Poes overleden

27-07-2010 21:00 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist Poes laten inslapen. Ze at al een paar weken weinig tot niet en de laatste dagen dronk ze ook niet meer.

Vanavond naar de dierenarts geweest. Helaas had hij slecht nieuws voor Poes en mij. Ze had gal in haar bloed. Dit wijst op het uitvallen van haar lever.

Ik ben zo verdrietig en ik mis haar nu al.

Poes is 14,5 jaar oud geworden.

Dag Poes, ik ga je missen.

quote:Chardonnay schreef op 27 juli 2010 @ 21:25:

[...]

Weet je, toen ik haar uit het asiel haalde was ze in 3 maanden tijd 3 x opgehaald en terug gebracht omdat het geen schootkat was. Ze heeft het eerste jaar zich amper aan mij laten zien. Ze was angstig en wantrouwend.

Maar ik breng geen dier terug. En met geduld en veel liefde heb ik haar vertrouwen gewonnen en heb ik 12 jaar lang mogen genieten van een superlieve kat. En ieder jaar kreeg ze meer vertrouwen. Ze is nooit een schootkat geworden, maar ze sliep lekker naast me, lag naast me op de bank en vond het heerlijk om geaaid te worden en te kroelen.

Dat heb ik haar maar mooi gegeven. En dat biedt zoveel troost. Ik heb haar een prachtig leven gegeven. De vrijheid om de tuin in te gaan wanneer ze daar zin in had, lekker eten en heel veel aai-uurtjes.

Ja Poes heeft een heerlijk leven gehad. En dat biedt heel veel troost.Wat ontzettend mooi
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Heel veel sterkte Chardonnay!
Iets anders
De reden dat ik Poes nu in een mandje kreeg is dat ze redelijk verzwakt was. En dat doet mij echt heel veel pijn.

Bij de dierenarts aangekomen, moest de dierenarts haar in haar mand verdoven omdat ze zo wild was.

Ik ben het met je eens hoor Sugermiss, ga zo snel mogelijk naar de dierenarts, maar met Poes was het niet te doen.
Heel veel sterkte Chardonnay.

en ook een voor vriend , als ik zo vrij mag zijn.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

Ja Poes heeft een heerlijk leven gehad. En dat biedt heel veel troost.En daar heb jij voor gezorgd, voor dat fijne leven van Poes
Peas on earth!
Mijne ook joh. Dat was een adoptiegevalletje, en mijn vriend heeft haar zo lang "poes" genoemd dat madam nergens meer naar luisterde. Dus was het maar Poes he

Overigens is dat het monster op mijn avatar.
668, the neighbour of the Beast

Omdat jij poes moet missen en ik jouw mis
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

[...]

Weet je, toen ik haar uit het asiel haalde was ze in 3 maanden tijd 3 x opgehaald en terug gebracht omdat het geen schootkat was. Ze heeft het eerste jaar zich amper aan mij laten zien. Ze was angstig en wantrouwend.

Maar ik breng geen dier terug. En met geduld en veel liefde heb ik haar vertrouwen gewonnen en heb ik 12 jaar lang mogen genieten van een superlieve kat. En ieder jaar kreeg ze meer vertrouwen. Ze is nooit een schootkat geworden, maar ze sliep lekker naast me, lag naast me op de bank en vond het heerlijk om geaaid te worden en te kroelen.

Dat heb ik haar maar mooi gegeven. En dat biedt zoveel troost. Ik heb haar een prachtig leven gegeven. De vrijheid om de tuin in te gaan wanneer ze daar zin in had, lekker eten en heel veel aai-uurtjes.

Ja Poes heeft een heerlijk leven gehad. En dat biedt heel veel troost.

Oh wat verdrietig voor je. En wat een prachtig verhaal. Zo zie je maar, met flink wat liefde en geduld krijg je er een lieverd voor terug. Je hebt haar inderdaad een prachtig leven gegeven, daar mag je trots op zijn. Ze zou het bij niemand zo getroffen hebben als bij jou.

Heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Mijn maatje, 18,5 jaar lang, was er niet meer. En nu nog heb ik dat ik soms wakker word en dat ik verdrietig ben met de gedachte: ik zie haar gewoon nooit meer.

Dikke voor jou...
er valt verder niets te zeggen. zo ontzettend verdrietig. dikke knuffel.
quote:itsme26 schreef op 27 juli 2010 @ 21:33:

Omdat jij poes moet missen en ik jouw mis

Ah lieverd, we meeten snel weer eens.

Marels, jij hebt ook een prachtkat zeg.
En itsme, het is jou en niet jouw
Kon je ze maar uitleggen dat het voor hun eigen bestwil is. Maar helaas dat kan natuurlijk niet.

Sterkte het is altijd moeilijk om een geliefd huisdier te laten inslapen.

Ik vond toch dat ik even moest aangeven dat het gevaarlijk voor katten kan zijn als ze al een paar dagen niets eten. Heel veel mensen weten dat niet en denken ach als hij honger krijgt gaat hij wel weer eten. Maar zo werkt het dus niet bij katten.
Wat verdrietig. Heel veel sterkte.

Weet zeker dat hij een goed leven bij jou heeft gehad.
quote:Chardonnay schreef op 27 juli 2010 @ 21:14:

Oh en hierbij een pluim voor mijn vriend, die me de hele avond heeft bijgestaan, de kuil heeft gegraven en heeft dicht gegooid. En nu een lekker wijntje voor me heeft ingeschonken.

Wat een topvent.Nou, zeker...
sneu, een huisdier verliezen. En een leuke poes, die Poes, aan de foto's te zien.
Wat verdrietig, Chardonnay, maar wat zal die Poes blij zijn geweest met jou!

Sterkte, Perel.
quote:sugarmiss schreef op 27 juli 2010 @ 21:35:

Kon je ze maar uitleggen dat het voor hun eigen bestwil is. Maar helaas dat kan natuurlijk niet.

Sterkte het is altijd moeilijk om een geliefd huisdier te laten inslapen.

Ik vond toch dat ik even moest aangeven dat het gevaarlijk voor katten kan zijn als ze al een paar dagen niets eten. Heel veel mensen weten dat niet en denken ach als hij honger krijgt gaat hij wel weer eten. Maar zo werkt het dus niet bij katten.

Helemaal met je eens hoor. Met een makkelijkere kat was ik al veel eerder geweest. Maar de stress die zij ervaart bij het optillen van haar, was zo groot. Tja, en dan neem je misschien niet de juiste beslissing.

Geloof me, ik wou dat ik eerder actie had ondernomen. De dierenarts gaf mij wel aan dat ik ook dan zeer waarschijnlijk al te laat was.

Maar echt, ook ik voel me enigszins schuldig dat ik niet eerder ben gegaan.
Dit was dus mijn Poes die we in hebben laten slapen.

Inmiddels hebben we Billy, katertje van 8 maanden oud en ras-terrorist. Maar wel een lekker ding
668, the neighbour of the Beast
quote:Minoutje schreef op 27 juli 2010 @ 21:35:

[...]

Nou, zeker...Hij vindt het de normaalste zaak van de wereld, maar ik vind het heel bijzonder dat hij me zo bijstaat. En dat hij nu gewoon naast me zit en me gewoon lekker laat forummen. Hij zegt, als jou dat goed doet, dan moet je dat lekker doen lieverd
quote:itsme26 schreef op 27 juli 2010 @ 21:33:

Omdat jij poes moet missen en ik jouw taalgeneuzel mis

Hoezo is het niet 'jouw'?

quote:Marels schreef op 27 juli 2010 @ 21:38:

Dit was dus mijn Poes die we in hebben laten slapen.

Inmiddels hebben we Billy, katertje van 8 maanden oud en ras-terrorist. Maar wel een lekker ding

Owww ook zielig. Wat ik al eerder zei, het is niet mijn eerste dier dat ik heb laten inslapen, maar iedere keer is het zoooo verdrietig.

Maar wetende dat je goed voor je dier hebt gezorgd, beter dan wie dan ook, geeft veel rust en kalmte.
Wat ontzettend verdrietig Chardonnay.

Veel sterkte!

Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:Kletsmajoor schreef op 27 juli 2010 @ 21:40:

[...]

Hoezo is het niet 'jouw'?

hahahahaahaha!
Nogmaals bedankt lieverds, ik ben blij dat ik dit topic heb geopend.
Poes heeft immers vaak genoeg om aandacht gezeurd terwijl ik druk was met forummen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven