Particulier huren?

28-06-2012 20:05 16 berichten
.
Wat zoek je? Welke prijscategorie, welke wijk, en hoeveel slaapkamers? Heb je enig idee of joujw eisenpakket realistisch is? En welke ervaringen zoek je? Iedere particuliere verhuurder is weer anders, dus er zullen goede en slechte ervaringen zijn.

Ik heb in het verleden twee maal van een particulier gehuurd. De ene keer is het heel goed bevallen, de andere keer niet.
.
.
Alle reacties Link kopieren
Particulieren verhuren vaak via makelaars of via beheermaatschappijen. De meeste vind je via de grote verhuurmakelaars. Perfect housing, direct wonen, rotsvast, dat soort organisaties.
Het is meestal de verhuurder die jou het contract opstuurt.

Er kan nogal verschil zitten in verhuurders. Je hebt meestal iemand die zo min mogelijk uit wil geven aan de woning en zoveel mogelijk geld wil ontvangen. Dus als er iets kapot is, dat ze moeilijk doen om het te vervangen.

Je kunt ook kijken of je een woning kunt huren van een expat. Dat zijn vaak de betere woningen. Daar hebben de mensen zelf in gewoond en daar willen ze weer in terug als ze weer naar Nederland komen. Deze woningen zijn veel beter onderhouden, en vaak heb je dan een wat betere relatie met de verhuurder.
.
ik heb zelf gehuurd particulier in het kader van de leegstandwet (huis in de verkoop) de verhuurder had aan mij een opzegtermijn van 3 mnd, ik naar hem 1mnd. aangezien hij het in de verkoop had waren er geen problemen met reparaties e.d. Hier zit trouwens ook een max huur wat ze mogen vragen aanvast.

Misschien ook een idee?
quote:kabouterpuntmuts schreef op 28 juni 2012 @ 21:02:

Zijn van die dingen als direct wonen en rotsvast niet van die makelaars waarbij je 4,5x de kale huur moet verdienen?

Dat soort eisen bepaalt de verhuurder. De organisatie is gewoon een tussenpersoon.

Ik zal iig eens op de sites kijken. Als je van een expat huurt, is het dan meestal gemeubileerd?

Meestal wel ja.

En ik neem aan dat je dan een afspraak maakt over wanneer je er weer uit moet?

Inderdaad
.
via funda
Zorg ervoor dat iedereen in je omgeving weet dat je een woning zoekt. Zet het op facebook. Kijk op funda, en op de verhuursites. Eventueel nog kamernet (is eigenlijk meer voor individuele kamers), en op craigslist (is meer gericht op internationale mensen, en vaak duurder).
.
Als je bereid bent kapitalen neer te tellen kun je altijd wel iets vinden. Maar anders is het gewoon echt heel erg moeilijk in Amsterdam. Ik heb een hele tijd gezocht naar een soortgelijk appartement, maar heb uit pure arremoede uiteindelijk gewoon iets gekocht. Dat was goedkoper en dan had ik tenminste een dak boven mijn hoofd
bij mij stond er via funda een mailadres bij, daarna nummers uitgewisseld.. Was binnen een week geregeld.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven