Raad het hondenras!

07-04-2010 22:26 137 berichten
Ik ben me aan het orienteren op een hond. Jaren geleden liep ik met mijn eigen hond te wandelen toen ik een superleuk hondje zag. Ik heb nooit kunnen achterhalen wat voor ras het was, als het natuurlijk al een rashond was. Heb me suf gegoogled, maar dat leverde niets op. Misschien kunnen jullie me helpen?

Omschrijving:

- klein tot middelgroot, ik denk een schofthoogte van tussen 30 en 40 centimeter

- vacht black & tan met wat wit. Niet krullend, beetje vlashaar.

- Rank gebouwd

- Spits snuitje

- Op de een of andere manier deed het hondje me een beetje aan een vosje denken.

- hangende oortjes

- geen pool- of keeshond
anoniem_73870 wijzigde dit bericht op 07-04-2010 22:50
Reden: hints toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd klinkt het mij als een schattig kruisinkje ( heb ik er ook 2 van!)

Ik heb redelijk veel verstand van honden(rassen) en ik zie er niet zoveel van terug in 1 ras. Ik zat nog te denken aan een border terrier ( google maar eens), maar die hebben weer geen spits snuitje en lijken oof niet echt op een vosje....
Teckel zou kunnen maar die hebben geen schofthoogte van 30 á 40 cm. 30 zou misschien nét kunnen. Was het niet een ruwharige black & tan Jack Russel?

Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
de kans is natuurlijk vrij groot dat het gaat om de zeer zeldzame Chien Du Cliquo
Ja of een Chien-de-rue
Friese Stabij misschien, geen plaatjes op deze pc, dus ff googlen.
Die dus kippie
Teckel, border collie, JR of friese stabij was het ook niet! Ik raak er langzaam van overtuigd dat het een kruising was...

Overigens is het zeker niet mijn eerste hond, dus een beetje pittig mag hij/zij wel zijn!
Het moét bijna wel een kruising zijn geweest. Ik heb best wel redelijke kennis van honden(rassen) e ik ben er bijna van overtuigd dat het een kruising moet zijn geweest. Ik zou zeggen, ga op jacht naar een leuk mengelmoesje. Kruisingen zijn zo leuk
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Hier wel een schattige langharige chihuahua

Als het je niet lukt om via dit topic jouw soort hond te vinden, kun je dan nog gaan spotten in de buurt waar je destijds het hondje hebt gezien?
Is het soms een Canadian Sunshine Wiener?

Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
quote:mamzelle schreef op 08 april 2010 @ 10:05:

Als het je niet lukt om via dit topic jouw soort hond te vinden, kun je dan nog gaan spotten in de buurt waar je destijds het hondje hebt gezien?Daar lag ik net in mijn bedje over aan het nadenken. Het is een uurtje rijden. Maar ja, we hebben het inmiddels wel over bijna 10 jaar geleden. De kans dat hond en eigenaresse (allebei niet piepjong) nog in leven zijn is niet zo groot.
quote:Gebakkie schreef op 08 april 2010 @ 09:53:

Het moét bijna wel een kruising zijn geweest. Ik heb best wel redelijke kennis van honden(rassen) e ik ben er bijna van overtuigd dat het een kruising moet zijn geweest. Ik zou zeggen, ga op jacht naar een leuk mengelmoesje. Kruisingen zijn zo leuk

Ja, dat opperde ik ook al aan het begin. Ik kan zo ook geen ras bedenken die er op zou lijken.

Kruisingen zijn inderdaad vaak erg leuk!
quote:annekeg schreef op 08 april 2010 @ 10:14:

Is het soms een Canadian Sunshine Wiener?

[afbeelding]

Hahaha, stom mens, ik serieus googelen op 'Canadian Sunshine Wiener' want ik dacht: goh nog nooit van gehoord.

Maar je zuigt m uit je duim of niet soms?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Je hebt ook deze: Dit is de Rode hond hond.

't Is alleen een wilde. Dus het zal geen huisdier geweest zijn.

Google eens op Lepelhond.
quote:HEMAlover schreef op 08 april 2010 @ 10:16:

[...]

Daar lag ik net in mijn bedje over aan het nadenken. Het is een uurtje rijden. Maar ja, we hebben het inmiddels wel over bijna 10 jaar geleden. De kans dat hond en eigenaresse (allebei niet piepjong) nog in leven zijn is niet zo groot.

10 jaar geleden?!

Misschien is je herinnering ietwat vervormd?
Schitterend, die lepelhond...haha.
quote:jackie23 schreef op 08 april 2010 @ 12:34:

[...]

10 jaar geleden?!

Misschien is je herinnering ietwat vervormd? Ja, ik schrok ook een beetje toen ik ging rekenen. Maar ik vond haar toen zo leuk dat ze altijd in mijn gedachten is gebleven!
quote:Spijker schreef op 08 april 2010 @ 12:06:

[...]

Hahaha, stom mens, ik serieus googelen op 'Canadian Sunshine Wiener' want ik dacht: goh nog nooit van gehoord.

Maar je zuigt m uit je duim of niet soms?Goede 's morregens Spijk, de zonnebril gaf het niet weg?
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Corky??
Annekeg, had je Spijker mooi tuk!
quote:zusenzo schreef op 08 april 2010 @ 12:42:

Corky??Jij bedoelt denk ik een corgi?

Dit is Corky:

ook goed hoor, maar als jij mij al begreep
quote:Ratteke schreef op 08 april 2010 @ 12:47:

Annekeg, had je Spijker mooi tuk!Tja, ik zit hier nogal melig te worden, krijg je dat soort gein van...
quote:zusenzo schreef op 08 april 2010 @ 12:51:

ook goed hoor, maar als jij mij al begreep Dan zal de rest het ook wel begrijpen wil je zeggen?
Leek ie op deze toevallig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven