Pizzaoven in tuin?

23-02-2020 10:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben onze tuin een beetje veranderd en hebben nu een hoek over waar iets mee moet (stond eerst een grote boom, gras is daar lelijk en er moet dus iets anders komen) en we denken aan een pizzaoven/tuinhaard. Wie heeft er zoiets en hoe vaak gebruik je dat nou echt? En wat kan je er nog meer mee behalve pizza’s bakken en gebruiken als kampvuur?
wij hebben een steenoven. Wel zelf gemaakt van leem, dus dat was een paar weken wat werk.

Nu met dit weer (wind/regen) gebruiken we hem minder maar verder het hele jaar door. Veel pizza's, maar ook ovenschotels, brood e.d. bak ik erin. Wij gebruiken hem niet als haard o.i.d., daar heb ik een ander hoekje in de tuin voor.
Je gebruikt het bijna nooit en als je het wel gebruikt hebben je buren overlast van de rook en de stank. .
Waarom niet gewoon een nieuwe plant of boom?
Misschien ook even kijken of die plek wel geschikt is, ivm de buren? Is deze plek geschikt voor een pizzaoven, anders is de kans groot dat de hele buurt geniet van de rook en geur van jou oven.
Hoe vaak maak je nu zelf pizza's of brood? Zo vaak zul je ook de pizza oven gebruiken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Oja die stank die zo’n ding geeft. Ik ken mensen die de oven moesten verwijderen op overlast voor de buren.
Voor iedereen een groene tuin
ik heb er ook eentje maar ik gebruik hem dus echt nooit. Vind het ook asociaal aangezien mn buren dat in de stank zitten
To gewoon lekker neer zetten je kan ook gewoon als bbq gebruiken.
Wij krijgen er dit voorjaar een. Over een half jaar kan ik je vertellen of we het veel gebruiken. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet heel veel te gebruiken, misschien 1 of 2 keer per maand ofzo. Maar mijn KitchenAid gebruik ik ook niet heel veel, net als een aantal andere kook attributen en daar ben ik wel heel blij mee. Onze buren op dat camping in Italië afgelopen zomer waren zo enthousiast over hun houtgestookte pizzaoven dat wij overstag zijn gegaan. Ik kijk iig uit naar de spontane pizzafeestjes in de tuin komende zomer.
check even of je een vergunning nodig hebt
(ja serieus)
Het kost best even tijd om een oven op te stoken. Vind je dat leuk of niet, en heb je er tijd voor (over).

Je kan er ook een jacuzzi neerzetten, of een aardbeienveldje, een zengrindbak, loungeset,....
Hier buren met zo'n oven, voor hun geweldig voor ons vreselijk. Wat een overlast hebben we ervan!
In goed overleg gebruiken ze hem 1x per maand en ze waarschuwen de hele buurt in de buurt-app.
Als je in een dichtbevolkt gebied woont zou ik er niet aan beginnen.
Hmmmm ik lees nog niet echt veel enthousiaste reacties.... Daardoor twijfel ik nog harder. Optie 2 is een ander soort boompje/struik of een waterornament.
Kies aub voor een ander boompje of struik.

Zo irritant al die buren die vuurkorven, ovens, barbecues en tuinhaarden in hun tuin hebben.

Zelf wordt ik ook kriegel van de hele tijd het geluid van stromend water al is die optie altijd nog een stuk beter dan de opties waarbij iets verbrand wordt.
Niets zo irritant als het 24/7 kletterend geluid van een waterornament.

Ook vind ik die dingen ontzettend lelijk en tokkie (net als zen grindbakken en mini vijvertjes met koikarpers).
Let’s go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven