problemen met onderbuurvrouw

06-12-2013 10:49 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Sinds juni dit jaar ben ik met vriend en zoontje in een bovenwoning gaan wonen.

Zoontje is nu 20 maanden. Zodra wij 's morgens de woonkamer en keuken in lopen begint zij te gooien met deuren, op de verwarming te slaan en te schreeuwen met woorden waar kanker in voor komt. Zoontje raakt hier elke keer behoorlijk van overstuur. Dit doet zij al vanaf de 2e maand.

Van de week liep ik langs hun huis en werd er ook van alles naar buiten gescholden.

Ik heb contact gehad met de vorige bewoners en zij vertelden mij dat zij zijn vertrokken vanwege haar. (Ook zij hadden een zoontje) zij vertelden mij ook dat de bewoners voor hun zijn vertrokken door haar. 8 jaar geleden heeft de buurvrouw naast haar zelfs een handtekeningenactie gestart tegen haar.

Nu is het zo dat het gister te ver is gegaan. Om 9.45 was zoontje aan het dansen voor de tv. Onderbuurvrouw begon zoals gewoonlijk te slaan, gooien en schreeuwen. Eze keer schreeuwde ze wat anders, namelijk.. "ik ga jullie afmaken, jullie gaan er aan"

Ik heb al contact gehad met de woningbouw en de wijkagent. Het is alleen erg lastig om iets hard te maken aangezien de herrie overdag is. Ook kan zij beweren dat die "bedreigingen" naar haar hond toe waren bijv.

De wijkagent heeft ons geadviseerd om alles op schrijven met datum en tijd. Helaas zei de wijkagent dat er maanden overheen kunnen gaan voordat zij stappen kunnen ondernemen.

De buurvrouw is rond de 50 en is super ordinair. Er valt geen redelijk woord met haar te praten.

Ik weet niet meer wat ik hier mee moet. Ik heb niet echt een vraag richting jullie denk ik. Wilde het gewoon even van mij afschrijven.
anoniem_191580 wijzigde dit bericht op 06-12-2013 10:52
Reden: typfouten
% gewijzigd
quote:helenn schreef op 07 december 2013 @ 16:34:

@ksenija, ik ben gister aan haar deur geweest. Ik vroeg haar of ik even met haar kon praten. Het gesprek begon zo:

Ik: zou ik even met u kunnen praten?

Zij: moet dat echt? Liever niet

ik: niks moet maar ik zou het wel even willen hebben over onze problemen

Zij: nou praat maar

Waarop ik vroeg waarom zij met deuren slaat en dat soort uitspraken doet. En dat mijn zoontje hier erg van schrikt. Pok heb ik het gehad over dat ik echt wel tot een oplossing wilde komen.

Haar antwoord was: "ik gooi wanneer ik wil, ik schreeuw wanneer ik wil en ik wil geen kankerherrie meer tot 11 uur 's morgens. En nu opkankeren"

Nadat ze uit was gesproken gooide zij de deur in mijn gezicht dicht.

Praten was dus geen geslaagd plan..

Haar slaapkamers zitten onder mijn woning, haar woonkamer zit nog een verdieping lager. Ik kan er niets aan doen dat mevrouw een uitkering geniet en elke dag tot een uur of 11 wil uitslapen...

Probeer haar bij jou uit te nodigen voor een gesprek IN HUIS en niet aan de deur. Die met een uitkering ken ik helaas

En ze heeft blijkbaar in de ochtend tot 11.00 uur last van jullie. Misschien kun je eens nalopen wat je dan doet en waar ze last van heeft en daar wat meer op letten.
@ksenija, ze slaapt onder onze keuken, ik zorg ook dat zoonlief niet de keuken inkomt 's morgens. 'S morgens laat ik hem eerst lekker boekjes lezen op de bank. Maar het is vrijwel onmogelijk om hem rustig te houden tot een uur of 11. Ik zorg wel dat hij rustiger is tot ongeveer half 9. Ze kan niet van ons verwachten dat een kind van 20 maanden geen lawaai maakt.

En dat gesprek in huis.. ik heb daar eerlijk geen behoefte meer aan na dat gescheld gistermiddag.
Ik zou de verhuurder uitnodigen op de koffie om de overlast over en weer eens aan te horen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 07 december 2013 @ 19:06:

Ik zou de verhuurder uitnodigen op de koffie om de overlast over en weer eens aan te horen.Ik ga dit zeker voorstellen, ga maandag gelijk bellen.
Ik zou iedere ochtend verschrikkelijke herrie gaan maken, gewoon heavy metal opzetten. Om 8 uur ' sochtends.

En dan als zij wil praten, zeggen dat het jouw huis is, dat jij muziek draait die jij wilt en dat ze moet opkankeren.

Dat soort ordinaire mensen valt geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren joh. Je moet je aanpassen aan haar niveau, alleen dan snapt ze het.
quote:isabellah schreef op 08 december 2013 @ 22:49:

Ik zou iedere ochtend verschrikkelijke herrie gaan maken, gewoon heavy metal opzetten. Om 8 uur ' sochtends.

En dan als zij wil praten, zeggen dat het jouw huis is, dat jij muziek draait die jij wilt en dat ze moet opkankeren.

Dat soort ordinaire mensen valt geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren joh. Je moet je aanpassen aan haar niveau, alleen dan snapt ze het.Als je wil dat de boel escaleert moet je dat zeker doen.
quote:isabellah schreef op 08 december 2013 @ 22:49:

Dat soort ordinaire mensen valt geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren joh. Je moet je aanpassen aan haar niveau, alleen dan snapt ze het.

Geloof me, dat zou ik zo graag willen doen. Maar goed, dat zou niet echt een slimme zet zijn natuurlijk.

Ik vermoed dat deze vrouw, buiten het feitvdat ze ordinair is, erg eenzaam is. Ik weet dat ze oma is en met pakjesavond was zij alleen thuis en ook de boel bijelkaar aan het schreeuwen en gooien. (Om 20.15) waarop wij toen uiteraard nog meer liedjes gingen zingen met de hele familie.

Ik ga zometeen de woningbouw bellen en dan horen of ze al tot een "oplossing" zijn gekomen.
Woningbouw weet nog niets..

Zojuist weer hetzelfde liedje, ze begon te schreeuwen en te slaan "kankerjoden ik maak jullie af, wacht maar ik krijg jullie wel" vervolgens begon zoonlief te huilen en riep ze"goedzo teringkind"

Heb gelijk de politie gebeld en weer een melding gemaakt..

Pff word hier zo niet goed van.
Tjonge wat is er mis met een ouderwets oog om oog? O ja buuf... Als je nu niet ophoud ram ik die Gore kop van je romp...

Oké niet netjes maar bij aso's vaak het enige wat werkt.

Soort van iemand aanspreken op haar eigen niveau.

Ik liet me echt niet uitschelden met K.... als ik je vriend was..... Stuiter op d'r neus had ze gehad. Zeker als m'n kind er last van heeft
Love the life you live
Mijn vriend staat ook inderdaad te stuiteren hier, hij zou haar maar al te graag een klap verkopen. Dit gaat alleen totaal tegen zijn principes in. Vrouwen sla je niet.

Ze moet maar lekker in een hutje boven op een berg gaan wonen.
Nou, nou, en wat is jouw niveau dan, Vitello? Geweld gebruiken doe je alleen als iemand je naar het leven staat, ter zelfverdediging.

Wel zou het bij mij ook ophouden als iemand níet in gesprek wil, daarentegen vindt dat zij met deuren mag slaan en schreeuwen wanneer ze wil, maar dan andersom verwachten dat ze je niet meer hoort. Dikke doei. Ik zou er niet meer heengaan voor een gesprek. Het is totaal nutteloos, blijkt wel. Het lijkt me inderdaad heel frustrerend en op je zenuwen werkend als iemand bij elk geluid luidruchtig laat weten hoe ze daar over denkt, maar ik zou haar van nu af aan compleet negeren. Ze zou het van mij mogen uitzoeken met waar zij last van heeft en enkel nog met de andere gegeven tips (die buiten haar persoonlijk omgaan) aan de slag blijven. Ik zou dan niet expres meer lawaai gaan maken, (lijk jij niet te doen, in tegendeel, je zou wel de neiging kunnen krijgen) maar ik zou ook echt niet (meer) op mijn tenen lopen voor iemand die zo reageert op een normaal verzoek tot in gesprek gaan. Bekijk het even. Ter voorbeeld: je houdt je zoon nu angstvallig uit de keuken want o wee als ze wakker wordt.

Nou jammer dan, jouw kind zou normaal in de keuken moeten kunnen lopen voor elf uur 's morgens, hoor. Zolang hij niet op de vloer op en neer loopt te springen of als een olifant in een porseleinkast rondloopt, zie ik geen enkele reden waarom dat ventje daar niet zou mogen komen. Daar zou ik dus direct mee stoppen. Dat soort acties.

Verder sterkte. Het lijkt me erg naar boven te moeten wonen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
@shahla: daar ben ik ook inderdaad mee gestopt. Wij leven ons leven zoals wij dat doen. Is zij het daar niet mee eens? Dan vertrekt ze maar.

Wij hebben ons lang genoeg aangepast, ben er nu wel helemaal klaar mee.
Gelijk heb je. Zoals ik het lees, doen jullie weinig tot niks wat zulke reacties uit zou moeten lokken als die zij heeft. Dus, is het gewoon háár probleem. En dat je een deur dichtgegooid hoort worden of geschreeuw hoort, wat maar kort was, had ik begrepen, moet niet zo moeilijk te negeren zijn. Natuurlijk gaat het ook om je kind en dat hij ervan moet huilen. Dat is best zielig. Zeker als hij nog niet de leeftijd heeft dat je hem kunt uitleggen dat er nu eenmaal soms aso mensen rondlopen. Ik zou hem in dat geval snel afleiden met iets leuks zodat hij snel weer lacht.
Dat is ook inderdaad de enige optie, afleiden.

Nu maar hopen dat de woningbouw iets gaat doen.
Alleen als je er steeds bovenop zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven