problemen met onderbuurvrouw

06-12-2013 10:49 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Sinds juni dit jaar ben ik met vriend en zoontje in een bovenwoning gaan wonen.

Zoontje is nu 20 maanden. Zodra wij 's morgens de woonkamer en keuken in lopen begint zij te gooien met deuren, op de verwarming te slaan en te schreeuwen met woorden waar kanker in voor komt. Zoontje raakt hier elke keer behoorlijk van overstuur. Dit doet zij al vanaf de 2e maand.

Van de week liep ik langs hun huis en werd er ook van alles naar buiten gescholden.

Ik heb contact gehad met de vorige bewoners en zij vertelden mij dat zij zijn vertrokken vanwege haar. (Ook zij hadden een zoontje) zij vertelden mij ook dat de bewoners voor hun zijn vertrokken door haar. 8 jaar geleden heeft de buurvrouw naast haar zelfs een handtekeningenactie gestart tegen haar.

Nu is het zo dat het gister te ver is gegaan. Om 9.45 was zoontje aan het dansen voor de tv. Onderbuurvrouw begon zoals gewoonlijk te slaan, gooien en schreeuwen. Eze keer schreeuwde ze wat anders, namelijk.. "ik ga jullie afmaken, jullie gaan er aan"

Ik heb al contact gehad met de woningbouw en de wijkagent. Het is alleen erg lastig om iets hard te maken aangezien de herrie overdag is. Ook kan zij beweren dat die "bedreigingen" naar haar hond toe waren bijv.

De wijkagent heeft ons geadviseerd om alles op schrijven met datum en tijd. Helaas zei de wijkagent dat er maanden overheen kunnen gaan voordat zij stappen kunnen ondernemen.

De buurvrouw is rond de 50 en is super ordinair. Er valt geen redelijk woord met haar te praten.

Ik weet niet meer wat ik hier mee moet. Ik heb niet echt een vraag richting jullie denk ik. Wilde het gewoon even van mij afschrijven.
anoniem_191580 wijzigde dit bericht op 06-12-2013 10:52
Reden: typfouten
% gewijzigd
quote:slwhisper schreef op 06 december 2013 @ 12:24:

Waarom gaat zij zelf niet verhuizen? Is dat wel eens met haar besproken?

Het klinkt als iemand die uberhaupt niet tegen het hebben van bovenburen kan. Zeker bij gehorige huizen hoor je dan eenmaal erg veel. Ik heb ook een klein kind boven me wonen en af en toe kan ik hem wel achter het behang plakken, het is bizar hoeveel geluid die kleine voetjes kunnen maken... ondanks de peperdure ondervloer die ze boven hebben liggen.

Zij zal moeten beseffen dat ze daarmee moet leren leven of zelf moet verhuizen, jij kan moeilijk van je kind verwachten dat het 24/7 doodstil op de bank blijft zitten...

Ik heb geen idee of dit wel eens met haar besproken is. Zal het eens aan de woningbouw vragen.

Zelf snap ik ook niet waarom zij niet kan verhuizen. Zij heeft hier al 15 jaar "last" van.
quote:helenn schreef op 06 december 2013 @ 12:24:

@ himalaya, dat heb ik nog niet eens vermeld. De buurtbemiddelaar van onze wijk doet het met mijn lieftallige onderbuurvouw. De woningbouw is hier van op de hoogte en zoeken nu dus naar een oplossing.

Is er maar 1 buurtbemiddelaar in jullie hele wijk/gemeente/stad? Vaak zijn er toch wel meer? een ander vragen?

BEMIDDELING BIJ OVERLAST

Waar mensen samen wonen kan het voorkomen dat er irritaties groeien door overlast. Degene die de overlast veroorzaakt is zich hiervan meestal niet bewust. Vaak helpt een rustig gesprek al. Ook het maken van afspraken met elkaar draagt bij aan plezierig wonen.

Buurtbemiddeling

Komt u er niet uit of dreigt er een conflict? Dan kunt u kiezen voor buurtbemiddeling. De buurtbemiddelaars luisteren naar beide partijen en proberen tot aanvaardbare afspraken te komen. Buurtbemiddeling is gratis, onafhankelijk en onpartijdig. Wilt u meer informatie of zich direct aanmelden?

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 06 december 2013 @ 12:26:

Het is nogal makkelijk gezegd dat onderbuurvrouw moet verhuizen. Ze woont er al behoorlijk lang als ik het zo lees, dus als ze gaat verhuizen zal ze flink duurder uit komen dan nu. Bovendien ligt bijna overal de huizenmarkt op zijn gat en moet je lang ingeschreven staan om wat anders te vinden.

TO, hebben andere buren er geen last van? Als ze zoveel herrie maakt moet toch ook de naaste buren iets horen? Kunnen jullie niet een gezamenlijk dossier maken?Haar naaste buren zijn vrijgezel en zijn 's morgens de deur al uit. Dus ik heb niet het idee dat zij hier last van hebben. De buren naast mij kunnen het niet horen. De onderbuurvrouw zit alleen onder mijn woonkamer en keuken, onder het gedeelte van de slaapkamers zit weer een andere woning en daarnaast wonen pas mijn naaste buren.
quote:himalaya schreef op 06 december 2013 @ 12:29:

[...]

Is er maar 1 buurtbemiddelaar in jullie hele wijk/gemeente/stad? Vaak zijn er toch wel meer? een ander vragen?

BEMIDDELING BIJ OVERLAST

Waar mensen samen wonen kan het voorkomen dat er irritaties groeien door overlast. Degene die de overlast veroorzaakt is zich hiervan meestal niet bewust. Vaak helpt een rustig gesprek al. Ook het maken van afspraken met elkaar draagt bij aan plezierig wonen.

Buurtbemiddeling

Komt u er niet uit of dreigt er een conflict? Dan kunt u kiezen voor buurtbemiddeling. De buurtbemiddelaars luisteren naar beide partijen en proberen tot aanvaardbare afspraken te komen. Buurtbemiddeling is gratis, onafhankelijk en onpartijdig. Wilt u meer informatie of zich direct aanmelden?

Er is hier per wijk een buurtbemiddelaar. De woningbouw zou gaan overleggen met buurtbemiddelaars uit andere wijken. Ze zijn erg voorzichtig met mijn onderbuurvrouw omdat ze al een aardig dossier heeft van alle andere jaren.
Erg apart dat de buurtbemiddelaar het doet met iemand die al zovaak overlast heeft veroorzaakt...
quote:Troeta schreef op 06 december 2013 @ 12:45:

Erg apart dat de buurtbemiddelaar het doet met iemand die al zovaak overlast heeft veroorzaakt...

Zeker zeg!

En zo moeilijk moet het toch niet zijn om voor jouw geval een andere bemiddelaar in te zetten?

En de woningbouw is 'erg voorzichtig met de onderbuurvrouw omdat ze al een aardig dossier heeft van alle andere jaren'.

Dat zou toch des te meer reden zijn om haar eens op haar plichten te wijzen, en haar een laatste kans te geven?
quote:himalaya schreef op 06 december 2013 @ 12:26:

Het is nogal makkelijk gezegd dat onderbuurvrouw moet verhuizen. Ze woont er al behoorlijk lang als ik het zo lees, dus als ze gaat verhuizen zal ze flink duurder uit komen dan nu. Bovendien ligt bijna overal de huizenmarkt op zijn gat en moet je lang ingeschreven staan om wat anders te vinden.

Dat snap ik, maar heeft ze een andere optie?

Ik ben zelf ook onderbuur van een gezin met een kind. En als ik 1 ding weet is dat het onmogelijk is om stilte te vragen. Dus moet ik de oplossing bij mezelf zoeken; verhuizen of met de 'overlast' om leren gaan.

Ik vind het in ieder geval niet gezond dat je als bovenburen je in allerlei bochten moet wringen omdat degene onder je een probleem heeft waar jij niks aan kan doen.
quote:himalaya schreef op 06 december 2013 @ 13:41:

[...]

Zeker zeg!

En zo moeilijk moet het toch niet zijn om voor jouw geval een andere bemiddelaar in te zetten?

En de woningbouw is 'erg voorzichtig met de onderbuurvrouw omdat ze al een aardig dossier heeft van alle andere jaren'.

Dat zou toch des te meer reden zijn om haar eens op haar plichten te wijzen, en haar een laatste kans te geven?Dat lijkt mij ook. Ik vind het ook erg vervelend dat het allemaal zo moeilijk moet gaan..
Naast een dure ondervloer hebben we ook de ruimte onder onze vloer (en boven het plafond vd onderburen) laten isoleren.

De onderburen zeggen dat ze t niet eens horen als we gitaar of piano spelen. De vloer boven ons eigen plafond is niet geïsoleerd en dan hoor je dus alles (als de buren niezen, als hun telefoon gaat, iedere stap etc).

Misschien wilt de woningbouw wel je vloer extra isoleren om het probleem (hopelijk) op te lossen.
quote:marseille schreef op 07 december 2013 @ 10:34:

Naast een dure ondervloer hebben we ook de ruimte onder onze vloer (en boven het plafond vd onderburen) laten isoleren.

De onderburen zeggen dat ze t niet eens horen als we gitaar of piano spelen. De vloer boven ons eigen plafond is niet geïsoleerd en dan hoor je dus alles (als de buren niezen, als hun telefoon gaat, iedere stap etc).

Misschien wilt de woningbouw wel je vloer extra isoleren om het probleem (hopelijk) op te lossen.Ik kan het voorstellen maar ik denk dat ze dat niet gaan doen. Ik kreeg met moeite een nieuwe keuken en badkamer. (Oude waren 40 jaar oud)
Heb je je weleens afgevraagd waar ze last van heeft?

Zeker met zo'n kleine zal het bij jou niet rustig zijn.

Dansen voor de tv, dus dat gestamp is boven haar hoofd. Dat is het ergste wat je kan hebben, iets boven je hoofd wat kabaal maakt. Maar goed, dan had ze dat op een normale manier aan kunnen geven. Dit geeft aan dat ze niet wijs is of gefrustreerd door problemen met vorige bewoners en dat ze het niet meer aan kan. Ik zou eens met haar praten.
O ja, wettelijk kun je haar vrijwel niets.
Of je zou zelf die isolatie moeten betalen als dat t je waard is (ik geloof dat t 1250,- kostte voor 70m2).
@ksenija, ik denk sat ze gewoon niet wijs is. Ik begrijp best dat je daar last van kunt hebben, maar zij is onder een woning gaan wonen die bedoeld is voor jonge gezinnen.

@marseille, dat is het mij zeker niet waard. Ik snap het idee wel maar ik ga echt niet ons spaargeld in de isolatie stoppen omdat zij zo gefrustreerd is.
Maar dan nog, zij heeft ook recht op rust. Ik vind dit wel egoistisch van je. Bedoeld voor jonge gezinnen vind ik raar. Dat is jouw mening en even verhuizen gaat ook niet zomaar (geld en hulp) Ook jij moet rekening met haar houden. Daarom adviseer ik een gesprek.
Wat vinden de andere buren er van? anders spreken jullie collectief toch een dagje af en gaan jullie lekker paar uur tegen haar muur aan schreeuwen haha.

Nu serieus, ik vind het lastig, en zou gewoon terug schreeuwen maargoed daar kom je waarschijnlijk ook niet ver mee.. anders gewoon zon memo recorder kopen en wanneer ze begint opnemen?
quote:helenn schreef op 07 december 2013 @ 16:12:

@marseille, dat is het mij zeker niet waard. Ik snap het idee wel maar ik ga echt niet ons spaargeld in de isolatie stoppen omdat zij zo gefrustreerd is.Maar jij hebt toch ook (of met name) last van háár? Zou het dan ook niet schelen in de herrie naar jullie toe?
@ksenija, ik ben gister aan haar deur geweest. Ik vroeg haar of ik even met haar kon praten. Het gesprek begon zo:

Ik: zou ik even met u kunnen praten?

Zij: moet dat echt? Liever niet

ik: niks moet maar ik zou het wel even willen hebben over onze problemen

Zij: nou praat maar

Waarop ik vroeg waarom zij met deuren slaat en dat soort uitspraken doet. En dat mijn zoontje hier erg van schrikt. Pok heb ik het gehad over dat ik echt wel tot een oplossing wilde komen.

Haar antwoord was: "ik gooi wanneer ik wil, ik schreeuw wanneer ik wil en ik wil geen kankerherrie meer tot 11 uur 's morgens. En nu opkankeren"

Nadat ze uit was gesproken gooide zij de deur in mijn gezicht dicht.

Praten was dus geen geslaagd plan..

Haar slaapkamers zitten onder mijn woning, haar woonkamer zit nog een verdieping lager. Ik kan er niets aan doen dat mevrouw een uitkering geniet en elke dag tot een uur of 11 wil uitslapen...
quote:himalaya schreef op 07 december 2013 @ 16:24:

[...]

Maar jij hebt toch ook (of met name) last van háár? Zou het dan ook niet schelen in de herrie naar jullie toe?Dat is ook wel waar, helaas is 1250 voor ons een erg hoog geldbedrag wat ik wel beter kan besteden.
quote:ellaaa20 schreef op 07 december 2013 @ 16:23:

Wat vinden de andere buren er van? anders spreken jullie collectief toch een dagje af en gaan jullie lekker paar uur tegen haar muur aan schreeuwen haha.

Nu serieus, ik vind het lastig, en zou gewoon terug schreeuwen maargoed daar kom je waarschijnlijk ook niet ver mee.. anders gewoon zon memo recorder kopen en wanneer ze begint opnemen?Een memo recorder hebben wij gekocht. Alleen tegen de tijd dat ik dat ding heb gepakt en aan heb gezet is het al zo goed als voorbij.
quote:helenn schreef op 07 december 2013 @ 16:38:

[...]

Een memo recorder hebben wij gekocht. Alleen tegen de tijd dat ik dat ding heb gepakt en aan heb gezet is het al zo goed als voorbij.Dan zet je die op tafel, kwestie van een knopje indrukken. Hoeveel tijd kan het kosten? 1 gil?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:helenn schreef op 07 december 2013 @ 16:12:

@ksenija, ik denk sat ze gewoon niet wijs is. Ik begrijp best dat je daar last van kunt hebben, maar zij is onder een woning gaan wonen die bedoeld is voor jonge gezinnen.

Wanneer moet je er uit? Wanneer ben je geen jong gezin meer?

(Huis bedoeld voor jonge gezinnen, nog nooit van gehoord!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@fame, ik heb wel meerdere kleine stukjes opgenomen maar ik ben bang dat dit niet voldoende is.

Woning voor jonge gezinnen is een woning voor gezinnen waarvan de ouders onder de 23 zijn. Het is eigenlijk een jongerenwoning maar dan met een extra slaapkamer.

Er is geen grens wanneer wij er uit moeten.
Je weet dat ze begint met schreeuwen zodra jullie uit bed komen. Dan heb je die memorecorder toch al helemaal klaar staan? En als het gegil

al op is gehouden tegen de tijd dat jullie dat ding hebben gepakt en op het knopje hebben gedrukt, dan valt me dat eerlijk gezegd mee.

Wat niet betekent dat het leuk is om het gescheld te horen natuurlijk.
quote:himalaya schreef op 07 december 2013 @ 17:29:

Je weet dat ze begint met schreeuwen zodra jullie uit bed komen. Dan heb je die memorecorder toch al helemaal klaar staan? En als het gegil

al op is gehouden tegen de tijd dat jullie dat ding hebben gepakt en op het knopje hebben gedrukt, dan valt me dat eerlijk gezegd mee.

Wat niet betekent dat het leuk is om het gescheld te horen natuurlijk.Het is ook inderdaad niet zo dat ze minutenlang met deuren slaat en aan het schreeuwen is. Het ergste is, vind ik, dat zoonlief elke keer enorm schrikt. Buiten dat het gewoon super irritant is natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven