Oudjaarsavond: dillema kat

06-12-2011 16:34 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij hebben een kat van 5 maanden.

We zij op Oudjaarsavond uitgenodigd bij vrienden van ons hier in de buurt.

Nu twijfel ik of ik onze kat van dan 6 maanden alleen thuis kan laten met al dat vuurwerk.

Ik heb geen idee of hij ik paniek zal raken van al het geknal. Ik denk het niet maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk.

De vrienden bij ons uitnodigen is geen optie ivm hun kinderen die nergens anders slapen dan thuis.

We zouden de gordijnen dicht kunnen doen zodat hij geen last heeft van lichtflitsen en de radio aan op een rustige muziekzender.

Hij kan naar boven om te schuilen op de overloop, wat hij altijde doet als er bezoek is. ( wij hebben een open trap in de woonkamer)

Hoe doen jullie dat?

Groetjes!
quote:pilous1 schreef op 06 december 2011 @ 17:45:

Als dat zo slecht is Iris, waarom schrijven dierenartsen het dan nog steeds voor?Omdat veel DA's helaas weinig van dierengedrag weten en het middel helpt immers goed: voor het baasje ja, want het dier is rustig, maar innerlijk doodsbang.
Hier zijn het binnen-katten trouwens, als je hier de deur op een kier zet gaan ze je vanaf een meter afstand zitten te bekijken alsof je van pluto komt
quote:flutzel schreef op 06 december 2011 @ 18:01:

En hoe moet je als baas doen als je wel thuis bent? Troosten is niet zo geweldig lees ik net, en medicatie ga ik liever niet aan (toch niet om rustig te blijven). Weet wel niet hoe ze gaan reageren, maar voor hetzelfde vliegen ze het hele huis rond van paniek. (ze steken altijd op vijf meter van onze deur een hele hoop vuurwerk af)

Nee dieren vliegen meestal niet in paniek door het huis, maar verstoppen zich meestal.

Laat ze dat gewoon doen tijdens het vuurwerk en als alles voorbij is kun je ze lokken met je stem. Willen ze dan nog steeds niet uit hun verstopplekje komen, laat ze dan lekker waar ze zijn.
Niet gelijk met druppels en zo starten ik zou t advies van AMBRA opvolgen.. Dan kan je niets fout doen als baasje.

Hoe meer je er nu op reageert hoe banger de kat wordt.
Die van mij openen overigens meestal de deur van de voorraadkast, kunnen ze zich ook goed verstoppen.
Verder ook eensch met IRIS.. Dierenartsen weten 0,0 van gedrag af.

Die verkopen/verhuren ook anti blafbanden voor honden, terwijl een goede gedragstherapeut EN goedkoper is en 100x veiliger en beter is.
quote:iris1969 schreef op 06 december 2011 @ 18:16:

[...]

Nee dieren vliegen meestal niet in paniek door het huis, maar verstoppen zich meestal.

Laat ze dat gewoon doen tijdens het vuurwerk en als alles voorbij is kun je ze lokken met je stem. Willen ze dan nog steeds niet uit hun verstopplekje komen, laat ze dan lekker waar ze zijn.Ok, blij dat ik dat weet, zal hun eerste vuurwerkje zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven