pff nieuwe buren.

05-09-2012 18:42 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
kortgelden ben ik verhuisd met mijn meiden naar een andere woonplaats, om op nieuw te beginnen na een scheiding en afstand van de kerk.

Vanochtend ben ik naar het buurhuis gegaan, om mij voortstellen, maar mijn nieuwe buurman reageerde erg heftig en onaardig tegen mij. De toon is gelijk gezet en het voelt niet goed, ben eigenlijk een beetje verdrietig.

Hij heeft geen kinderen en geen partner nu is dit opzich natuurlijk geen probleem maar als ik mij zelf voorstel en je begint gelijk te klagen over allerlei dingen die ik nu niet goed doe of van hem moet gaan aanpakken. toen ik aangaf die zaken overgenomen te hebben van de vorige bewoner en dat de wbv er mee akkoord is waren zijn laatste woorden dat hij er voor zou zorgen dat ik weer snel weg zou zijn.

wat moet ik nu doen, ben er helemaal verdrietig van uit mijn vorige woonplaats was ik vertrokken omdat ik uit de kerk gestapt en daarna geen leven meer had in het dorp, straks beland ik hier weer in een stress situatie die onleefbaar wordt wat moet ik nu doen, iemand tips???
Ik heb ook zo'n buurvrouw.

Kwam hier 3 jaar geleden wonen,stelde me aan haar voor(gescheiden,2 volwassen kinderen die nog thuis wonen)

Het eerst wat ze zei:nou,ze duwen hier ook maar vort van alles in,vroeger moest je nog een bepaald inkomen hebben om hier te mogen wonen(ik verdien boven modaal,huizen zijn boven de huursubsidie grens,maar de toon was gezet)

Komt nooit meer goed.

Maar probeer me er niet druk over te maken,de rest van de straat is wel okay,loop de deur niet plat maar maak wel een praatje met ze,en iedereen heeft een hekel aan mijn buurvrouw,dus het ligt niet aan mij
Waarom moet ze de politie bellen?

Met een logboek bedoel ik dat je op de dagen dat je 'negatief' contact hebt met je buurman dit opschrijft met datum en tijd erbij. (Omdat hij zoals je schreef dreigde dat hij ervoor zou zorgen dat je snel weg zal zijn.) Mocht het echt nodig zijn kan je dit naar de woningbouwvereniging sturen. Dan heb je in ieder geval ook jou kant van het verhaal op papier.
Trek het je niet aan.

Hier iets soortgelijks. Net een uur de sleutel van ons nieuwe huis. Dus net, net, net aangekomen, komt er vanuit het bos een vrouw naar me toe gelopen. Ik zat net buiten uit te puffen van de notaris enzo. Mams zat in haar nieuwe tuin midden in het bos. De buurvrouw. Ik zeg, waar kom jij nou vandaan (kende nhaar al jaren van gezicht van school). Ja, ze kwam van haar huis door het bos naar mij gelopen. Waarop ik zeg dat daar helemaal geen pad is. Ja, dat was ze zo gewend bij de vorige buren. (Ze kwam door een ongerept wild bos waar echt jaren niemand had gelopen. Gaat ze zitten vertellen dat het er heel depressief is en dat er zich constant mensen verhangen. Not, ik woonde al jaren in die buurt.

Maar, ze was dus rustige mensen gewend (80+), en nu kwamen er twee pubers wat natuurlijk niet doodstil is. Dus die ging mij (heel blij nauurlijk) even in een depressie lullen. Nou, niet dus. En ook dat ik niets aan de tuin (dat is dus bos, en onze kavels worden gescheiden door bos en we kunnen niet eens elkaars huis zien) mocht veranderen, want de natuurlijke omgeving, blablabla, zeikwijf. Zwaar alcoholiste overigens en veel, heel veel geluidsverlast veroorzakend is gebleken. Ach ja.

Ze had twee kinderen in dezelfde leeftijd als de mijne, maar die waren dus heel moeilijk opvoedbaar ofzo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En hij heeft niets over de tuin te zeggen. Die is notabene netjes onderhouden, en daar had hij tot twee weken ws geen problemen mee. LAat je niet intimideren. Die man mist zijn vertrouwde buren. Leefgeluiden van een gezinnetje zijn nu eenmaal anders dan die van bejaarden, maar niet verboden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven