Piep-kleine slaapkamer
zaterdag 21 september 2019 om 08:55
Ik woon met mijn twee dochters in een leuk appartement.
De jongste is nu 12 en brengt steeds meer tijd door op haar kamer. Haar kamer is echter heel erg klein (5m2).
Nu zit ik erover te denken met haar van kamer te ruilen. Mijn slaapkamer is ongeveer 11 M2
Gisteren heb ik gemeten en mijn bed zou echt nét passen en de deur kan ook nog net open. Het zou een soort bedstee worden dus.
Nu is het enige dat ik op mijn slaapkamer doe slapen.
Toch ben ik bang dat ik spijt krijg, ik weet alleen niet echt waarom
Mijn gedachte is dat zij veel meer plezier gaat hebben van de extra ruimte omdat zij veel meer doet op haar kamer. Ze heeft nu ook geen fatsoenlijke plek voor haar huiswerk.
Wat zouden jullie doen?
Ik zag dit plaatje op Pinterest en dat gaf wel enige hoop dat het misschien ook gewoon leuk kan zijn, een piepklein slaapkamertje . Doen of niet doen?
De jongste is nu 12 en brengt steeds meer tijd door op haar kamer. Haar kamer is echter heel erg klein (5m2).
Nu zit ik erover te denken met haar van kamer te ruilen. Mijn slaapkamer is ongeveer 11 M2
Gisteren heb ik gemeten en mijn bed zou echt nét passen en de deur kan ook nog net open. Het zou een soort bedstee worden dus.
Nu is het enige dat ik op mijn slaapkamer doe slapen.
Toch ben ik bang dat ik spijt krijg, ik weet alleen niet echt waarom
Mijn gedachte is dat zij veel meer plezier gaat hebben van de extra ruimte omdat zij veel meer doet op haar kamer. Ze heeft nu ook geen fatsoenlijke plek voor haar huiswerk.
Wat zouden jullie doen?
Ik zag dit plaatje op Pinterest en dat gaf wel enige hoop dat het misschien ook gewoon leuk kan zijn, een piepklein slaapkamertje . Doen of niet doen?
zaterdag 21 september 2019 om 12:15
Doen. Wij hebben ook de kleinste kamer zodat beide kinderen een grote kamer hebben waar ze met vriendinnen kunnen zijn, huiswerk maken etc. Nu is onze kleinste kamer wel groter dan die 5 m2, maar meer dan een bed, kledingkast en lage ladenkast staat er niet in.
Wij hebben op zolder op de waskamer een kledingrek staan, daar hangen we na het wassen al het hangspul op en eigenlijk blijft het daar meestal hangen tot het gebruikt wordt. Is dat misschien nog een idee?
Wij hebben op zolder op de waskamer een kledingrek staan, daar hangen we na het wassen al het hangspul op en eigenlijk blijft het daar meestal hangen tot het gebruikt wordt. Is dat misschien nog een idee?
zaterdag 21 september 2019 om 12:22
Wij hebben het gedaan toen jongste een jaar of 6 was. Wij zijn naar een ienie mini kamertje gegaan. Ons tweepersoonsbed past precies tussen de muren, wij moesten bij ons voeteneind eruit. Bij het voeteneind stond nog een lage legkast en nadat we een klein stukje van de gang erbij hebben getrokken had mijn man een hangkast.
Mijn hangkleding lag bij de kinderen. Ik denk dat wij zo’n 15 jaar zo geslapen hebben. Was geen probleem voor ons. Tijdens onze verbouwing lagen wij met zijn viertjes in bed tv te kijken, was heel gezellig.
Mijn jongste kreeg zo een ruime kamer met groot bureau, bed en veel kasten maar nog genoeg ruimte om ook op de grond te spelen. Nooit spijt van gehad.
Nu hebben wij de oude slaapkamers van de kinderen bij elkaar getrokken en hebben wij een mega slaapkamer. Ook wel weer lekker. Een zoon ging naar de nieuwe zolder en had daar een woonkamer en slaapkamer.
Mijn hangkleding lag bij de kinderen. Ik denk dat wij zo’n 15 jaar zo geslapen hebben. Was geen probleem voor ons. Tijdens onze verbouwing lagen wij met zijn viertjes in bed tv te kijken, was heel gezellig.
Mijn jongste kreeg zo een ruime kamer met groot bureau, bed en veel kasten maar nog genoeg ruimte om ook op de grond te spelen. Nooit spijt van gehad.
Nu hebben wij de oude slaapkamers van de kinderen bij elkaar getrokken en hebben wij een mega slaapkamer. Ook wel weer lekker. Een zoon ging naar de nieuwe zolder en had daar een woonkamer en slaapkamer.
zaterdag 21 september 2019 om 13:02
Bedenk je wel dat die kastjes open moeten kunnen en je erbij moet kunnen. Ik had in mijn ini mini slaapkamer in een vorig huis een heel mooi opbergsysteem maar moest mijn halve kamer verbouwen als ik er goed bij wilde komen, want ik had ook nog schuine muren.Hangmat schreef: ↑21-09-2019 11:32Ik heb wel een flink bed, incl frame 220x 175 cm. Ik kan een kleiner bed kopen maar heel veel ruimte winst gaat het ook niet opleveren. Ik kan er dan nog niet echt wat bij zetten of eromheen lopen. En ik hou erg van mijn bed en mijn matras. Ik hoop vooral dat ik niet nét die ene centimeter tekort kom. Het wordt spannend. Als het net niet past kan ik wel een iets korter bed kopen want mijn matras is NL 200 cm, dus iets te kort voor m'n bed.
Ik zag idd ook hele toffe ideeën met keukenkasten onder het bed om spullen op te bergen. Daar ga ik ook eens naar kijken.
Ik ben er mede dankzij dit topic wel uit!
Nu dochter nog van de plannen op de hoogte brengen.
zaterdag 21 september 2019 om 13:08
zaterdag 21 september 2019 om 16:11
Ik heb mijn bed ooit op keukenkasten gehad. Superhandig, al mijn kleren en beddengoed zat erin en aan de rand had ik 2 kleine boekenkastjes gemaakt. Het scheelde wel dat mijn bed eigenlijk in een soort nis van het huis stond, er was aan 1 kant dus ook geen muur, waardoor ik de ruimte had om de lades open te trekken.Hangmat schreef: ↑21-09-2019 11:32Ik heb wel een flink bed, incl frame 220x 175 cm. Ik kan een kleiner bed kopen maar heel veel ruimte winst gaat het ook niet opleveren. Ik kan er dan nog niet echt wat bij zetten of eromheen lopen. En ik hou erg van mijn bed en mijn matras. Ik hoop vooral dat ik niet nét die ene centimeter tekort kom. Het wordt spannend. Als het net niet past kan ik wel een iets korter bed kopen want mijn matras is NL 200 cm, dus iets te kort voor m'n bed.
Ik zag idd ook hele toffe ideeën met keukenkasten onder het bed om spullen op te bergen. Daar ga ik ook eens naar kijken.
Ik ben er mede dankzij dit topic wel uit!
Nu dochter nog van de plannen op de hoogte brengen.
zaterdag 21 september 2019 om 17:56
Nah, valt wel mee hoor. Mijn slaapkamer is ook zo klein dat er net een bed en een dekenkist in passen en daar komt wel eens 'bezoek'. Maar die komen daar dan toch vooral om dingen op dat bed te doen en dat gaat dus prima
Dekenkist is bij mij voor beddegoed. Ik heb mooie haken aan de muur om wat kleding voor een dag of twee op te kunnen hangen, en de rest van mijn kleding hangt op zolder. Oh en in een raar nisje past nog precies een ladekastje en daar zit mijn ondergoed in. Mijn 'nachtkastje' is een plank die aan een mooi touw aan het plafond hangt en mijn leeslampje hangt daar naast, scheelt ook weer ruimte.
Als de ruimte klein is, moet je gewoon de hoogte in.
Heel lief dat je je dochter meer ruimte wil geven, klinkt als een goed plan!
zaterdag 21 september 2019 om 19:56
Hier precies hetzelfde gedaan, inmiddels gaat er ws binnenkort een kind (19) uit huis. Dan neem ik mooi de grote kamer(voor het eerst)patchouli_ schreef: ↑21-09-2019 09:01Ik heb het wel gedaan. Met een kledingkast op de overloop had ik genoeg ruimte aan het kleine kamertje. Idd, ik sliep er alleen. Geen spijt van gehad.
Tieners hebben behoefte zich terug te kunnen trekken en dan is wat ruimte gewoon erg fijn.
Mijn slaapkamer is 1.45m breed, de deur kan niet helemaal open.
zaterdag 21 september 2019 om 20:37
Y
Yep hier hetzelfde, wij liggen ook in de woonkamer voor de kids, okee sommige mensen kijken een beetje vreemd maar dat is dan maar zo, dus ja ik zou dat zeker gedaan hebben.
zaterdag 21 september 2019 om 21:03
zaterdag 21 september 2019 om 21:14
Ik zou 't ook doen.
Zelf ga ik 't waarschijnlijk ook doen. Ik hoop, over niet al te lange tijd, een huurwoning te krijgen.
De grootste kamers gaan ook naar mijn kinderen.
Ik doe verder niets in de slaapkamer. Mijn dochter kan er uren rondhangen.
Zelf ga ik 't waarschijnlijk ook doen. Ik hoop, over niet al te lange tijd, een huurwoning te krijgen.
De grootste kamers gaan ook naar mijn kinderen.
Ik doe verder niets in de slaapkamer. Mijn dochter kan er uren rondhangen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
zaterdag 21 september 2019 om 22:26
Ik zou dan wel met haar delen dat dit de bedoeling is als ze de grotere kamer krijgt.
Ik heb trouwens jaaaarenlang een kamertje van 5m2 gehad en heb dat nooit als probleem ervaren. Hoogslaper, bureau, boekenplanken en kledingkast pasten prima. Ook een paar vriendinnen ging prima.
Kortom: gewoon even vragen hoe zij het ziet.
vrijdag 18 oktober 2019 om 13:24
We hebben geruild! Het was een hels weekend, drie kamers geverfd, behangen en alle meubels verplaatst. Ik ben er echt heeeeeeel blij mee, en mijn bed paste dus precies, moest geen 1/2 cm langer zijn .
Ik vind het dus heel erg gezellig, zo'n klein slaapkamertje. Dochter is ook helemaal gelukkig. Dit weekend gaan we nog wat leuke spullen halen om het af te maken .
Bedankt voor alle tips, het trok me over de streep
Ik vind het dus heel erg gezellig, zo'n klein slaapkamertje. Dochter is ook helemaal gelukkig. Dit weekend gaan we nog wat leuke spullen halen om het af te maken .
Bedankt voor alle tips, het trok me over de streep
vrijdag 18 oktober 2019 om 17:22
Ik zal eens kijken na het weekend, als alles hopelijk een beetje af is.veensteker schreef: ↑18-10-2019 13:41Kan je niet even een foto plaatsen? Ben benieuwd hoe het geworden is.