perse iets leuk MOETEN vinden

26-01-2011 17:21 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn eigenlijk toch de grootste kuddebeesten die er zijn. Nog erger dan schapen. En owee als je afwijkt.

Dit topic naar aanleiding van een ander topic waarin gesteld wordt dat je het krijgen van kinderen leuk moet vinden (want dat gebeurt heel vaak, mensen vallen van hun stoel als je zachtjes te kennen geeft er niets voor te voelen en verslijten je nog net niet voor gek), waarop iemand opmerkte hetzelfde te ervaren als zij te kennen geeft niet van alcoholische dranken te houden. Ook dat schijnt niet te kunnen, dan is ze niet "gezellig". Maar ja, wat haar redenen ook mogen zijn, misschien vindt ze de alcholische bijsmaak vies, of misschien heeft vanuit haar jeugd negatieve associaties met alcohol, zou ze nu werkelijk gezelliger zijn als mens als ze WEL dronk?

Ik denk dat men wil dat de ander drinkt, om ZELF een excuus te hebben om te kunnen drinken.

Evenzo met gebak. Probeer maar eens op visite te gaan, of op een verjaardag te komen, en een gebakje te weigeren. Ten eerste wordt je al helemaal niets gevraagd, het wordt gewoon voor je neus gezet! Alsof je die vieze prut lekker vindt! (en ik hou dus weer niet zo van gebak). En stel dat je wilt afvallen, dan wordt dat door anderen wel mooi even de kop in gedrukt!

Waarom kunnen mensen nu niet eens de mening van een ander respecteren zonder zichzelf daarbij aangevallen of afgevallen te voelen? Het is immers toch niet persoonlijk?

Heeft iemand hier nog voorbeelden?

Mijn doel is gewoon dat mensen gaan nadenken als ze weer eens de mening over hoe iemand iets ervaart weer eens niet kunnen respecteren, en iets op willen dringen. Hoe dat op die ander over komt.

PS: dit is trouwens het eerste topic op viva dat ik zelf open! TADDAAAAH!
Ik heb er ook geen last van, hoor dat soort dingen bijna nooit. Vriendenkring respecteert andere meningen en zeurt niet en met collega's merk ik het ook niet. (Of het gaat bij mij ene oor in, andere oor uit, dat kan ook.)
quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 17:53:

[...]

ALs dit topic jou niet aan staat en je herkent er niets in, waarom reageer je dan? WEEEHEHEEEE!

Heel simpel, omdat ik een oplossing voor je probleem had: assertiever worden.

Maar kennelijk is het alleen een meepeeuwtopic, ben al weg.
Ik denk dat dat gebeurt omdat het om dingen gaat waar mensen zelf heel veel plezier aan beleven. Dan heb je soms gewoon het idee dat die ander even een drempel over moet.

Er is maar één oplossing voor: duidelijk zijn.

En niet te lange tenen hebben en het je niet zo aantrekken. De meeste mensen bedoelen het namelijk gewoon goed, dus waarom zou je je druk maken?
Herkenbaar van de drank.

Is ook met uitgaan zo trouwens. Ik houd niet van uitgaan, maar dat schijnt echt niet te kunnen als 21jarige student! Dan moet je houden van stappen en uitgaan.
quote:Vl43inder schreef op 26 januari 2011 @ 17:57:

[...]

Heel simpel, omdat ik een oplossing voor je probleem had: assertiever worden.

Maar kennelijk is het alleen een meepeeuwtopic, ben al weg.Weeeheeee, ze reageren niet leuk op mij, ik ben weg!

De oplossing voor dit probleem is inderdaad assertiever worden. En zoals ik al eerder zei, daar moet je naar toe groeien, dat moet soms in je ontwikkelen. Sommige mensen hebben dat assertieve van nature en die snappen dit dus niet.
In principe moet je niks. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Word zelf moe van de vragen en ongewilde opmerkingen/"grapjes" omdat ik vegetarier ben. Vinden veel mensen ook heeeeeel raar. Want dat is toch lekker? (Ja, een lijntje coke is ook lekker...)
quote:Vl43inder schreef op 26 januari 2011 @ 17:57:

[...]

Maar kennelijk is het alleen een meepeeuwtopic, ben al weg.Oh, in dat geval neem ik ook de benen
haha, mijn vader wil me nog steeds wijn aanbieden, en elke keer leg ik hem uit dat ik wijn niet lekker vind. en elke keer is het: 'ja maar deze is zoet' of 'dat moet je gewoon leren drinken' 'deze lust je wel die is wat zachter'

dit gaat al bijna 10 jaar zo...

En dan is er taart, en dan bied zijn vrouw dat aan: en dan zeg ik: 'nee dank je ik hoef niet' . en dan is het gelijk: 'nou van 1 stuk taart wordt je niet dik hoor!' of: 'maar ik heb dit speciaal gekocht omdat jullie kwamen!'. Heerlijk, om haar zo makkelijk op te fokken!
En ik drink ook nog eens niet. Maar heb gelukkig ook niet veel mensen om me heen die echt vaak drinken en het ongezellig vinden als ik dat niet doe dus dat zorgt niet voor ongemakkelijke situaties. Hoewel mijn man zn tante me toch even probeerde over te halen TOCH die champagne te drinken met O&N want das zo gezellig en er zit toch zo weinig alcohol in.
Ohja en mensen vinden me zielig omdat ik zo jong getrouwd ben. Waarom dat zielig is is me nog steeds een raadsel want ik ben toch echt niet gedwongen uitgehuwelijkt ofzo.
Ik ben ook assertief, vandaar waarschijnlijk dat ik er weinig last van heb. Terwijl ik genoeg eigenaardigheden heb waar mensen ook zeer regelmatig op reageren. Maar ik kan er echt niet mee zitten dat iemand het vreemd/jammer vind dat ik geen koffie drink en dat zegt. Waarom zou ik me dat aantrekken, iemand bedoelt er niks mee toch?
quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 17:59:

[...]

Weeeheeee, ze reageren niet leuk op mij, ik ben weg!

De oplossing voor dit probleem is inderdaad assertiever worden. En zoals ik al eerder zei, daar moet je naar toe groeien, dat moet soms in je ontwikkelen. Sommige mensen hebben dat assertieve van nature en die snappen dit dus niet.

'ze'? Nou volgens mij ben jij de enige. Blijkbaar ben je hier een stuk assertiever dan IRL. Als ik je zo zie reageren snap ik niet waarom je een stuk taart tegen je zin zit op te eten.

En waarom reageer je zo lomp op advies waarvan je zelf aangeeft dat het terecht is?
quote:Ruza schreef op 26 januari 2011 @ 17:59:

Word zelf moe van de vragen en ongewilde opmerkingen/"grapjes" omdat ik vegetarier ben. Vinden veel mensen ook heeeeeel raar. Want dat is toch lekker? (Ja, een lijntje coke is ook lekker...)O ja, dat heeft mijn zusje ook, zij is ook vegetariër en ik ben er weleens bij geweest dat er mensen waren die er maar niet over ophielden.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Leven en laten leven.
Ik vind niks leuk, en daar doet iedereen moeilijk over. En dat vind ik niet leuk.
quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 17:53:

[...]

ALs dit topic jou niet aan staat en je herkent er niets in, waarom reageer je dan? WEEEHEHEEEE!

Omdat niet iedereen hier een kuddedier is en dus klakkeloos de opdracht van de OP volgt: namelijk meelullen.

Moet je toch aanspreken.
quote:Prima69 schreef op 26 januari 2011 @ 18:03:

[...]

O ja, dat heeft mijn zusje ook, zij is ook vegetariër en ik ben er weleens bij geweest dat er mensen waren die er maar niet over ophielden.Mooi motto heb je voor dit topic
Ik herken het helemaal niet.

Ga je toch met de verkeerde personen om, of je geeft anderen teveel ruimte om zo tegen je te doen.
Waarom moet je geen kinderen willen hebben, persé leuk vinden?

Waarommmm nou?

Het boeit me dus niet of mensen mijn mening raar vinden. Ik ben gestopt met roken, sommige geloven dat niet, want "jij rookt al 41 jaar". Ja en? Ik ben dus nu gestopt. En er wordt in mijn huis niet meer gerookt. Punt. Ik ben niet dol op gebak en weiger dat dan ook. Interesseert me niet of anderen dat raar vinden. Ik wil niet ook nog eens aankomen doordat ik gestopt ben. Ik sport 4 x per week, sommige mensen vinden dat wel erg vaak. Nou en? Meestal zijn dat de mensen die zelf niet aan sport doen...

Dat heet gewoon assertief zijn en blijkbaar durf jij dat niet TO. Gewoon voor jouw mening uitkomen. Jij wilt geen gebak, nou, dan néém je dat niet. Er is nog nooit ongevraagd gebak voor mij neergezet hoor.
quote:Vl43inder schreef op 26 januari 2011 @ 17:32:

Hoe vaak wordt je nou werkelijk gevraagd waarom je geen kinderen wilt? Of je toch alsjeblieft wel een stuk taart wilt? Hoe vaak wordt je raar aangekeken als je iets juist wel of niet doet?

Dat gebeurt toch bijna nooit? En als het wel eens gebeurt dan is dat toch helemaal niet erg? Volgens mij maak je het veel groter dan het is, sta je niet achter je keuze/levensstijl ofzo dan?

Nah was het maar zo dat het niet vaak gebeurde.

Misschien gebeurt het jou niet vaak, dat zou kunnen.

Ik moet bijna elk feestje, bij elke bruiloft, bij ieder etentje met nieuwe mensen uitleggen waarom ik niet drink. Waarom ik geen wijn lust, wát ik er niet lekker aan vind. Of ik niet misschien dan zoete wijn lust, of ik niet een kléin scheutje troepiepoepie in mijn frisdrank lust enzovoort, enzovoort.

Waar ik woon wordt niet gedronken maar gezópen. Overal waar mensen bij elkaar komen wordt er een bierproducent weer een heel stuk rijker. Wat kunnen de mensen drinken hier.

De opmerkingen over mijn niet drinken zijn niet te tellen. 'Nee, Leo hoeft niet, Leo is van de blauwe knoop', 'ja, 'ongezellig' he?' 'Doe niet zo flauwwwwwww, drink ook gewoon even een glaasje!'

En dan lust ik ook nog eens geen koffie in een omgeving waar iedereen dat drinkt.

Als je zegt dat je thee wil dan is het;'theeeehééééé?' alsof je om een emmer pies vraagt.

Dus ja, ik heb best veel last van vragen waarom ik iets niet wil en ik krijg vaak het gevoel dat ik het eigenlijk wel zou moeten lusten. Niet voor mezelf maar voor anderen.
Tja....er zijn collega's van mij die 's morgens om 9 uur al een kop soep nemen. Ik kan dat wel raar vinden, maar zij vinden het blijkbaar lekker.

Ik heb alleen gezegd: Aangezien mensen er mij op aankijken, ga ik niet met soep over de gang lopen om 9 uur....dan haal maar lekker zelf!
Precies zoals veel mensen het belangrijk vinden om erkenning te krijgen, desnoods af te dwingen, voor hun persoonlijke voorkeuren, zo vind jij het belangrijk om nu erkenning te krijgen voor jouw voorkeur om af te mogen wijken. Is net zo goed kuddegedrag.

Waarom zou je je van wiens mening dan ook iets aantrekken, óók van onze mening hier, zo lang je niemand schaadt?
quote:Ruza schreef op 26 januari 2011 @ 17:59:

Word zelf moe van de vragen en ongewilde opmerkingen/"grapjes" omdat ik vegetarier ben. Vinden veel mensen ook heeeeeel raar. Want dat is toch lekker? (Ja, een lijntje coke is ook lekker...)

Het valt mij ook op dat vegetariers heel erg aangevallen worden en in een hoek worden gedrukt.

Een typisch voorbeeld hiervan zag je ook weer bij Boer zoekt vrouw, de aanval van Frank op Berber, toen hij haar aansprak met "jij als consument", de plank daarmee totaal misslaand, want Berber was nu juist niet een consument van vlees.

Ik heb ook het gevoel dat er vooroordelen zijn t.o.v. vegetariers.
Middelmaat is mijn middle name, kennelijk. Of ik ben een hork en heb het niet in de gaten als ik afwijk van dingen en andere mensen dat dan raar vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven