Raad het hondenras!

woensdag 7 april 2010 om 22:26
Ik ben me aan het orienteren op een hond. Jaren geleden liep ik met mijn eigen hond te wandelen toen ik een superleuk hondje zag. Ik heb nooit kunnen achterhalen wat voor ras het was, als het natuurlijk al een rashond was. Heb me suf gegoogled, maar dat leverde niets op. Misschien kunnen jullie me helpen?
Omschrijving:
- klein tot middelgroot, ik denk een schofthoogte van tussen 30 en 40 centimeter
- vacht black & tan met wat wit. Niet krullend, beetje vlashaar.
- Rank gebouwd
- Spits snuitje
- Op de een of andere manier deed het hondje me een beetje aan een vosje denken.
- hangende oortjes
- geen pool- of keeshond
Omschrijving:
- klein tot middelgroot, ik denk een schofthoogte van tussen 30 en 40 centimeter
- vacht black & tan met wat wit. Niet krullend, beetje vlashaar.
- Rank gebouwd
- Spits snuitje
- Op de een of andere manier deed het hondje me een beetje aan een vosje denken.
- hangende oortjes
- geen pool- of keeshond
anoniem_73870 wijzigde dit bericht op 07-04-2010 22:50
Reden: hints toegevoegd
Reden: hints toegevoegd
% gewijzigd

zaterdag 10 april 2010 om 10:46
@ Dana, bedankt voor je bericht. Ik ben opgegroeid met honden dus de basics zijn bekend! Ik weet ook al wat voor hond ik wil, maar dit hondje bleef steeds opduiken in mijn gedachten. Maar ik kan inmiddels wel uitsluiten dat het een rashond was. Overigens wil ik een pup, ik heb nu de tijd om deze op te voeden en wil ook mijn (volwassen) kat houden. De kans dat het goed gaat tussen kat en hond is groter als ik een pup neem.
zaterdag 10 april 2010 om 17:25
quote:HEMAlover schreef op 10 april 2010 @ 10:46:
De kans dat het goed gaat tussen kat en hond is groter als ik een pup neem.
Ik help het je hopen want dat was bij mij niet zo. Nog steeds niet trouwens, de katten die ik al had toen we de hond kochten leven nog steeds op voet van oorlog met hem (omdat hij ze achternazit) maar de katten die ik daarna kreeg kunnen prima met hem opschieten en hij laat ze nog met rust ook
Wat een prachtige honden gezien hier trouwens!
De kans dat het goed gaat tussen kat en hond is groter als ik een pup neem.
Ik help het je hopen want dat was bij mij niet zo. Nog steeds niet trouwens, de katten die ik al had toen we de hond kochten leven nog steeds op voet van oorlog met hem (omdat hij ze achternazit) maar de katten die ik daarna kreeg kunnen prima met hem opschieten en hij laat ze nog met rust ook
Wat een prachtige honden gezien hier trouwens!

zondag 11 april 2010 om 09:34
Hier vind je wat info over het Markiesje
http://www.markiesjesvereniging.nl/
http://www.markiesjesvereniging.nl/
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
zondag 11 april 2010 om 10:09
maandag 12 april 2010 om 11:17
quote:HEMAlover schreef op 10 april 2010 @ 17:46:
Haha Sapphire, daar gaat mijn droom! Nee hoor, ik ga er maar van uit dat het met veel geduld gaat lukken.Om een riem onder je hart te steken, bij ons gaat het gewoon goed tussen kat en hond. Daarom hebben wij namelijk ook een pup genomen. En de kat is werkelijk waar een gestoorde bejaarde poes dus de hond heeft diep respect voor d'r. Dromen zijn dus geen bedrog.
Haha Sapphire, daar gaat mijn droom! Nee hoor, ik ga er maar van uit dat het met veel geduld gaat lukken.Om een riem onder je hart te steken, bij ons gaat het gewoon goed tussen kat en hond. Daarom hebben wij namelijk ook een pup genomen. En de kat is werkelijk waar een gestoorde bejaarde poes dus de hond heeft diep respect voor d'r. Dromen zijn dus geen bedrog.