puppy (lhasa apso)

26-11-2012 09:44 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een puppy en ik ben er zo blij mee ik wou het even met jullie delen

straks voor de puppy entingen etc of hoe je dat ook noemt ,

of ik nou raar ben weet ik niet maar ik ben ontzettend zenuwachtig.

ze is nog niet zindelijk helaas dus als iemand tips heeft
quote:ikbenevelyn schreef op 26 november 2012 @ 09:44:

ze is nog niet zindelijk helaas dus als iemand tips heeft

Had je je beter in kunnen verdiepen vóór er een pup kwam.

Heeeeeel baak naar buiten met je pup, iig na eten/spelen/slapen.

Pup prijzen met je stem als het wat buiten doet.

De eerste +/- week 's nachts je wekker zetten en naar buiten met de pup.

Poep en piesrondjes kort houden, dit is echt om aan te leren het buiten te doen, dit zijn geen "wandelingen".

Pup nooit straffen als er binnen een ongelukje gebeurt. Dit komt omdat jíj dan niet op tijd was met naar buiten gaan. Pup moet alles nog leren.

Aangezien je blijkbaar geen verstand heb van puppen raad ik je aan naar een goede hondenschool te gaan voor cursus.
Idd...cursus volgen met het diertje....

Altijd handig om je van tevoren niet te verdiepen in puppy's, wat ze nodig hebben, wat je moet doen (en wat je vooral niet moet doen) enzo...
Oh, een pup die niet zindelijk is, zijn je kinderen al wel zindelijk dan? Je hebt het al zo druk met de kleintjes en je gezin.

Ik ga hier geen tips neer zetten, je kan zelf wel goed googelen.
quote:redband schreef op 26 november 2012 @ 09:52:

Ik ga hier geen tips neer zetten, je kan zelf wel goed googelen.Ik zet juist wél tips neer t.b.v. de de pup. Straks wordt de pup "lastig" en hebben we er weer één die naar het asiel kan.
Tja, maar als je al de "geschiedenis"van TO een beetje hier heb gelezen, dan heeft ze het al druk genoeg met van alles en nog wat.

Dus het is sowieso geen strak plan om er dan nog een pup bij te nemen als je zelf én je gezin al niet lekker in de vel zit.
Jullie hebben toch ook al een hond? Dan weet je toch ook hoe het gaat met zindelijk worden? Of hebben jullie die andere hond niet als pup gekregen?
quote:redband schreef op 26 november 2012 @ 09:56:

Tja, maar als je al de "geschiedenis"van TO een beetje hier heb gelezen, dan heeft ze het al druk genoeg met van alles en nog wat.

Dus het is sowieso geen strak plan om er dan nog een pup bij te nemen als je zelf én je gezin al niet lekker in de vel zit.Nee, maar de pup is er al hè?
quote:kettle schreef op 26 november 2012 @ 09:50:

[...]

Had je je beter in kunnen verdiepen vóór er een pup kwam.

nouja zeg dat heb ik ook gedaan wat een oordeel meteen!

Pup nooit straffen als er binnen een ongelukje gebeurt. Dit komt omdat jíj dan niet op tijd was met naar buiten gaan.

onzin ik doe precies wat jij zegt en toch doet ze het af en toe binnen en dat is echt niet mijn schuld ,

dat doet ze namelijk als ik net buiten ben geweest en ze alle gelegenheid gehad heeft ,

kom ik dus binnen en gaat plassen , terwijl we net van buiten komen

Pup moet alles nog leren.

dat zeker en bij de een duurt dat langer dan bij de ander

Aangezien je blijkbaar geen verstand heb van puppen raad ik je aan naar een goede hondenschool te gaan voor cursus.

daar ga je weer , ik heb wel degelijk verstand van puppy`s want ik heb hiervoor al een pup opgevoed een maltezer , die was binnen een week zindelijk

ik vind jouw toon echt heel onprettig

@redband kleintjes???? ik heb een dochter dus hoe je erbij komt dat ik er meerdere heb?

@mundy nee? hoe kom je daar op? we hebben vogels en poezen , en ik heb zelf een maltezer gehad maar die heeft mijn zus mee genomen

ik was net zo blij en nu krijg ik weer dit soort reacties waarom???
's Nachts eruit is vaak helemaal niet nodig. Als je je pup 's nachts in een bench stopt, gaat het meestal wel goed, ook handig voor als je haar overdag even niet in zicht heb. De bench moet niet te groot zijn, eventueel "verkleinen" door er tijdelijk een doos of iets dergelijks bij in te zetten. En verder je hondje heel goed in de gaten houden. Meestal moeten ze wat doen als ze net wakker zijn, dus dan meteen met haar naar buiten. Ook na het spelen. En verder alleen maar opletten, zodra ze aanstalten maakt meteen oppakken en buiten neer zetten. En haar natuurlijk de hemel in prijzen als ze buiten iets gedaan heeft. Met hoge stem dolenthousiast "goed zo" roepen, hondjes vinden namelijk niks leuker dan het hun baasje naar de zin te maken. Later kun je dat wel weer wat temperen, hoor :-). Veel plezier met je hondje.

O ja, en als ze binnen wel wat doet; op het moment dat je het nog ziet kan je heel hard NEE of HO, of STOP roepen, zodat ze schrikt. Werkt echt, hoor. Als ze het al gedaan heeft, heeft dit geen zin meer, zeker geen grote verhalen gaan afsteken dat dat niet lief is en zo, want dat snapt ze toch niet.
quote:neves schreef op 26 november 2012 @ 10:14:

's Nachts eruit is vaak helemaal niet nodig.Mss niet altijd nodig maar wel beter want je voorkomt ongelukjes.
Misschien handig om zelf in je OP wat meer informatie neer te zetten om negatieve reacties te verminderen.

Nu komt je OP een beetje over als "Goed.. ik heb nu een pup, wat moet ik er eigenlijk mee?"

Bovendien komt op mij de laatste zin een beetje over alsof je wel verwacht had dat een jonge pup al zindelijk zou zijn? Dat zijn ze toch bijna nooit als je ze net hebt opgehaald?

Bij mijn ouders thuis werden de honden getraind met kranten. Eerst leren op de kranten te plassen/poepen. En dan het aantal kranten steeds verder verminderen en dichter bij de deur leggen. op het laatst lag er alleen nog een krant buiten en toen viel het kwartje.

Jammer dat mijn moeder ook de gewoonte had om op zondagochtend de uitgebreide krant zittend op de vloer te lezen (vloerverwarming). Dat wist de hond nog.. en hij ging zo zitten op het stuk dat mijn moeder nog niet uit had.
@neves inderdaad precies wat je zegt , dat doe ik

ze moet hier altijd na het spelen , eten, drinken, en het slapen

snachts gaat ze in de bench
Ben je nu al aan het googelen gegaan??
quote:ikbenevelyn schreef op 26 november 2012 @ 10:11:

[...]

daar ga je weer , ik heb wel degelijk verstand van puppy`s want ik heb hiervoor al een pup opgevoed een maltezer , die was binnen een week zindelijk

Nou, als je het al weet waarom vraag je het dan?

En ik zou maar ophouden met vergelijken met je andere hond, sommige pups hebben wel 3 maanden nodig voor het kwartje van de zindelijkheidstraining valt.

Je OP loopt nou niet over van kennis en ervaring.
allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! omdat je in je post dingen schrijft als: ik weet niet hoe je dat noemt en ben zenuwachtige, het is een pup maar nog niet zindelijk heeft iemand tips.. wek je inderdaad wel een beetje de indruk dat het diertje een impuls aankoop was, hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk!

hoe oud is je pupje nu? zindelijk worden duurt bij de een wat langer dan bij de ander maar als je stug volhoudt valt het kwartje vanzelf. wij kregen onze hond toen ze een maand of 5,5 was. tot die tijd is ze mishandeld en verwaarloosd geweest en altijd in haar eigen viezigheid gezeten.... dan duurt het zindelijk maken dus ook een stuk langer! maar als je je pup bij een (goede) fokker vandaan hebt, dan hebben ze het principe meestal vrij snel door hoor. ongelukjes daargelaten.

verder is een inenting niet echt iets om zenuwachtig voor te zijn hoor. zeker nu is het belangrijk dat je hond er aan went dat andere mensen ook aan hem moeten kunnen zitten (met name de dierenarts natuurlijk). wel kunnen ze een beetje ziekjes/hangerig zijn de dag na de prik.

verder is een cursus altijd een goed idee. ook voor de baasjes;)

veel plezier met je hondje!
Ik ging er 1 x per nacht uit. Over dag 10 x maar dan stond ie buiten was bij alles afgeleidt en als je dan weer binnen stond herrinnerde uit zich ineens dat ie moest plassen. Het is een geduld werkje van naar buiten rennen en prijzen en hopen dat het kwartje snel valt.
@laylalala mijn pup doet het inderdaad op een krant als die er ligt , dus er ligt nu een krant bij de bench,

ik ga het eens proberen die krant verschuiven dankje!

zonde van die krant haha
Ik begrijp dat krantenverhaal nooit. Je pup moet toch leren het búiten te doen, niet op een krant. Je moet dan gewoon vaker naar buiten gaan.
Oei een lhasa! Pittige hondjes. Die van mij is net een kat. Slim, eigenwijs maar niet schattig en gehoorzaam. Vergis je daar niet in, klein en schattig uiterlijk, maar erg pittig beestje.

[...]

@mundy nee? hoe kom je daar op? we hebben vogels en poezen , en ik heb zelf een maltezer gehad maar die heeft mijn zus mee genomen

Omdat ik een topic van je zag over hondenvoer, maar dat had dan zeker betrekking op deze hond. Ik had niet door dat je hem al een paar weken had
quote:lemonlover schreef op 26 november 2012 @ 10:19:

allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! omdat je in je post dingen schrijft als: ik weet niet hoe je dat noemt en ben zenuwachtige, het is een pup maar nog niet zindelijk heeft iemand tips.. wek je inderdaad wel een beetje de indruk dat het diertje een impuls aankoop was, hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk!

absoluut niet ik heb er voor gespaard en heb uitgebreid gekeken wat ik wou voor soort en karakter,

wilde eerst een labrador maar vond dat toch nog iets te groot voor mijn dochter (die is 2)

dus werd het een lhasa apso en ze zijn dikke vriendjes

hoe oud is je pupje nu?

11 weken

zindelijk worden duurt bij de een wat langer dan bij de ander

i know , zei het net al , een maltezer opgevoed en die was binnen een week zindelijk ,

maar een vriendinnetje van haar was pas na een half jaar zindelijk

maar als je stug volhoudt valt het kwartje vanzelf. wij kregen onze hond toen ze een maand of 5,5 was. tot die tijd is ze mishandeld en verwaarloosd geweest en altijd in haar eigen viezigheid

gezeten.... dan duurt het zindelijk maken dus ook een stuk langer!

vind ik zo erg! gelukkig is het goed gekomen

verder is een inenting niet echt iets om zenuwachtig voor te zijn hoor.

nee ok, maar ik ga met deze pup voor het eerst en ik weet niet hoe ze gaat reageren,

die maltezer bibberde als een rietje , zo zielig

verder is een cursus altijd een goed idee. ook voor de baasjes;)

ja inderdaad baat het niet...

veel plezier met je hondje!dankje en gaat zeker lukken
Heb je je verdiept in het ras? Ze zijn niet zo makkelijk en schattig als ze eruit zien...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
wat leuk zn hondje! mooi ras ook..

nou het zinderlijk worden komt wel goed als ze het al op een krantje doet ja.. wij lieten de pups pas het nest verlaten als ze krantzinderlijk waren trouwens..

nu al 3x daags even de borstel door het haar zo dat hij/zij er aan wend dat op latere leeftijd doen is echt vervelend voor zn beestje

ben wel benieuwd bij welke fokker het hondje vandaan komt..

fijne dag nog

[...]

ik heb zelf een maltezer gehad maar die heeft mijn zus mee genomen Waarom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven