paasdagen; leuk of verplichte rotdagen?

03-04-2010 12:58 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:iris1969 schreef op 03 april 2010 @ 15:30:

[...]

Ik begrijp je eerlijk gezegd niet zo. Als mensen het een verplichting maken dan IS het toch ook een verplichting voor diegene die het eigenlijk niet willen? En dan is het best lastig om hier netjes onder uit te komen zonder scheve gezichten.Dan komen er maar scheve gezichten toch? Waarom is dat zo erg?
Tsjongejonge ..... wat een gedoe allemaal ...... hoeveel dagen gaan er in een jaar tegenwoordig eigenlijk ? Daar gaan er dan in het ongunstigste geval 2 met Kerst en 2 met Pasen vanaf, en oh ja dan heb je ook nog de verjaardagen van die ouwelui, pffffff. En ik geloof dat de werkenden in Nederland nog nooit zo veel vrije dagen hebben als de laatste decennia, en dan nog hebben we tijd tekort om lekker aan onszelf te besteden.

Tsja, als je het niet gezellig hebt met je familie en/of je weet het niet gezellig te maken, bedank dan vriendelijk voor de uitnodiging en doe dan lekker je eigen ding.

Wij gaan morgen samen met moeder en tante naar oude overbuurvrouw van oma (zij is bijna 100), dat wordt herinneringen ophalen aan de goede oude tijd toen man en ik stad en land afreden met 2 auto's (al dan niet geleend) om een hele kudde oudtantes en eenzame buurvrouwen/vriendinnen op te halen en af te leveren bij de oma's of onze ouders of alleen een bezoekje te brengen als de gezondheid meer niet toeliet. Tranen met tuiten hebben we soms gelachen met al die dames op leeftijd.

Man wat ben ik blij met al die herinneringen nu ze er geen van allen meer zijn !
quote:korenwolf schreef op 03 april 2010 @ 21:19:

[...]

Nou, dan doe je het toch niet? Jouw dag. Twee dagen met de pest in je lijf bij familie zitten is zonder meer goedkoper.

Ja, ik snap het probleem nog steeds niet, als jij zelf zegt dat je niet zoveel met je familie hebt, dan ga je toch niet??? Is het werkelijk zo moeilijk om nee te zeggen????
Ik schreef dat wij niet aan verpichtingen doen en dat ik me daar lekker bij voel. Na alle opmerkingen of familie dan niet leuk genoeg is even nog een reactie.

Ik ga naar familie als ik daar zin in heb. Zo ben ik vorige week lekker bij mijn moeder gaan eten en de week ervoor op een onverwachte vrije dag gaan lunchen. Ik houd gewoon niet zo van de opgeklopte drukte die mensen soms maken van 'feestdagen'. Doet mijn familie niet aan mee en dat vind ik fijn.

Mijn schoonfamilie zie ik eigenlijk alleen tijdens 'gelegenheden' en dat vind ik echt een stuk minder. Je hebt nooit eens tijd om rustig bij te praten, omdat íedereen er is en iedereen aandacht wil ofzo. Ik probeer al jaren om gewoon eens alleen met mijn vriend bij zijn ouders te gaan eten, maar dat lukt dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven