Piep-kleine slaapkamer
zaterdag 21 september 2019 om 08:55
Ik woon met mijn twee dochters in een leuk appartement.
De jongste is nu 12 en brengt steeds meer tijd door op haar kamer. Haar kamer is echter heel erg klein (5m2).
Nu zit ik erover te denken met haar van kamer te ruilen. Mijn slaapkamer is ongeveer 11 M2
Gisteren heb ik gemeten en mijn bed zou echt nét passen en de deur kan ook nog net open. Het zou een soort bedstee worden dus.
Nu is het enige dat ik op mijn slaapkamer doe slapen.
Toch ben ik bang dat ik spijt krijg, ik weet alleen niet echt waarom
Mijn gedachte is dat zij veel meer plezier gaat hebben van de extra ruimte omdat zij veel meer doet op haar kamer. Ze heeft nu ook geen fatsoenlijke plek voor haar huiswerk.
Wat zouden jullie doen?
Ik zag dit plaatje op Pinterest en dat gaf wel enige hoop dat het misschien ook gewoon leuk kan zijn, een piepklein slaapkamertje . Doen of niet doen?
De jongste is nu 12 en brengt steeds meer tijd door op haar kamer. Haar kamer is echter heel erg klein (5m2).
Nu zit ik erover te denken met haar van kamer te ruilen. Mijn slaapkamer is ongeveer 11 M2
Gisteren heb ik gemeten en mijn bed zou echt nét passen en de deur kan ook nog net open. Het zou een soort bedstee worden dus.
Nu is het enige dat ik op mijn slaapkamer doe slapen.
Toch ben ik bang dat ik spijt krijg, ik weet alleen niet echt waarom
Mijn gedachte is dat zij veel meer plezier gaat hebben van de extra ruimte omdat zij veel meer doet op haar kamer. Ze heeft nu ook geen fatsoenlijke plek voor haar huiswerk.
Wat zouden jullie doen?
Ik zag dit plaatje op Pinterest en dat gaf wel enige hoop dat het misschien ook gewoon leuk kan zijn, een piepklein slaapkamertje . Doen of niet doen?
zaterdag 21 september 2019 om 09:43
Doen! Tieners hebben echt behoefte om zich terug te trekken.
Wij hebben dit trouwens ook gedaan. Weliswaar zijn onze kamers groter maar toch miste mijn dochter ruimte.
Nu heeft ze 17m2 tot haar beschikking met én ruimte voor een vierdeurskledingkast én dansruimte en chill ruimte met vriendinnen.
Ik vind z'n knusse slaapkamer juist prettig voor ons maar ooit gaan je kinderen de deur uit en kan je desnoods je bed weer terug verhuizen.
Wij hebben dit trouwens ook gedaan. Weliswaar zijn onze kamers groter maar toch miste mijn dochter ruimte.
Nu heeft ze 17m2 tot haar beschikking met én ruimte voor een vierdeurskledingkast én dansruimte en chill ruimte met vriendinnen.
Ik vind z'n knusse slaapkamer juist prettig voor ons maar ooit gaan je kinderen de deur uit en kan je desnoods je bed weer terug verhuizen.
zaterdag 21 september 2019 om 10:12
Ik zou ruilen, mits je een goede plek hebt voor je kleding. Het is niet fijn als bijvoorbeeld een deel van je kleding in haar kamer moet liggen/hangen en je daar dan moet zijn als ze slaapt of alles van tevoren klaar moet leggen.
Ik heb er voor mijn dochter namelijk ook wel eens aan gedacht, maar dan kunnen we (man en ik hebben samen natuurlijk veel meer kleding dan zij alleen) alleen een kleine kast kwijt en dat lijkt me heel vervelend.
Maar verder zou ik het prima vinden.
Ik heb er voor mijn dochter namelijk ook wel eens aan gedacht, maar dan kunnen we (man en ik hebben samen natuurlijk veel meer kleding dan zij alleen) alleen een kleine kast kwijt en dat lijkt me heel vervelend.
Maar verder zou ik het prima vinden.
zaterdag 21 september 2019 om 10:32
Natuurlijk doen. Belang van het kind in deze belangrijke jaren van ontwikkeling en studie gaan voor. Een kind heeft een eigen stek nodig waar ze zich kunnen terugtrekken, tot rust kunnen komen en die ze naar hun zin moeten kunnen inrichten. Hoe groot is jouw bed inderdaad? En kun je nog iets met een plateau maken en daar opbergruimte onder maken. Ik heb bedden gezien die op een 'frame" van keukenkastjes stonden. Een simpele en goedkope manier om extra bergruimte te creëeren zonder dat het loopruimte kost. Ook zijn er bedden waarvan je de spiraal met matras omhoog kan klappen en je daaronder dus bergruimte hebt.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
zaterdag 21 september 2019 om 10:43
zaterdag 21 september 2019 om 10:54
Er kunnen 100 vrienden van mijn kinderen komen, maar ik ga toch echt niet mijn woonkamer uit voor ze hoor..lisa_ schreef: ↑21-09-2019 09:01Wat lief dat je met haar wil ruilen om haar meer ruimte te geven.
Geen idee of je spijt krijgt, wellicht als zij een jaar of 17 is en met veel vrienden in de woonkamer zit. Dan heb jij niet echt een plek om je terug te trekken als je dat zou willen.
Ik denk dat ik haar dat voor zou leggen en dat er om die reden een kans is dat je tzt terug wilt wisselen.
zaterdag 21 september 2019 om 11:13
zaterdag 21 september 2019 om 11:16
Dat doe ik ook.
Pubers gaan bij ons, uiteraard, voor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 21 september 2019 om 11:25
Doen!
Kinderen zitten veel en graag op hun kamer dus best fijn als zij daar de ruimte voor hebben. Als je alleen bent is het ook niet zo erg als je maar aan één kant het bed in een uit kunt.
Zelf zou ik het nu niet willen want dan zouden we altijd over elkaar heen moeten klimmen om in en uit bed te gaan. En onze kinderen hebben ook niet zo'n klein kamertje als dat van to.
Kinderen zitten veel en graag op hun kamer dus best fijn als zij daar de ruimte voor hebben. Als je alleen bent is het ook niet zo erg als je maar aan één kant het bed in een uit kunt.
Zelf zou ik het nu niet willen want dan zouden we altijd over elkaar heen moeten klimmen om in en uit bed te gaan. En onze kinderen hebben ook niet zo'n klein kamertje als dat van to.
zaterdag 21 september 2019 om 11:32
Ik heb wel een flink bed, incl frame 220x 175 cm. Ik kan een kleiner bed kopen maar heel veel ruimte winst gaat het ook niet opleveren. Ik kan er dan nog niet echt wat bij zetten of eromheen lopen. En ik hou erg van mijn bed en mijn matras. Ik hoop vooral dat ik niet nét die ene centimeter tekort kom. Het wordt spannend. Als het net niet past kan ik wel een iets korter bed kopen want mijn matras is NL 200 cm, dus iets te kort voor m'n bed.
Ik zag idd ook hele toffe ideeën met keukenkasten onder het bed om spullen op te bergen. Daar ga ik ook eens naar kijken.
Ik ben er mede dankzij dit topic wel uit!
Nu dochter nog van de plannen op de hoogte brengen.
Ik zag idd ook hele toffe ideeën met keukenkasten onder het bed om spullen op te bergen. Daar ga ik ook eens naar kijken.
Ik ben er mede dankzij dit topic wel uit!
Nu dochter nog van de plannen op de hoogte brengen.
zaterdag 21 september 2019 om 11:32
Dat is ook onze thuissituatie. Ik woon met dochter in hartje Amsterdam. Super locatie, auto-vrije straat.
Maar klein. Heel klein. Dochter heeft eigen kamer en ik slaap ik de leefruimte. Met hoe die is ingericht, vind ik dat geen enkel probleem.
Ik heb er wel bewust voor gekozen om ons huis praktisch en alleen voor ons te houden. Gasten ontvang ik er niet. Verjaardagen enzo vier ik wel in de stad. Nog leuker ook.
@TO: zeker doen! Je dochter meer ruimte. En jij een leuk hoekje maken. Ik zou het (maar goed, ik ben dan ook minimalist) heel minimalistisch houden. En de kamer puur richten op slapen.
zaterdag 21 september 2019 om 11:42
Mijn zus heeft het ook zo gedaan. Grootste kamers voor de kinderen en kleinste kamer voor zichzelf want, zo was de redenatie, zij heeft een heel huis en de kinderen alleen hun kamer.
Nou mogen de kinderen uiteraard ook door het hele huis maar die trekken zich met vrienden ook graag terug. Voor kinderen is dat op de slaapkamer geen punt. Als volwassene ga je nou eenmaal niet zo snel met je vriendin koffieleuten op je slaapkamer.
Nou mogen de kinderen uiteraard ook door het hele huis maar die trekken zich met vrienden ook graag terug. Voor kinderen is dat op de slaapkamer geen punt. Als volwassene ga je nou eenmaal niet zo snel met je vriendin koffieleuten op je slaapkamer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 21 september 2019 om 11:47
zaterdag 21 september 2019 om 11:52
Ik heb het ook gedaan, toen de kinderen nog klein waren en ik niet op een andere verdieping wilde slapen.
Nu ben ik naar zolder verkast en heeft 1 kind het kleinste kamertje erbij voor gamen en huiswerk.
En inderdaad, áls er hier eens een groep pubers op visite komt vertrek ik naar boven, snap niet wat daar raar aan is.
Nu ben ik naar zolder verkast en heeft 1 kind het kleinste kamertje erbij voor gamen en huiswerk.
En inderdaad, áls er hier eens een groep pubers op visite komt vertrek ik naar boven, snap niet wat daar raar aan is.
zaterdag 21 september 2019 om 12:09
Ik zou er wat claustrofobisch van worden maar als jij dat niet hebt zou ik het doen. Er zijn veel mogelijkheden met slimme opbergers e.d., dus rondje Ikea/internet is wel een idee. En probeer anders te kijken. Een nachtkastje hoeft niet op de grond te staan maar kan een plankje met laatje zijn, waardoor er iets onder kan staan bijvoorbeeld.