perse iets leuk MOETEN vinden

26-01-2011 17:21 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn eigenlijk toch de grootste kuddebeesten die er zijn. Nog erger dan schapen. En owee als je afwijkt.

Dit topic naar aanleiding van een ander topic waarin gesteld wordt dat je het krijgen van kinderen leuk moet vinden (want dat gebeurt heel vaak, mensen vallen van hun stoel als je zachtjes te kennen geeft er niets voor te voelen en verslijten je nog net niet voor gek), waarop iemand opmerkte hetzelfde te ervaren als zij te kennen geeft niet van alcoholische dranken te houden. Ook dat schijnt niet te kunnen, dan is ze niet "gezellig". Maar ja, wat haar redenen ook mogen zijn, misschien vindt ze de alcholische bijsmaak vies, of misschien heeft vanuit haar jeugd negatieve associaties met alcohol, zou ze nu werkelijk gezelliger zijn als mens als ze WEL dronk?

Ik denk dat men wil dat de ander drinkt, om ZELF een excuus te hebben om te kunnen drinken.

Evenzo met gebak. Probeer maar eens op visite te gaan, of op een verjaardag te komen, en een gebakje te weigeren. Ten eerste wordt je al helemaal niets gevraagd, het wordt gewoon voor je neus gezet! Alsof je die vieze prut lekker vindt! (en ik hou dus weer niet zo van gebak). En stel dat je wilt afvallen, dan wordt dat door anderen wel mooi even de kop in gedrukt!

Waarom kunnen mensen nu niet eens de mening van een ander respecteren zonder zichzelf daarbij aangevallen of afgevallen te voelen? Het is immers toch niet persoonlijk?

Heeft iemand hier nog voorbeelden?

Mijn doel is gewoon dat mensen gaan nadenken als ze weer eens de mening over hoe iemand iets ervaart weer eens niet kunnen respecteren, en iets op willen dringen. Hoe dat op die ander over komt.

PS: dit is trouwens het eerste topic op viva dat ik zelf open! TADDAAAAH!
wie weigert er nou een gebakje?
Iones, ik heb dat topic niet zo ervaren hoor. De meningen die jij blijkbaar in je dagelijks leven naar je hoofd geslingerd krijgt, die kwamen daar niet naar voren.

Nogmaals, het willen van een kind, dat is iets persoonlijks.

Mijn beste vriendin is dol op kinderen maar wil ze zelf niet. Nou ja, prima toch? Ik vraag haar wel eens hoe ze eea ervaart, maar ik veroordeel niet, en verder moeten ze het zelf weten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Sommige mensen kiezen te vaak het pad van minste weerstand ten koste van hun eigen ideeen. Ze willen een groepsidentiteit die hun versterkt, maar in zekere zin juist zwakker maakt. Persoonlijk vind ik mensen met een eigen mening juist leuk.

Ik drink elk geval geen alcohol, geen koffie, eet geen taart en voetbal mag van mij ook verdwijnen. En vegetarisme kan ik begrijpen, veganisme ook nog enigzins, als er kinderen bij betrokken zijn zou ik kritischer zijn (om gezondheidsredenen).

Ik heb door de jaren heen redelijk wat vragen gekregen over dingen zoals taart, maar niet op een voor mij vervelende manier.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
quote:Maleficent schreef op 26 januari 2011 @ 18:56:

Iones, ik heb dat topic niet zo ervaren hoor. De meningen die jij blijkbaar in je dagelijks leven naar je hoofd geslingerd krijgt, die kwamen daar niet naar voren.

Nee, dat klopt. Maar er verschenen wel weer 2 kampen tegenover elkaar in dat topic, viel je dat niet op?
quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 18:58:

[...]

Nee, dat klopt. Maar er verschenen wel weer 2 kampen tegenover elkaar in dat topic, viel je dat niet op?

nee, dat viel me niet op.

Het is maar net hoe je het ervaart denk ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik houd ook niet van koffie en 't valt mij ook op dat mensen vaak zo koffie-minded zijn. Doe mij maar 'n lekker wijntje of biertje en als daar 't tijdstip nog niet gepast voor is, dan drink ik wel water.

De vraag 'kopje koffie?' vind ik overigens irritant overkomen. Net of dat het enige soort drinken is. Waarom vraagt men niet standaard gewoon 'iets drinken'?

Gebak sla ik eigenlijk ook vrijwel altijd af. Ik eet 't zeker niet tegen m'n zin op. Op m'n werk kennen ze dat al wel, ik hoef maar weer 'n paar keer te zeggen dat ik weer aan 't lijnen ben en ze vragen 't al niet meer.

Eigenlijk vind ik iets lekkers af moeten slaan uit lijntechnische overwegingen nog wel 't zwaarst. Dat zijn vaak dingen waar ik wél zin in heb. Gezeur over of je kinderen wil, dat boeide me nooit zo want die sla ik tenslotte niet tegen m'n zin af.
quote:Peronne schreef op 26 januari 2011 @ 18:40:

Waarom ga je met mensen om die jou zo ergeren en niet begrijpen? Als je afwijkt van de norm binnen een bepaalde groep krijg je daar vragen over natuurlijk, die wimpel je toch zo af?

Vind ik altijd zo'n vreemde redenatie.

Alsof je áltijd maar te kiezen hebt met wie je omgaat. Met wie je te maken hebt, met wie je eet, drinkt en samen tijd doorbrengt. Soms eet je, drink je, ben je even samen met mensen die je níet uit kunt kiezen. Dat komt vrij vaak voor zelfs. Collega's, schoonfamilie, mensen met wie je een zakelijke afspraak hebt, vrienden van vrienden en noem maar op. De meeste mensen hebben regelmatig te maken met allerlei mensen met wie ze niet elke dag/week/maand omgaan. En die mensen bemoeien zich ook wel eens met wat je dan nuttigt of vinden daar iets van.

Toen ik voor het eerst met mijn inmiddels ex-baas ging eten en ik geen wijn wilde drinken (buiten dat ik het niet lust moest ik ook nog 2 uur autorijden daarna) toeterde hij 'stel je niet aan!' over tafel. Koos ik er voor me zo te laten behandelen? Welnee, ik kende die man net een paar uur.

Je kúnt niet altijd kiezen en je kunt ook niet altijd bepalen wat iemand al dan niet tegen je zegt. Was het maar waar.
quote:meds schreef op 26 januari 2011 @ 18:56:

wie weigert er nou een gebakje?

Ik bijna altijd , ik eet heel zelden gebak eigenlijk alleen als ik echt heel erg trek heb in gebak en dan is het meestal bosvruchtenkwarktaart of een hele superzoete hazelnootgebakje.

Het is eigenlijk gewoon een suiker shot.
Ik werk niet. Ben zoals men dat noemt een thuisblijfmoeder .

Zonder aanwijsbare reden. Niet omdat ik denk dat het beter is voor dochter, of één of ander ideologisch idee. Gewoon omdat ik dat wil. Blijkbaar moet ik ook allerlei verklaringen hiervoor afleggen. Uitleggen dat ik echt wel weet waar ik mee bezig ben, tja....
quote:Frankie33 schreef op 26 januari 2011 @ 18:14:

Precies zoals veel mensen het belangrijk vinden om erkenning te krijgen, desnoods af te dwingen, voor hun persoonlijke voorkeuren, zo vind jij het belangrijk om nu erkenning te krijgen voor jouw voorkeur om af te mogen wijken. Is net zo goed kuddegedrag.

Daar schaar ik me dan weer als een mak lammetje achter (toch fijn om dat niet helemaal zelf uit te moeten denken)
Oja, ik drink ipv wijn, bier. Wijn vind ik echt niet te zuipen, tenzij er bubbels inzitten. Vindt men ook niet lady-like.
quote:nike schreef op 26 januari 2011 @ 19:19:

Oja, ik drink ipv wijn, bier. Wijn vind ik echt niet te zuipen, tenzij er bubbels inzitten. Vindt men ook niet lady-like.als ik bier drink dan drink ik dat 't liefst uit de fles, da's nog minder lady-like
quote:ronniemitchel schreef op 26 januari 2011 @ 19:13:

[...]

Ik bijna altijd , ik eet heel zelden gebak eigenlijk alleen als ik echt heel erg trek heb in gebak en dan is het meestal bosvruchtenkwarktaart of een hele superzoete hazelnootgebakje.

Het is eigenlijk gewoon een suiker shot.

Dan heb je dezelfde smaak als ik. Bavaroisgebakjes, hazelnoot of mocca... .heerlijk! Maar geen slagroom want die van de bakker vind ik niet lekker.

Bier lust ik niet. Is niet zoet he....

quote:nike schreef op 26 januari 2011 @ 19:15:

Ik werk niet. Ben zoals men dat noemt een thuisblijfmoeder .

Zonder aanwijsbare reden. Niet omdat ik denk dat het beter is voor dochter, of één of ander ideologisch idee. Gewoon omdat ik dat wil. Blijkbaar moet ik ook allerlei verklaringen hiervoor afleggen. Uitleggen dat ik echt wel weet waar ik mee bezig ben, tja....

Dit is inderdaad ook zoiets.

Of als je maar een kind hebt, dan moet je er een kind bij.
Ik vraag me echt af of het nou zo erg gesteld is met de Hollandse bekrompenheid dat je echt 'aangevallen' wordt op dat soort totaal oninteressante dingen, althans ik heb nooit ergens last van gehad (ben dan wel dol op alcohol, koffie en reizen-maar ja, ik knuppel kittens dood en draag mijn eigen uitwerpselen, dat vinden sommigen dan weer raar).
quote:Murdoch schreef op 26 januari 2011 @ 19:29:

Ik vraag me echt af of het nou zo erg gesteld is met de Hollandse bekrompenheid dat je echt 'aangevallen' wordt op dat soort totaal oninteressante dingen, althans ik heb nooit ergens last van gehad (ben dan wel dol op alcohol, koffie en reizen-maar ja, ik knuppel kittens dood en draag mijn eigen uitwerpselen, dat vinden sommigen dan weer raar).Zou het dan alleen in Nederland voorkomen? Hoe weet je dat het ergens anders niet voorkomt?
Ik zeg dus dat ik het ook hier wel mee vind vallen. Maar dat waar je op doelt, dat heb jw wrs. inderdaad overal, das de mensch. Er is vast wel 1 of andere stam in donker Afrika waar iemand as we speak bekritiseerd wordt omdat 'ie een kortere peniskoker pleegt te dragen dan de rest, of geen bizon lust.
Okee, het is menselijk en mensen hebben onhebbelijkheden.

Maar is het dan niet mooi om boven jezelf uit te stijgen en je te distantieren van bepaald gedrag?
Helemaal mee eens, maar het is ook mooi om je erbij neer te leggen dat sommigen daar wat star in zijn, en daar dan (tres Nietzscheaans) om te glimlachen.
quote:nike schreef op 26 januari 2011 @ 19:19:

Oja, ik drink ipv wijn, bier. Wijn vind ik echt niet te zuipen, tenzij er bubbels inzitten. Vindt men ook niet lady-like.Ik vind het beide niet te zuipen...en koffie drink ik ook al niet....
quote:iones schreef op 26 januari 2011 @ 19:28:

[...]

Dit is inderdaad ook zoiets.

Of als je maar een kind hebt, dan moet je er een kind bij.Nou, dat gaat leuk worden dan. Wij hebben er "maar" één en man heeft zich al laten steriliseren. Ach, tegen de tijd dat ze beginnen wanneer de tweede komt, ben ik vast wel weer aan het werk. Hoef ik alleen nog maar levenslang een verklaring af te leggen waarom we maar één kind hebben .
Story of my life...

- Als kind heb ik een aantal jaar niet gesnoept

- Ik kom uit Limburg en houd niet van Carnaval.

- WK, hetzelfde verhaal

- Ik gaf nooit iets om uitgaan

- Ik drink dan ook niet

En o ja: ik ben tegen drugs. De meest bizarre reactie die ik daar ooit heb gehad was van mijn (te veel blowende "acteur") ex-vriend: "waarom ben je dan in het theater gaan werken?"

(Euhm... omdat ik graag voorstellingen maak? Ik kan je wel vertellen waarom ik niet in de verslaafdenzorg ben gaan werken!)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
We zijn niet getrouwd

We willen geen kinderen

We hebben geen rijbewijs

Van de 1e twee heb ik nog maar weinig 'last' (ben net 40 geworden).

Maar de 3e, zucht, het schijnt nogal ongebruikelijk te zijn om geen auto te hebben en ik moet steeds uitleggen dat we ons prima redden met OV en dat ons leven daarop is ingericht. Het enige puntje is dat het wat onhandig is om de wekelijkse boodschappen op de fiets te doen, maar daar hebben we sinds kort Appie voor ingeschakeld. En, oh ja, dat laatste moet ik ook nogal eens uitleggen, want decadent en duur
quote:ninon schreef op 26 januari 2011 @ 20:24:

We zijn niet getrouwd

We willen geen kinderen

We hebben geen rijbewijs

t. Het enige puntje is dat het wat onhandig is om de wekelijkse boodschappen op de fiets te doen, maar daar hebben we sinds kort Appie voor ingeschakeld. En, oh ja, dat laatste moet ik ook nogal eens uitleggen, want decadent en duur Maar dat kan zonder kinderen :P
ik ben ook geboren en getogen Brabantse en ik vind karnaval geen klap aan

ik houd niet van uitgaan (want geen nachtmens en walg van rokerige ruimtes) maar ik houd weer wel van wijn/bier/bubbles
quote:ninon schreef op 26 januari 2011 @ 20:24:

En, oh ja, dat laatste moet ik ook nogal eens uitleggen, want decadent en duur

Daar staat tegenover dat je geen auto hebt. Weet je wel niet wat wegenbelasting kost, benzine (echt belachelijk) en reparatiekosten? Ik denk dat dit gemakkelijk tegen elkaar af kan wegen.

quote:elninjoo schreef op 26 januari 2011 @ 20:28:

ik ben ook geboren en getogen Brabantse en ik vind karnaval geen klap aan

ik houd niet van uitgaan (want geen nachtmens en walg van rokerige ruimtes) maar ik houd weer wel van wijn/bier/bubblesIk ben ook een echte brabo (geboren en getogen in eindhoven) en laat ik nou toch net verhuizen in een gemeente in Twente, waar ze gek zijn van carnaval!!! Hier wordt het volop gevierd. Ik ga echter al heel lang niet meer uit want daar heb ik totaal geen behoefte aan. Ik vind het thuis op de bank heel erg fijn. MAar het carnavalsgala hier in het dorp wil ik wel altijd zien. Dat is gewoon heel leuk. En daar mag overigens niet meer gerookt worden en dat is wel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven