perse iets leuk MOETEN vinden

26-01-2011 17:21 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn eigenlijk toch de grootste kuddebeesten die er zijn. Nog erger dan schapen. En owee als je afwijkt.

Dit topic naar aanleiding van een ander topic waarin gesteld wordt dat je het krijgen van kinderen leuk moet vinden (want dat gebeurt heel vaak, mensen vallen van hun stoel als je zachtjes te kennen geeft er niets voor te voelen en verslijten je nog net niet voor gek), waarop iemand opmerkte hetzelfde te ervaren als zij te kennen geeft niet van alcoholische dranken te houden. Ook dat schijnt niet te kunnen, dan is ze niet "gezellig". Maar ja, wat haar redenen ook mogen zijn, misschien vindt ze de alcholische bijsmaak vies, of misschien heeft vanuit haar jeugd negatieve associaties met alcohol, zou ze nu werkelijk gezelliger zijn als mens als ze WEL dronk?

Ik denk dat men wil dat de ander drinkt, om ZELF een excuus te hebben om te kunnen drinken.

Evenzo met gebak. Probeer maar eens op visite te gaan, of op een verjaardag te komen, en een gebakje te weigeren. Ten eerste wordt je al helemaal niets gevraagd, het wordt gewoon voor je neus gezet! Alsof je die vieze prut lekker vindt! (en ik hou dus weer niet zo van gebak). En stel dat je wilt afvallen, dan wordt dat door anderen wel mooi even de kop in gedrukt!

Waarom kunnen mensen nu niet eens de mening van een ander respecteren zonder zichzelf daarbij aangevallen of afgevallen te voelen? Het is immers toch niet persoonlijk?

Heeft iemand hier nog voorbeelden?

Mijn doel is gewoon dat mensen gaan nadenken als ze weer eens de mening over hoe iemand iets ervaart weer eens niet kunnen respecteren, en iets op willen dringen. Hoe dat op die ander over komt.

PS: dit is trouwens het eerste topic op viva dat ik zelf open! TADDAAAAH!
quote:Firene schreef op 26 januari 2011 @ 18:03:

[...]

'ze'? Nou volgens mij ben jij de enige. Blijkbaar ben je hier een stuk assertiever dan IRL. Als ik je zo zie reageren snap ik niet waarom je een stuk taart tegen je zin zit op te eten.

En waarom reageer je zo lomp op advies waarvan je zelf aangeeft dat het terecht is?

Ik reageer precies zo op haar, als zij in haar eerste reactie op mij. M.a.w. een koekje van eigen deeg.

Het klopt wat je zegt. Ik ben assertief. Zowel hier op het forum als IRL. Maar... ik was niet altijd zo. Daarom herken ik dit wel en liet me vroeger dingen door de strot drukken die ik niet wilde, schoot in de verdediging, etc. Maar goed, ik ben inmiddels 40 jaar. Dan mag je wel eens geleerd hebben om voor jezelf op te komen, niet waar?
Idd genoeg vooroordelen. Alsof we allemaal geitenwollen sokken dragen enzo En idd dat je ergens bent, ze hebben alleen maar broodjes met vlees als beleg en vervolgens beledigd omdat je niks eet...
quote:Bicho schreef op 26 januari 2011 @ 18:03:

Leven en laten leven.

Ja. En toch is dat kunst. Schijnbaar voor velen.

quote:Cathel schreef op 26 januari 2011 @ 18:05:

[...]

Omdat niet iedereen hier een kuddedier is en dus klakkeloos de opdracht van de OP volgt: namelijk meelullen.

Moet je toch aanspreken.

Je hoeft mee te lullen. Je kunt zeggen, ik ervaar dit anders, of ik herken dit niet etc. Maar die toon WEEEEHEEEE in haar eerste post. Daar sprak bepaald geen begrip uit, nog respect.

Kijk, en dan ben ik assertief he. Dan doe ik net zo terug.
Ik hou niet zo van reizen. Als ik dat zeg, kijken mensen me ook aan of ik van een andere planeet kom. En gaan ze me zo pushen van: " waarom niet? Dat is toch leuk, kom nou" en blablabla
Ik drink geen wijn waar vaak commentaar op is en voor hun onbegrijpelijk. Tja dan zeg ik dat je die zure bocht kan drinken is voor mij onbegrijpelijk. Alsof ik een rottende druif in mijn mond heb!

Ze zeggen ook altijd iets omdat ik dol ben als bladen zoals People, In Touch, Grazia, Beau Monde etc.. Tja dan zeg ik dat ik gewoon op de hoogte MOET blijven wat Patricia Paay allemaal aan het uitspoken is.

Ik zeg het altijd met humor en dan is het over, ik erger me dan ook niet zo vaak.
ik denk dat het meestal meer is van: echt joh? wel gek.. omdat diegene het zichzelf niet kan voorstellen. Het is dan dus niet als een veroordeling.

Voorbeeldje wat ik zelf laatst tegen iemand zei. De persoon in kwestie lust geen aardappels. Ik zei toen iets in de trant van: he lust je geen aardappels, grappig heb ik nog nooit gehoord! En dat op quasie verbaasde toon. Merkte toen dat deze persoon zich aangevallen voelde, maar dat was echt totaal niet de bedoeling! Ik snap naderhand wel dat het zo op haar over kwam. Heb toen ook gezegd dat ik niet bedoelde dat dat stom of raar maar dat ik gewoon verbaasd was omdat je het niet vaak hoort. Dat is dus een voorbeeldje van hoe iemand die zo n opmerking plaatst het kan bedoelen
Ik draai het om; waarom moeten mensen altijd hun - negatieve - mening geven op iets wat een ander blij meedeelt ?

Waarom zou je tegen iemand die kinderen heeft zeggen dat het draken zijn, dat ze vervelend gedrag hebben, dat je leven over is? Waarom zou je tegen iemand die een huisje op de Veluwe wilt huren zeggen dat je dan net zo goed thuis kan blijven? Waarom zou je iemand die net verteld heeft een luxe all in te hebben geboekt even in willen wrijven dat jij er nog niet dood gevonden zou willen worden? Waarom zou je tegen iemand die aan BDSM doet zeggen dat zo iemand een klap van de molen heeft gehad? Waarom? Omdat het kan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Rond de zomervakantie ben ik altijd vrij veel tijd kwijt met het uitleggen waarom wij niet op vakantie willen. Schijnt ook heel vreemd te zijn. En dan drink ik ook nog eens geen alcohol en koffie, wil ik geen kinderen en hou ik niet van feestjes. Ik heb regelmatig wat uit te leggen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 januari 2011 @ 18:30:

Ik draai het om; waarom moeten mensen altijd hun - negatieve - mening geven op iets wat een ander blij meedeelt ?

Waarom zou je tegen iemand die kinderen heeft zeggen dat het draken zijn, dat ze vervelend gedrag hebben, dat je leven over is? Waarom zou je tegen iemand die een huisje op de Veluwe wilt huren zeggen dat je dan net zo goed thuis kan blijven? Waarom zou je iemand die net verteld heeft een luxe all in te hebben geboekt even in willen wrijven dat jij er nog niet dood gevonden zou willen worden? Waarom zou je tegen iemand die aan BDSM doet zeggen dat zo iemand een klap van de molen heeft gehad? Waarom? Omdat het kan?

Zeg het maar. WAarom?

By the way, wat is BDSM?
quote:Mariska76 schreef op 26 januari 2011 @ 18:31:

Rond de zomervakantie ben ik altijd vrij veel tijd kwijt met het uitleggen waarom wij niet op vakantie willen. Schijnt ook heel vreemd te zijn. En dan drink ik ook nog eens geen alcohol en koffie, wil ik geen kinderen en hou ik niet van feestjes. Ik heb regelmatig wat uit te leggen

Jij bent een grote wandelende afwijking!

Ik kan altijd antwoorden met dat ik het thuis gewoon heel erg naar mijn zin heb, en dat ik daar alles heb wat ik daar nodig heb. En dat is rijkdom. Want kennelijk hebben die lui die 3x per jaar weg moeten dat niet. Die hebben het niet naar de zin thuis.

Trouwens, onderschat niet hoe de reacties kunnen zijn als je afwijkt van het algemene. Het gaat hier nog om kleine dingen.

Maar owee in sommige culturen als je niet van het andere geslacht houdt maar van je eigen geslacht en niet zo heel lang geleden gold dat ook voor Nederland.

Je moet in het gareel, en doen wat de rest doet. Doe je dat niet, dan beangstig je anderen kennelijk.
quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 18:32:

[...]

Zeg het maar. WAarom? Ik heb geen idee. Maar ik zie het heel vaak op het forum. Maar ook om me heen ; vertel je blij dat je gat kamperen krijg je zo'n minzaam lachje met een " ik zou nog niet voor mijn verdriet in een tent gaan zitten " eraan toegevoegd. Eh.........ja? En? Wat voegt dat toe? Waarom moet je dat melden?

By the way, wat is BDSM?alsjeblieft

En dat vind je vervelend?

Als mensen aan je vragen " en, Maris, al plannen voor de zomervakantie; gaan jullie weg dit jaar ? " en jij zegt van niet, wat verwacht je dan, dat mensen meteen op een ander onderwerp overgaan ?
ik ben btw ook vegetarisch. Mensen vragen dan ook standaard waarom. Tja meestal zie ik dat als interesse. Veel zeggen dan ook nog ik zou echt niet zonder vlees kunnen! Ik voel me daardoor ook niet aangevallen of beledigd. Het is eerder een compliment. Ik hou sta achter mijn eigen princiepes en heb daar genoeg discipline voor.

Rond de zomervakantie ben ik altijd vrij veel tijd kwijt met het uitleggen waarom wij niet op vakantie willen. Schijnt ook heel vreemd te zijn. En dan drink ik ook nog eens geen alcohol en koffie, wil ik geen kinderen en hou ik niet van feestjes. Ik heb regelmatig wat uit te leggen Ik herken me in vrijwel alles. En meer mensen zo te lezen, zullen we een eigen subcultuurtje oprichten? Ik lust alleen na de thee wel een glaasje wijn, maar ik schenk graag een colaatje voor je in.
Op welk topic doel je eigenlijk in je OP?

Kan me voorstellen dat het soms heel vervelend is. Ik herken het zelf uit mijn omgeving helemaal niet. (Wil ze zelf wel, maar heb bewust kinderloze vrienden) Ik heb het soms wel eens met het single zijn, je krijgt vaak ongevraagd allerlei persoonlijke vragen naar je hoofd geslingerd. Ik ga er niet meer op in tegenwoordig. Gewoon af laten glijden.
quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 18:33:

[...]

Want kennelijk hebben die lui die 3x per jaar weg moeten dat niet. Die hebben het niet naar de zin thuis.

Zo dan.

Mensen mogen niets van jou vinden maar je zit er niet mee om anderen wat in schoenen te schuiven, he?
Het is natuurlijk niet zo dat wat jouw reden is om iets NIET te doen dat dat dan precies de reden is waarom anderen het WEL doen.
quote:eleonora schreef op 26 januari 2011 @ 18:10:

[...]

En dan lust ik ook nog eens geen koffie in een omgeving waar iedereen dat drinkt.

Als je zegt dat je thee wil dan is het;'theeeehééééé?' alsof je om een emmer pies vraagt..

Vraag er de volgende keer suiker en melk in, dan krijg je een nóg vreemdere reactie

Ik ken hem!
Stressed is just desserts spelled backwards
Waarom ga je met mensen om die jou zo ergeren en niet begrijpen? Als je afwijkt van de norm binnen een bepaalde groep krijg je daar vragen over natuurlijk, die wimpel je toch zo af?
pluk de dag
quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 18:33:

Je moet in het gareel, en doen wat de rest doet. Doe je dat niet, dan beangstig je anderen kennelijk.

Volgens mij heeft het niet zoveel met beangstigen te maken hoor.

Meer dat mensen het vreemd vinden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 januari 2011 @ 18:36:

[...]

alsjeblieftOooooh! dus iets als SM?
Waarom staat dit eigenlijk bij thuis-pijler?

quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 18:47:

[...]

Oooooh! dus iets als SM?Als dat er staat in één van je linken dan zal dat wel, ja.
quote:eefje1980 schreef op 26 januari 2011 @ 18:39:

Op welk topic doel je eigenlijk in je OP?

Kan me voorstellen dat het soms heel vervelend is. Ik herken het zelf uit mijn omgeving helemaal niet. (Wil ze zelf wel, maar heb bewust kinderloze vrienden) Ik heb het soms wel eens met het single zijn, je krijgt vaak ongevraagd allerlei persoonlijke vragen naar je hoofd geslingerd. Ik ga er niet meer op in tegenwoordig. Gewoon af laten glijden.

Oh, dat is een topic dat staat onder "kinderen" en het is van iemand die twijfeld of ze nu wel of niet kinderen wil en dan vraagt ze hoe anderen dat ervaren. En dan komen er moeders met hun mening en mensen die geen kinderen willen of hebben met hun mening.

Vaak krijg je dan dat twee kampen tegenover elkaar komen te staan omdat de ene groep het van de ander niet kan respecteren.

quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 januari 2011 @ 18:39:

[...]

Zo dan.

Mensen mogen niets van jou vinden maar je zit er niet mee om anderen wat in schoenen te schuiven, he?

Neenee, dat is wat ik dan als antwoord zou geven als mensen door zouden zeuren over vakantie. Dat is dat assertieve in mij weet je wel? Hiermee kan ik het "af doen".

quote:Peronne schreef op 26 januari 2011 @ 18:40:

Waarom ga je met mensen om die jou zo ergeren en niet begrijpen? Als je afwijkt van de norm binnen een bepaalde groep krijg je daar vragen over natuurlijk, die wimpel je toch zo af?Het kan inderdaad interesse zijn zoals iemand hier eerder zei over haar keuze om als vegetarier door het leven te gaan. En dan kun je uitleg geven. DAar ben ik zelf ook niet te beroerd voor. Maar daar moeten de mensen het dan wel bij laten en niet met mij over in discussie gaan. Als ik wil afvallen, dan wil ik dat. Vind jij niet dat ik te dik ben, zelf vind ik dat wel. Zoiets bijvoorbeeld.quote:Maleficent schreef op 26 januari 2011 @ 18:42:

[...]

Volgens mij heeft het niet zoveel met beangstigen te maken hoor.

Meer dat mensen het vreemd vinden.

als je nog redelijk jong bent, en je zegt geen kinderen te willen, dan schieten mensen met kinderen vaak in de aanval (zonder dat ze worden aangevallen maar door jouw keuze voelen ze zich kennelijk aangevallen).

Als je homoseksueel bent, vorm je kennelijk ook een bedreiging voor sommige mensen want ze haten je erom.

Dit zijn zo een paar voorbeelden.
quote:Maleficent schreef op 26 januari 2011 @ 18:48:

Waarom staat dit eigenlijk bij thuis-pijler?

Wist effe niet waar ik het anders moest zetten. Misschien bij "overige" of zo? Of "psychisch"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven