Piep-kleine slaapkamer
zaterdag 21 september 2019 om 08:55
Ik woon met mijn twee dochters in een leuk appartement.
De jongste is nu 12 en brengt steeds meer tijd door op haar kamer. Haar kamer is echter heel erg klein (5m2).
Nu zit ik erover te denken met haar van kamer te ruilen. Mijn slaapkamer is ongeveer 11 M2
Gisteren heb ik gemeten en mijn bed zou echt nét passen en de deur kan ook nog net open. Het zou een soort bedstee worden dus.
Nu is het enige dat ik op mijn slaapkamer doe slapen.
Toch ben ik bang dat ik spijt krijg, ik weet alleen niet echt waarom
Mijn gedachte is dat zij veel meer plezier gaat hebben van de extra ruimte omdat zij veel meer doet op haar kamer. Ze heeft nu ook geen fatsoenlijke plek voor haar huiswerk.
Wat zouden jullie doen?
Ik zag dit plaatje op Pinterest en dat gaf wel enige hoop dat het misschien ook gewoon leuk kan zijn, een piepklein slaapkamertje . Doen of niet doen?
De jongste is nu 12 en brengt steeds meer tijd door op haar kamer. Haar kamer is echter heel erg klein (5m2).
Nu zit ik erover te denken met haar van kamer te ruilen. Mijn slaapkamer is ongeveer 11 M2
Gisteren heb ik gemeten en mijn bed zou echt nét passen en de deur kan ook nog net open. Het zou een soort bedstee worden dus.
Nu is het enige dat ik op mijn slaapkamer doe slapen.
Toch ben ik bang dat ik spijt krijg, ik weet alleen niet echt waarom
Mijn gedachte is dat zij veel meer plezier gaat hebben van de extra ruimte omdat zij veel meer doet op haar kamer. Ze heeft nu ook geen fatsoenlijke plek voor haar huiswerk.
Wat zouden jullie doen?
Ik zag dit plaatje op Pinterest en dat gaf wel enige hoop dat het misschien ook gewoon leuk kan zijn, een piepklein slaapkamertje . Doen of niet doen?
zaterdag 21 september 2019 om 09:01
Wat lief dat je met haar wil ruilen om haar meer ruimte te geven.
Geen idee of je spijt krijgt, wellicht als zij een jaar of 17 is en met veel vrienden in de woonkamer zit. Dan heb jij niet echt een plek om je terug te trekken als je dat zou willen.
Ik denk dat ik haar dat voor zou leggen en dat er om die reden een kans is dat je tzt terug wilt wisselen.
Geen idee of je spijt krijgt, wellicht als zij een jaar of 17 is en met veel vrienden in de woonkamer zit. Dan heb jij niet echt een plek om je terug te trekken als je dat zou willen.
Ik denk dat ik haar dat voor zou leggen en dat er om die reden een kans is dat je tzt terug wilt wisselen.
Ik heb het wel gedaan. Met een kledingkast op de overloop had ik genoeg ruimte aan het kleine kamertje. Idd, ik sliep er alleen. Geen spijt van gehad.
Tieners hebben behoefte zich terug te kunnen trekken en dan is wat ruimte gewoon erg fijn.
Tieners hebben behoefte zich terug te kunnen trekken en dan is wat ruimte gewoon erg fijn.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 21-09-2019 09:30
0.41% gewijzigd
zaterdag 21 september 2019 om 09:09
https://www.ikwoonfijn.nl/tips-kleine-s ... inrichten/
en kijk hier eens naar
https://www.youtube.com/watch?v=cDI2hTg2pUE
https://www.vtwonen.nl/inspiratie/diy/d ... -met-kast/
en kijk hier eens naar
https://www.youtube.com/watch?v=cDI2hTg2pUE
https://www.vtwonen.nl/inspiratie/diy/d ... -met-kast/
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 21-09-2019 09:15
52.61% gewijzigd
zaterdag 21 september 2019 om 09:12
yup dóen! ik heb jaren op een fouton geslapen, wel een fijn matras maar even geen geld voor een bed. Lekker belangrijk
zaterdag 21 september 2019 om 09:20
Er zit een inbouwkast in de kleine kamer voor m'n kleding. Voor mijn hangkleding zou ik wel een oplossing moeten zoeken.
Mijn oudste dochter heeft al een ruimere kamer dus die wordt niet jaloers.
Ja mijn idee is dus dat zij met haar vriendinnen lekker op haar kamer kan chillen en ik de woonkamer meer tot m'n beschikking hou. Dat heb ik liever dan dat ik op mijn grotere slaapkamer moet gaan zitten omdat zij met vriendinnen de woonkamer overneemt.
Ik doe dus ook verder niks op m'n slaapkamer. Lezen en slapen.
Jongste heeft nu ook een hoogslaper met een hangstoel eronder en een mini bureau. Het kan wel maar ik gun haar meer eigen ruimte.
Huiswerk maken is ook wel een belangrijk argument om het toch te doen. Nu doet ze het in de huiskamer, dus dan moet het daar werd muisstil zijn
Mijn oudste dochter heeft al een ruimere kamer dus die wordt niet jaloers.
Ja mijn idee is dus dat zij met haar vriendinnen lekker op haar kamer kan chillen en ik de woonkamer meer tot m'n beschikking hou. Dat heb ik liever dan dat ik op mijn grotere slaapkamer moet gaan zitten omdat zij met vriendinnen de woonkamer overneemt.
Ik doe dus ook verder niks op m'n slaapkamer. Lezen en slapen.
Jongste heeft nu ook een hoogslaper met een hangstoel eronder en een mini bureau. Het kan wel maar ik gun haar meer eigen ruimte.
Huiswerk maken is ook wel een belangrijk argument om het toch te doen. Nu doet ze het in de huiskamer, dus dan moet het daar werd muisstil zijn
zaterdag 21 september 2019 om 09:22
Wat lief!
En fijn voor je dochter. En je kan altijd weer terug ruilen. Overleg ook met je dochter, misschien wil zij juist wel die knusse kamer en heeft ze niet zo’n probleem met het formaat? Of misschien is zij gehecht aan haar kamertje en kan je samen naar ikea bijvoorbeeld, om naar slimme ruimtebespaarders te kijken. Ik had vroeger ook een relatief kleine kamer, maar was hier wel heel erg aan gehecht.
En je andere dochter, loopt die over een paar jaar tegen hetzelfde aan?
En fijn voor je dochter. En je kan altijd weer terug ruilen. Overleg ook met je dochter, misschien wil zij juist wel die knusse kamer en heeft ze niet zo’n probleem met het formaat? Of misschien is zij gehecht aan haar kamertje en kan je samen naar ikea bijvoorbeeld, om naar slimme ruimtebespaarders te kijken. Ik had vroeger ook een relatief kleine kamer, maar was hier wel heel erg aan gehecht.
En je andere dochter, loopt die over een paar jaar tegen hetzelfde aan?
zaterdag 21 september 2019 om 09:25
dátpatchouli_ schreef: ↑21-09-2019 09:01Ik heb het wel gedaan. Met Wen kledingkast op de overloop had ik genoeg ruimte aan het kleine kamertje. Idd, ik sliep er alleen. Geen spijt van gehad.