ook wel eens "oude" baddoeken voor de honden
waarvan ik denk oude? maar dan wil men blijkbaar weer een ander kleurtje
Weet dat ze ze in het asiel wel kunnen gebruiken oa. voor in de kattenmandjes.
Ik krijg ook wel eens "oude" baddoeken voor de honden
waarvan ik denk oude? maar dan wil men blijkbaar weer een ander kleurtje
Weet dat ze ze in het asiel wel kunnen gebruiken oa. voor in de kattenmandjes.
maandag 24 oktober 2011 om 12:48
http://www.hvspijkenisse. ... t&catid=87:toernooien-hvs
http://www.babybytes.nl/answers/1318359610
Quote:
boskoopje
oude handdoeken....
gelezen op het blog van Teunie:
versleten of gescheurde handdoeken vermaken tot
washandjes,
als natte lapjes bij de maaltijd om monden en handen schoon te maken. handig!
werkdoeken van voor de caravan voor eenmalig gebruik
om de motor te poetsen
- als ik op stap ga, wikkel ik er de thermosfles in. Als die dan lekt, neemt de oude handdoek het vocht goed op;
- als onderlegger voor mijn bord en daarna als servet;
- om het toetsenbord van de laptop te bedekken als ik een filmpje bekijk. Als ik dan bijvoorbeeld een sinaasappel eet, blijft de laptop schoon;
- als sopdoek;
- als droogdoek na het soppen;
- als lekdoek onder de theepot, bij knoeien heb ik dan meteen een doek om de tafel schoon te maken;
- als droogdoek voor het zadel in de fietstas, of als het in de fietstas ingeregend heeft;
sopdoek
kreeftje46
Ik gebruik mijn oude handdoeken ook altijd voor allerlei klussen. Klein gescheurd als doek voor vieze klusjes daarna kunnen ze dan meteen weg.
mien
van mijn moeder krijg ik pannelappen (die waar je je hand in kunt steken) die zij maakt van oude handdoeken. Heerlijke dingen
boskoopje
ik las er nog een: een slabbetje maken uit het goede stuk...
http://www.babybytes.nl/answers/1318359610
Quote:
boskoopje
oude handdoeken....
gelezen op het blog van Teunie:
versleten of gescheurde handdoeken vermaken tot
washandjes,
als natte lapjes bij de maaltijd om monden en handen schoon te maken. handig!
werkdoeken van voor de caravan voor eenmalig gebruik
om de motor te poetsen
- als ik op stap ga, wikkel ik er de thermosfles in. Als die dan lekt, neemt de oude handdoek het vocht goed op;
- als onderlegger voor mijn bord en daarna als servet;
- om het toetsenbord van de laptop te bedekken als ik een filmpje bekijk. Als ik dan bijvoorbeeld een sinaasappel eet, blijft de laptop schoon;
- als sopdoek;
- als droogdoek na het soppen;
- als lekdoek onder de theepot, bij knoeien heb ik dan meteen een doek om de tafel schoon te maken;
- als droogdoek voor het zadel in de fietstas, of als het in de fietstas ingeregend heeft;
sopdoek
kreeftje46
Ik gebruik mijn oude handdoeken ook altijd voor allerlei klussen. Klein gescheurd als doek voor vieze klusjes daarna kunnen ze dan meteen weg.
mien
van mijn moeder krijg ik pannelappen (die waar je je hand in kunt steken) die zij maakt van oude handdoeken. Heerlijke dingen
boskoopje
ik las er nog een: een slabbetje maken uit het goede stuk...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 24 oktober 2011 om 12:48
Bij mij zijn het reserve-handdoeken. Soms zit bijna alles in de was en is het handig als ik nog zo'n oud stug ding achter de hand heb.
Maar misschien hebben andere een betere voorraad 'goede' handdoeken.
Mijn moeder scheurde ze soms in stukjes en dan waren het van-alles-en-nog-wat-doekjes. (bijv om dingen mee af te drogen die je schoongemaakt hebt)
Maar misschien hebben andere een betere voorraad 'goede' handdoeken.
Mijn moeder scheurde ze soms in stukjes en dan waren het van-alles-en-nog-wat-doekjes. (bijv om dingen mee af te drogen die je schoongemaakt hebt)
maandag 24 oktober 2011 om 12:56
quote:magenta2011 schreef op 24 oktober 2011 @ 12:14:
Wat slim van de dierenambulance / dierenasiel! Daar had ik (ondanks dat ik 2 katten heb) nooit aan gedacht. Dat vind ik echt een hele goeie optie. Thanks!
En mijn vriend zal blij zijn met de auto-poetslappenoptie.Vraag eerst even wat ze willen, want sommige asiels komen om in de oude handdoeken en krijgen bijv. liever lakens of dekens.
Wat slim van de dierenambulance / dierenasiel! Daar had ik (ondanks dat ik 2 katten heb) nooit aan gedacht. Dat vind ik echt een hele goeie optie. Thanks!
En mijn vriend zal blij zijn met de auto-poetslappenoptie.Vraag eerst even wat ze willen, want sommige asiels komen om in de oude handdoeken en krijgen bijv. liever lakens of dekens.
maandag 24 oktober 2011 om 13:08
Een moeder van de lagere school van m'n kinderen was bevriend met iemand van de dierenambulance. Op een gegeven moment hoorde ze dat ze bij de dierenambulance altijd een tekort aan oude handdoeken hadden.
Zo ontstond de leukste goededoelenactie op school in jaren (ipv geld inzamelen voor een voor kinderen ver-van-het-bed-doel). Allemaal kinderen die met tassen vol oude handdoeken kwamen aanzeulen en de dierenambulance die ze natuurlijk zelf met toeters en bellen kwam ophalen.
Ik hoorde later dat ze ruim een jaar (!) genoeg handdoeken hebben gehad en dat ze de actie na een jaar op een andere school hebben herhaald.
Zo ontstond de leukste goededoelenactie op school in jaren (ipv geld inzamelen voor een voor kinderen ver-van-het-bed-doel). Allemaal kinderen die met tassen vol oude handdoeken kwamen aanzeulen en de dierenambulance die ze natuurlijk zelf met toeters en bellen kwam ophalen.
Ik hoorde later dat ze ruim een jaar (!) genoeg handdoeken hebben gehad en dat ze de actie na een jaar op een andere school hebben herhaald.
...
maandag 24 oktober 2011 om 13:08
maandag 24 oktober 2011 om 13:50
quote:Bahco schreef op 24 oktober 2011 @ 13:21:
Mijn handdoeken van Zeeman zijn niet kapot te krijgen.
Dat is ook een ding; sommige van mijn oude handdoeken zijn nog lekker wollig en fijn, terwijl nieuwere al meer verwassen zijn. Ze worden even vaak gebruikt, gewassen, etc. Blijkbaar is er dus toch een kwaliteitsverschil.
Ik koop ze meestal op kleur overigens, zodat ze bij het andere roze in de badkamer passen.
Mijn handdoeken van Zeeman zijn niet kapot te krijgen.
Dat is ook een ding; sommige van mijn oude handdoeken zijn nog lekker wollig en fijn, terwijl nieuwere al meer verwassen zijn. Ze worden even vaak gebruikt, gewassen, etc. Blijkbaar is er dus toch een kwaliteitsverschil.
Ik koop ze meestal op kleur overigens, zodat ze bij het andere roze in de badkamer passen.
maandag 24 oktober 2011 om 14:10
Ben ik heel raar als ik zeg dat de oudste handdoeken het fijnste afdrogen? Ik gebruik ze dan ook meestal tot ze echt doormidden scheuren van ellende.....ik heb er een paar die nog van mijn ouders zijn geweest en die ik heb meegenomen toen ik het huis uit ging in 1988... Een tje zelfs waar ik als kleuter altijd mee werd afgedroogd......
Als ze dan doormidden zijn, gebruik ik ze idd als poets doeken, dweiltjes, etc.
Als ze dan doormidden zijn, gebruik ik ze idd als poets doeken, dweiltjes, etc.
maandag 24 oktober 2011 om 14:30
maandag 24 oktober 2011 om 15:14
Handdoeken die qua kleur er niet meer uitzien, maar verder nog in orde zijn, verf ik gewoon. Dat gaat prima, met van die wasmachine-verf, vervolgens word ik weer helemaal blij van die frisse kleuren. Echt oude handdoeken worden hier poets- en hondenafdroogdoeken, en regelmatig ook klus/smeerdoeken voor in de garage.
maandag 24 oktober 2011 om 15:37
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 24 oktober 2011 @ 14:30:
Het klinkt net alsof sommige mensen echt jaarlijks een hele stap handdoeken weggooien. Ik heb geloof ik de afgelopen 4/5 jaar iets van 3 handdoeken gebruikt als poetslap/om mijn haar mee te verven. En die handdoeken waren daarvoor al zeker 5 jaar in gebruik. Zo hard gaat toch helemaal niet?
Ik woon 6 jaar op mezelf en loop er nu tegen aan, dus dat is volgens mij niet supersnel.
Ik moet wel zeggen dat ik geen droger heb (geen ruimte voor), volgens mij slijten handdoeken dan minder snel.
Het klinkt net alsof sommige mensen echt jaarlijks een hele stap handdoeken weggooien. Ik heb geloof ik de afgelopen 4/5 jaar iets van 3 handdoeken gebruikt als poetslap/om mijn haar mee te verven. En die handdoeken waren daarvoor al zeker 5 jaar in gebruik. Zo hard gaat toch helemaal niet?
Ik woon 6 jaar op mezelf en loop er nu tegen aan, dus dat is volgens mij niet supersnel.
Ik moet wel zeggen dat ik geen droger heb (geen ruimte voor), volgens mij slijten handdoeken dan minder snel.