Padden in de tuin

27-08-2010 00:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bang voor spinnen, muizen en rupsen. Maar het stikt van de padden in mijn tuin. En het worden er steeds meer. Ik vind het maar enge beesten en ik ga al hinkelend, zigzaggend en springend 's avonds de tuin in. Bang dat ik erop ga staan. Je ziet ze dan wel overal wegspringen, maar ik vind het helemaal niks. Weet iemand hoe ik ze uit mijn tuin krijg. Ik geloof dat ze beschermd zijn.
Is het trouwens nog gelukt met de egeltjes-schuilplaats Zoebie?

Misschien zitten ze daar wel in
Stressed is just desserts spelled backwards
Padden komen enkel in het water om te paren, heel vroeg in het voorjaar. De rest van het jaar zoeken ze droge plekken op.

Wees blij met je padden, zij verorberen hun gewicht aan slakken op één nacht.

En padden zijn echt niet vies hoor, zelfs prachtige beestjes vind ik .
We hebben geen egels gezien Male.

En we hebben op twee plaatsen buitenlampen die aangaan als je in de buurt komt. Maar onze tuin is groot dus het is dan op de meeste plaatsen nog erg donker. En de padden kruipen wel weg als ik in de buurt kom, maar ik ben zo bang dat ik er op ga staan. En ik ga er vaak bijna op staan. Want weg gaan ze pas als je er bij staat. Vandaar mijn gegil 's nachts.

Gisteren keek ik er opeens ééntje aan. Een hele grote. Die zie je wel. De kleintjes zijn juist het probleem. Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven. Net als de vleermuis op zolder. Die gaat ook weer vanzelf weg in het najaar.
lief man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven