parket in keuken
zaterdag 25 februari 2012 om 09:57
Hallo,
Ik heb een vraagje aan jullie....
Wij zijn aan het denken wat te doen ivm met de vloer in huis.
Parket vinden we supermooi maar is het wel zo praktisch in een keuken?
Grindvloer geseald is ook mooi want het kan helemaal doorgelegd worden...maar kan het ook zonder vloerverwarming.
Dus wat is verstandiger...parket of grindvloer?
En wat zijn jullie ervaringen hierin...
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb een vraagje aan jullie....
Wij zijn aan het denken wat te doen ivm met de vloer in huis.
Parket vinden we supermooi maar is het wel zo praktisch in een keuken?
Grindvloer geseald is ook mooi want het kan helemaal doorgelegd worden...maar kan het ook zonder vloerverwarming.
Dus wat is verstandiger...parket of grindvloer?
En wat zijn jullie ervaringen hierin...
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
zaterdag 25 februari 2012 om 10:00
Pakket kan best in de keuken, heb ik ook omdat ik het mooier vind om een woonkamer+keuken doorlopend gelegd te hebben. Maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik van mezelf netjes ben, en niet elke dag drinken/water/vocht over de vloer laat vallen. Je kunt hem dus prima dweilen met een vochtige doek, hele emmers water uitkiepen dat is minder goed
zaterdag 25 februari 2012 om 10:04
Ja we hebben hier 2 kleine kinderen en daarom ben ik aan het twijfelen! Maar parket is zo mooi...en wij willen het idd ook doorleggen van woonkamer naar keuken...
Maar ik ben zo bang voor vlekken zoals vet/rode saus....krijg je dat er nog uit?
Verkoopster zei dat je gewoon vaker het parket in de keuken moest behandelen met olie?
Maar jullie zouden het zo weer doen parket?
Maar ik ben zo bang voor vlekken zoals vet/rode saus....krijg je dat er nog uit?
Verkoopster zei dat je gewoon vaker het parket in de keuken moest behandelen met olie?
Maar jullie zouden het zo weer doen parket?
zaterdag 25 februari 2012 om 10:06
Daar heb ik zelf ook lang over zitten twijfelen. Uiteindelijk heb ik een tegelvloer gedaan in de keuken. Ik stoor me er niet aan dat het parket niet doorloopt van de kamer naar de keuken en het is wel een groot oppervlak. De overgang van parket naar tegels is naadloos erin gelegd. Iedereen vind het mooi.
En praktischer is een tegelvloer in de keuken wel; je krijgt vlekken er gewoon makkelijker af dan op parket.
Grindvloer heb ik geen ervaring mee; ik vind zelf parket warmer aandoen.
En praktischer is een tegelvloer in de keuken wel; je krijgt vlekken er gewoon makkelijker af dan op parket.
Grindvloer heb ik geen ervaring mee; ik vind zelf parket warmer aandoen.
zaterdag 25 februari 2012 om 10:08
zaterdag 25 februari 2012 om 10:09
quote:sundream schreef op 25 februari 2012 @ 10:08:
Een gelakte parketvloer is makkelijker te behandelen dan olie.
Een vloer in de olie zetten is veel meer poetswerk; heb het gezien bij kennissen en ik ben blij dat ik een lak-vloer heb. En lak blijft mooier; olie geeft meer vlekken. Ik heb mat-glans dus de vloer glimt niet o.i.d.Wij willen dan idd ook geen glans op de vloer! Hoe behandel je dan een lak-vloer?
Een vloer in de olie zetten is veel meer poetswerk; heb het gezien bij kennissen en ik ben blij dat ik een lak-vloer heb. En lak blijft mooier; olie geeft meer vlekken. Ik heb mat-glans dus de vloer glimt niet o.i.d.Wij willen dan idd ook geen glans op de vloer! Hoe behandel je dan een lak-vloer?
zaterdag 25 februari 2012 om 10:12
quote:mariposabonita schreef op 25 februari 2012 @ 10:08:
@Sundream wij willen het echt graag in een stuk leggen dan....daarom is de keuze oo gelijk wat moeilijker
@Panadol wat hebben jullie dan op het parket?Als ik het zo lees heb je je keus al gemaakt: in 1 stuk doorleggen. Is het een groot oppervlak?
@Sundream wij willen het echt graag in een stuk leggen dan....daarom is de keuze oo gelijk wat moeilijker
@Panadol wat hebben jullie dan op het parket?Als ik het zo lees heb je je keus al gemaakt: in 1 stuk doorleggen. Is het een groot oppervlak?
zaterdag 25 februari 2012 om 10:13
quote:sundream schreef op 25 februari 2012 @ 10:08:
Een vloer in de olie zetten is veel meer poetswerk; heb het gezien bij kennissen en ik ben blij dat ik een lak-vloer heb. En lak blijft mooier; olie geeft meer vlekken. Ik heb mat-glans dus de vloer glimt niet o.i.d.
Ik denk dat dit zeker in een keuken ook een betere oplossing is.
Olie geeft een mooie afwerking maar is gewoon veel onderhoud en dat al voor slaapkamers.Wij hebben er al over nagedacht om de laag eraf te laten schuren en ook voor mat lak te gaan,maar daar wacht ik nog even mee omdat de vloer hier nog maar 2 jaar erin ligt.En je kunt nu al slijtage vlekken zien!!!
Een vloer in de olie zetten is veel meer poetswerk; heb het gezien bij kennissen en ik ben blij dat ik een lak-vloer heb. En lak blijft mooier; olie geeft meer vlekken. Ik heb mat-glans dus de vloer glimt niet o.i.d.
Ik denk dat dit zeker in een keuken ook een betere oplossing is.
Olie geeft een mooie afwerking maar is gewoon veel onderhoud en dat al voor slaapkamers.Wij hebben er al over nagedacht om de laag eraf te laten schuren en ook voor mat lak te gaan,maar daar wacht ik nog even mee omdat de vloer hier nog maar 2 jaar erin ligt.En je kunt nu al slijtage vlekken zien!!!
zaterdag 25 februari 2012 om 10:15
quote:mariposabonita schreef op 25 februari 2012 @ 10:09:
[...]
Wij willen dan idd ook geen glans op de vloer! Hoe behandel je dan een lak-vloer?
Dat ligt ook aan het soort parket wat je neemt; het ene parket glimt van nature ook meer dan de ander.
Ik heb 2 flessen erbij gekregen; 1 voor schoonmaken en 1 voor de beschermlaag. Dus eerst dweilen met dat schoonmaakmiddel en dan die beschermlaag met matglans erop doen met een doek (erover heen gaan; niet inpoetsen ofzo) en dan laten uitharden. Ik doe dit 1x per zoveel jaar. Ligt eraan hoe de vloer erbij ligt. Na al die jaren is hij nog erg mooi.
[...]
Wij willen dan idd ook geen glans op de vloer! Hoe behandel je dan een lak-vloer?
Dat ligt ook aan het soort parket wat je neemt; het ene parket glimt van nature ook meer dan de ander.
Ik heb 2 flessen erbij gekregen; 1 voor schoonmaken en 1 voor de beschermlaag. Dus eerst dweilen met dat schoonmaakmiddel en dan die beschermlaag met matglans erop doen met een doek (erover heen gaan; niet inpoetsen ofzo) en dan laten uitharden. Ik doe dit 1x per zoveel jaar. Ligt eraan hoe de vloer erbij ligt. Na al die jaren is hij nog erg mooi.
zaterdag 25 februari 2012 om 10:25
Ik heb zelf jaren een houten vloer in de keuken gehad. Ondanks behandelen en uitkijken met water en koken, werd de vloer vies. Vorig jaar verbouwd en een tegelvloer in de keuken laten leggen, die naadloos doorloopt in de houten vloer. Ik ben er heel erg blij mee. Het is een hele verademing om gewoon je handen te kunnen wassen zonder steeds de spetters meteen te moeten opvegen.
Ik zou nooit meer voor hout in de keuken gaan en al zeker niet met kinderen.
Grindvloer heb ik geen ervaring mee.
Succes met je keuze.
Ik zou nooit meer voor hout in de keuken gaan en al zeker niet met kinderen.
Grindvloer heb ik geen ervaring mee.
Succes met je keuze.
zaterdag 25 februari 2012 om 10:34
zaterdag 25 februari 2012 om 10:44
zaterdag 25 februari 2012 om 10:48
quote:misskav schreef op 25 februari 2012 @ 10:44:
Onze eikenhouten vloer is ook doorgelegd in de keuken. Deze is behandels met hardwaxolie. Vlekken heb ik nog niet gehad. Je moet wel alles wat je morst meteen schoonmaken. Maar ik neem aan dat je dat normaal ook al doet? En al laat je het even liggen het trekt er echt niet meteen in hoor.
en die hardwaxolie....waarom deze? Want je hebt olie,wax of lak...
Ja als je knoeit ruim je het gelijk op he....maar het is niet zo dat je een vetvlek er gewoon gelijk niet meer uitkrijgt?
Onze eikenhouten vloer is ook doorgelegd in de keuken. Deze is behandels met hardwaxolie. Vlekken heb ik nog niet gehad. Je moet wel alles wat je morst meteen schoonmaken. Maar ik neem aan dat je dat normaal ook al doet? En al laat je het even liggen het trekt er echt niet meteen in hoor.
en die hardwaxolie....waarom deze? Want je hebt olie,wax of lak...
Ja als je knoeit ruim je het gelijk op he....maar het is niet zo dat je een vetvlek er gewoon gelijk niet meer uitkrijgt?
zaterdag 25 februari 2012 om 10:49
zaterdag 25 februari 2012 om 10:55
Wat dacht je van een PVC vloer. Prijstechnisch gezien misschien hetzelfde of zelfs goedkoper dan pakket. Duurdere merken hebben mooie prints (leoxx, frederick parc collection, forbo eternal), die dus meer op hout lijken. Er kan vloerverwarming onder en het kan zelfs in de badkamer. Zeer geschikt dus. Deze wordt in stroken verlijmd. En er zijn veel mogelijkheden in print (bv steen oid). Veel mooier dan een laminaat of vinyl en supersterk.
zaterdag 25 februari 2012 om 10:59