Positieve "miskopen"

29-06-2012 12:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms ben je in een winkel en je ziet een voorwerp, vaak een apparaat, en je vraagt aan een verkoper om meer informatie voordat je het apparaat werkelijk aanschaft. Hij demonstreert een paar dingen, geeft wat uitleg, en dat staat je aan, dus koop je het apparaat.

Thuis ga je het uitgebreid uitproberen, en dan kom je dingen tegen die je aangenaam verrassen. Je denkt dan: "Goh, ik wist niet dat het apparaat dit ook kon."

Bij een onverwachts defect of minder mogelijkheden bij een apparaat denk je gauw aan een miskoop. Vooral als je veel geld uitgegeven hebt, kan ik me voorstellen dat je in dat geval baalt als een stekker.

Maar hoe zit het dan als het apparaat meer mogelijkheden heeft dan je wist tijdens de koop?

Voorbeelden die ik had waren:

- een jas met een zak, waarin ik een mobiel in kon doen. Ik was daar niet van op de hoogte toen ik die jas kocht;

- een programmeerbare synthesizer waar de gekste dingen mogelijk zijn, maar dat is eigenlijk niet zo'n goed voorbeeld;

- een USB-aansluiting op een nieuwe TV die ik kortgeleden heb gekocht. Daar kan een apparaat met geheugen worden aangesloten zodat ik het op de TV kan uitlezen. Ik verwacht dergelijke functionaliteit trouwens niet op een TV.

Wie weet er nog meer voorbeelden?
World of Warcraft: Legion
Een auto waarvan de binnenspiegel fel licht dimt wanneer dit in de spiegel schijnt. (bijvoorbeeld auto achter je met groot licht aan) Handig toch?
Nou dit is geen miskoop want het is niet mijn product maar het verbaasde me wel:

- laptop van man blijkt een SD kaart lezen te hebben, dus hartstikke handig om van m'n camera foto's makkelijk op de laptop te zetten.
quote:Weekend schreef op 29 juni 2012 @ 12:32:

Nou dit is geen miskoop want het is niet mijn product maar het verbaasde me wel:

- laptop van man blijkt een SD kaart lezen te hebben, dus hartstikke handig om van m'n camera foto's makkelijk op de laptop te zetten.

Ben ik wel nieuwsgierig waarom dat een verrassing is, dat hebben bijna alle laptops toch?

Ik was blij toen bleek dat mijn mixer geleverd werd met een prachtige opbergbak.
quote:achnein schreef op 29 juni 2012 @ 12:45:

[...]

Ben ik wel nieuwsgierig waarom dat een verrassing is, dat hebben bijna alle laptops toch?

Ik was blij toen bleek dat mijn mixer geleverd werd met een prachtige opbergbak.Een zak in een jas ook toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@achnein: ik had vroeger een laptop ( die nog prima dienst levert, dus nog nooit een nieuwe gekocht.) en die van m'n man is toch sneller dus pakte ik die even, en zag ik dat toevallig. Ik werkte vroeger met kastjes waar je je SD kaart in deed, met een USB aansluiting om foto's op de computer te zetten.

Dus voor mij was het een aangename functie ( die dus iedereen al kent )
quote:nouschi schreef op 29 juni 2012 @ 12:58:

Een zak in een jas ook toch? Oeps... het is een speciale zak, erg diep en aan de bovenkant nauw, zodat een mobiel er in past. Aan de voorkant van die zak was een afbeelding van een mobiel erop geborduurd. Dat heb ik niet gezien toen ik de jas kocht.
World of Warcraft: Legion
@weekend Dan begrijp ik het.
Dat wanneer ik op het minnetje druk voor foto maken op m'n iPhone hij focust, en wanneer je op 't plusje drukt, hij een foto maakt. Openbaring!
Ik zoek altijd alles tot in de puntjes uit voordat ik een apparaat koop, dus ik word niet heel vaak verrast. Ik heb het wel met kleding. Dan koop ik het, denk twee weken later; wat heb ik nou weer gekocht? En een jaar later zie ik het in de kast hangen en denk: hee, dat kan ik wel combineren met...

Dus als mensen aan mij vragen of ik iets nieuw heb, is het antwoord bijna altijd nee.
quote:achnein schreef op 29 juni 2012 @ 12:45:

[...]

Jij was blij verrast met je opbergbak en zij met een sd kaartlezer.
ik heb pas een nieuwe wc bril gekocht.... en daar bleek een soort knopje op te zitten waarbij je alle delen los kan klikken. beetje moeilijk uitleggen maar ik ben er erg blij mee. niet dat ik dit iedere keer doe maar eens in de zoveel tijd voor de grote schoonmaak vind ik het wel praktisch.
Ik wist niet dat je met een (Chi) stijltang ook een soort krullen kan maken. Door een lange pluk ertussen te doen en de steiltang rond te draaien. "Helaas" nooit het haar zolang gehad dat ik het uit kon proberen.
quote:NepBlond schreef op vrijdag 29 juni 2012 13:16 Dat wanneer ik op het minnetje druk voor foto maken op m'n iPhone hij focust, en wanneer je op 't plusje drukt, hij een foto maakt. Openbaring!Haha, dit wist ik ook niet, gelijk geprobeerd, merci!! :Imao:
2 jaar na aankoop van mijn auto kwam ik erachter dat ik met een knop ook de maximum snelheid vast kon zetten.Ik dacht op een gegeven moment waarom wil de auto niet harder dan 50 en toen kwam ik erachter dat daar een knop voor bestond waar ik per ongelijk tegenaan had gedrukt.Knop snel weer uitgezet en gebruik hem eigenlijk niet maar tis wel leuk dat het kon.
Dat er in onze auto cruise control zit, en dat dat soms relax rijden is, vooral op lange 80 km wegen, waar je al snel geneigd bent te hard te rijden.

Scheelt een hoop bekeuringen!
quote:ElleMichelle schreef op 29 juni 2012 @ 14:02:

2 jaar na aankoop van mijn auto kwam ik erachter dat ik met een knop ook de maximum snelheid vast kon zetten.Ik dacht op een gegeven moment waarom wil de auto niet harder dan 50 en toen kwam ik erachter dat daar een knop voor bestond waar ik per ongelijk tegenaan had gedrukt.Knop snel weer uitgezet en gebruik hem eigenlijk niet maar tis wel leuk dat het kon.

Haha, dit vind ik wel grappig.

(Heel vroeger, toen ik net mijn rijbewijs had, reden we een keer in een oude Datsun naar huis en dachten we ook dat ie niet harder dan 50 kon. Bleek dat we de hele weg met de handrem erop gereden hadden )
Toen wij ons huis gekocht hadden en we aan het klussen waren wilden we de zonnewering naar beneden doen. Zoeken naar de hendel. Geen hendel. Wel een snoer. Zoeken naar de knop, geen knop.... Wel een afstandsbediening gevonden (na een half uur zoeken) met op en neer en niet meer. Blijkt de zonnewering op afstand bestuurbaar te zijn!
quote:truffelmaffia schreef op 29 juni 2012 @ 13:53:

Ik wist niet dat je met een (Chi) stijltang ook een soort krullen kan maken. Door een lange pluk ertussen te doen en de steiltang rond te draaien. "Helaas" nooit het haar zolang gehad dat ik het uit kon proberen. Da's juiste de reden dat ik zo'n stijltang gekocht heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven