Raad het hondenras!

07-04-2010 22:26 137 berichten
Ik ben me aan het orienteren op een hond. Jaren geleden liep ik met mijn eigen hond te wandelen toen ik een superleuk hondje zag. Ik heb nooit kunnen achterhalen wat voor ras het was, als het natuurlijk al een rashond was. Heb me suf gegoogled, maar dat leverde niets op. Misschien kunnen jullie me helpen?

Omschrijving:

- klein tot middelgroot, ik denk een schofthoogte van tussen 30 en 40 centimeter

- vacht black & tan met wat wit. Niet krullend, beetje vlashaar.

- Rank gebouwd

- Spits snuitje

- Op de een of andere manier deed het hondje me een beetje aan een vosje denken.

- hangende oortjes

- geen pool- of keeshond
anoniem_73870 wijzigde dit bericht op 07-04-2010 22:50
Reden: hints toegevoegd
% gewijzigd
@ Dana, bedankt voor je bericht. Ik ben opgegroeid met honden dus de basics zijn bekend! Ik weet ook al wat voor hond ik wil, maar dit hondje bleef steeds opduiken in mijn gedachten. Maar ik kan inmiddels wel uitsluiten dat het een rashond was. Overigens wil ik een pup, ik heb nu de tijd om deze op te voeden en wil ook mijn (volwassen) kat houden. De kans dat het goed gaat tussen kat en hond is groter als ik een pup neem.
Alle reacties Link kopieren
quote:HEMAlover schreef op 10 april 2010 @ 10:46:

De kans dat het goed gaat tussen kat en hond is groter als ik een pup neem.

Ik help het je hopen want dat was bij mij niet zo. Nog steeds niet trouwens, de katten die ik al had toen we de hond kochten leven nog steeds op voet van oorlog met hem (omdat hij ze achternazit) maar de katten die ik daarna kreeg kunnen prima met hem opschieten en hij laat ze nog met rust ook

Wat een prachtige honden gezien hier trouwens!
Haha Sapphire, daar gaat mijn droom! Nee hoor, ik ga er maar van uit dat het met veel geduld gaat lukken.
Ik heb geen idee wat voor ras dit is maar hij klopt wel aan de hand van jouw omschrijving.

Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ja gebakkie, dat was m wel zo'n beetje denk ik! Maar ja, wat voor merk?
Deze foto stond op een dierenasiel in Schotlland maar misschien kunnen anderen nav de foto het ras achterhalen (als het een ras is). Hij is wel erg leuk!
En is dit iets? Is zover ik weet alleen in zwart en zwart-wit te krijgen. Maar toevallig weet ik uit nabije brond dat het wel erg lieve hondjes zijn! Het is een Markiesje overigens...

...
Oh wat zijn die twee leuk!
Hier vind je wat info over het Markiesje

http://www.markiesjesvereniging.nl/
gebakkie, ze zijn leuk hoor! Mijn moeder heeft dus al twee keer een markiesje gehad. Ze zijn een perfect formaat voor in huis, niet groot en niet te klein. Ik ken ze eigenlijk alleen met een heel lief karakter. Mochten we ooit zelf een hondje willen, zou ik zeker dit ras overwegen!
...
Oww wat een schatjes!
quote:HEMAlover schreef op 10 april 2010 @ 17:46:

Haha Sapphire, daar gaat mijn droom! Nee hoor, ik ga er maar van uit dat het met veel geduld gaat lukken.Om een riem onder je hart te steken, bij ons gaat het gewoon goed tussen kat en hond. Daarom hebben wij namelijk ook een pup genomen. En de kat is werkelijk waar een gestoorde bejaarde poes dus de hond heeft diep respect voor d'r. Dromen zijn dus geen bedrog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven