Praktische verhuistips?

22-08-2007 10:22 57 berichten
Binnenkort ga ik verhuizen. De vorige keer had ik drie dozen en een piano, maar nu heb ik echt een heel huishouden. Maar ik dacht er zijn hier vast wel mensen met verhuiservaring.

Hebben jullie goede tips?

Handige weetjes?

Dingen die je achteraf anders had gedaan of ingepakt?

Een tip die ik al kreeg, alle cadeautjes die je ooit hebt gekregen en lelijk vond maar uit beleeftheid toch op moest hangen/neerzetten weggooien/kwijtraken in de verhuizing.

Deze ga ik zeker toepassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sparkle84 schreef op 27 januari 2009 @ 13:38:

Wat ik bij mijn vorige verhuizing heb gedaan, en nu weer wil doen, is alle dozen met spullen die we niet nodig hebben (zoals boeken, zomerkleding etc.) alvast overhuizen!

(....)

en heb je het verhuisbedrijf alleen maar nodig voor hetgeen wat je zelf niet kan/wil. Scheelt volgens mij ook een hoop in de kosten, aangezien je ze dan eigenlijk alleen maar nodig hebt voor het sjouwwerk en niet om 10x op en neer te lopen met kleine dozen.

Lijkt me 3 x niks, die oplossing. Onze verhuizers waren vooral lang bezig met de grote en zware dingen (en verhuislift opbouwen en zo). Die doosjes hebben ze zó over, die gaan ook met 10 tegelijk op de verhuislift. Dat gaat je nauwelijks in de kosten schelen.

Als je die dozen apart zelf gaat verhuizen, kost het 10 x meer tijd dan dat zij ze er even bij doen.
@ Ellen2, ik bedoel het ook in de zin van, als je TOCH naar het huis gaat, kan je net zo goed al wat meenemen
Tsja, dan nog vind ik het niet handig. In het nieuwe huis ben je aan het schilderen, schoonmaken, vloer schuren, weetikveelwat, en dan staan daar die dozen in de weg te staan. Moet je elke keer die dozen die je vooruit hebt verhuisd verplaatsen omdat je nog even op die plek een trapje moet neerzetten, omdat je daar nog even wilt plamuren, omdat daar de vloer nog geolied moet worden.......

Kan hoor, dat jij het handig vindt , maar ik vind het onhandig gedoe.
quote:RosieRo schreef op 27 januari 2009 @ 12:11:

Moeders zijn vanaf nu verboden bij mij op verhuizingen, lopen gruwelijk in de weg, zijn niet nuttig en willen zinloze karweitjes doen. (de wasmachineafvoer soppen, en waar mijn schuursponsjes zijn? wtf??) Broodjes maken ho maar, maar wel om half zes gaan jengelen waar de beloofde hap chinees nou toch eindelijk blijft.

Hé, hebben wij dezelfde moeder?

Behalve dan dat de mijne zelf een pan vieze macceroni mee had genomen.

De mijne ging ramen zemen??!!?

En de vitrage afhalen, omdat die gewassen moest worden. Ook de verwarmingsketel is afgesopt.

Nou ja, de beste tip is dus, zorg dat je moeder pas langs komt als alles verhuisd en klaar is. Dan mag ze een leuke plant meenemen die je dan dood kan laten gaan.
Ik ben dus nogal een chaoot, en weet dus zeker dat ik maanden jaren nadat ik ben verhuisd nog overal dozen zou hebben staan met 'zooi' erop geschreven :D haha
Hey!

Grappig om allemaal te lezen. Ik ga alleen morgenvroeg al verhuizen, dus heb niet zoveel meer aan die tips. Behalve dan van die teveel mensen. Haha, er bellen me vandaag ineens mensen hoe laat ze kunnen komen, die ik echt niet gevraagd heb mee te helpen.

Mijn moeder was trouwens wel een goede hulp hoor, ze heeft alles mee ingepakt! Als ik achteraf nog tips heb dan post ik ze nog wel!
Ik was dolblij met het verhuisbedrijf dat alle spulletjes overgebracht heeft. Je kunt ze ook nog zelf alles laten inpakken zodat je dat niet zelf hoeft te doen, maar dat wilde ik dan weer niet.

Mocht ik nog een keer gaan verhuizen dan zou ik graag zo weer voor een verhuisbedrijf gaan. Al dat zware gesjouw en gedoe wil ik mijn familie en vrienden echt niet aandoen.....

En het scheelt dat je de verhuisdozen weer terug in moet leveren zodat je niet te lang je spullen in die dozen laat staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven