Overgordijnen
zondag 20 oktober 2019 om 13:49
Naar aanleiding van een ander topic over raambekleding vroeg ik me af: wat voor overgordijnen hebben jullie? En dan bedoel ik het materiaal.
Ik heb zelf cremewitte van een stof die niet kreukvrij uit de wasmachine komt helaas. Ik was ze toch af en toe omdat er na een jaar toch luchtjes ingetrokken zijn en ik het gewoon lekker fris vind. Ik strijk ze niet (enorme klus) maar hang ze na het wassen zo vochtig mogelijk terug en hoop dat ze een beetje uitzakken. Maar echt glad worden ze niet.
Als ze vervangen moeten worden wil ik echt strijkvrije. Jullie enig idee waar je dan op moet letten qua materiaal?
Ik heb zelf cremewitte van een stof die niet kreukvrij uit de wasmachine komt helaas. Ik was ze toch af en toe omdat er na een jaar toch luchtjes ingetrokken zijn en ik het gewoon lekker fris vind. Ik strijk ze niet (enorme klus) maar hang ze na het wassen zo vochtig mogelijk terug en hoop dat ze een beetje uitzakken. Maar echt glad worden ze niet.
Als ze vervangen moeten worden wil ik echt strijkvrije. Jullie enig idee waar je dan op moet letten qua materiaal?
zondag 20 oktober 2019 om 14:03
zondag 20 oktober 2019 om 15:25
Ik doe er altijd een scheut strijkhulp bij (van Nibro of iets dergelijks) en een beetje wasverzachter. Helpt goed tegen kreukels. En 1 voor 1 wassen de gordijnen zodat de trommel niet te vol zit, en inderdaad zoals je al doet lage toeren centrifugeren. (Mijn gordijnen zijn ook van stof en van de Kwantum)
zondag 20 oktober 2019 om 15:37
Goed idee van die strijkhulp, dankje!Someonenew schreef: ↑20-10-2019 15:25Ik doe er altijd een scheut strijkhulp bij (van Nibro of iets dergelijks) en een beetje wasverzachter. Helpt goed tegen kreukels. En 1 voor 1 wassen de gordijnen zodat de trommel niet te vol zit, en inderdaad zoals je al doet lage toeren centrifugeren. (Mijn gordijnen zijn ook van stof en van de Kwantum)
zondag 20 oktober 2019 om 15:59
zondag 20 oktober 2019 om 16:10
Een stoomreiniger heb ik niet maar is wel een goede tip ja. Zal eens kijken wat ze kosten.Someonenew schreef: ↑20-10-2019 15:59En mocht je toevallig een stoomreiniger hebben, dan kun je die ook nog even langs de kreukels halenMet zijn tweeën de gordijnen even goed uitkloppen/slaan na het wassen helpt ook tegen kreukels
![]()