Radeloos met wasmachine

17-01-2011 18:40 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal radeloos. Mijn was die uit de wasmachine komt blijft maar stinken. Ik heb hem al zo vaak met soda uitgekookt, schoongemaakt van binnen enz enz. Maar als ik mijn handdoeken en ondergoed eruit haal stinkt dat. En het gekke is: mijn kleren stinken niet als ik die eruit haal.

Weet iemand wat ik fout doe of heeft iemand tips?
Op zoek naar de verborgen filter (ergens onderin) en die eens goed schoonmaken!
Dat heb ik laatst gedaan. En daar kwam inderdaad allemaal vieze troep uit. Maar het moet voor de consument toch wel zelf makkelijk te doen zijn? Waar zitten al die verborgen filters?
Hahaha ik heb geen idee. Ik had laatst een soortgelijk probleem met mijn droger. De was werd niet meer droog en stonk naar natte hond! Samen met mijn oom dat hele apparaat uit elkaar geschroefd en uiteindelijk onderin een filter gevonden die helemaal verstopt zat. Goed schoongemaakt en toen was het weer goed.
Bij mij helpt het als ik het deurtje open laat staan tussen 2 wassingen in. Zodra hij even dicht is gaat het stinken.
Ja dat het deurtje open moet blijven snap ik. Maar net doe ik een witte was met shirtjes. Komt er heerlijk fris uit. Daarna was ik mijn handdoeken en die stinken! Doe ik hem dan te vol?
Heb je de rubbers al helemaal pluis vrij gemaakt? In de richels enzo? Er blijft ook wel eens water in de rubbers staan misschien dat elke keer schoonmaken? En het deurtje open laten staan kan ook helpen?

Of eens wassen op 90 of 95 graden.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ja het zou ook kunnen dat je hem te vol doet inderdaad.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Misschien ligt het aan (het materiaal van) je handdoeken, of je laat de was te lang in de wasmachine.

Ik vind "radeloos" wel wat erg heftig klinken hahah, dacht dat je wasmachine je op at of zo
Gebruik je een ander wasmiddel voor de handdoekenwas?

Gooi je je handdoeken nat op een hoop in de wasmand? (ergo stank komt niet uit de machine, maar uit de was).
quote:Hoops schreef op 17 januari 2011 @ 18:47:

Ja dat het deurtje open moet blijven snap ik. Maar net doe ik een witte was met shirtjes. Komt er heerlijk fris uit. Daarna was ik mijn handdoeken en die stinken! Doe ik hem dan te vol?Ja dan ligt het echt aan je handdoeken. Sommige stoffen/materialen (ook katoen als het op een bepaalde manier behandeld is) stinken als ze nat zijn, kan je niks aan doen. Andere handdoeken kopen, of niet meer aan ruiken als ze nat zijn. Als ze maar fris ruiken als ze weer droog zijn!
Stinken de handdoeken ook nog als ze droog zijn?
Geloof me maar, en anders als je het wil testen, was je handdoeken een keer bij een vriendin of vriend of bij je ouders, ruik je precies hetzelfde luchtje.
quote:Hoops schreef op 17 januari 2011 @ 18:40:

Ik ben helemaal radeloos. Mijn was die uit de wasmachine komt blijft maar stinken. Ik heb hem al zo vaak met soda uitgekookt, schoongemaakt van binnen enz enz. Maar als ik mijn handdoeken en ondergoed eruit haal stinkt dat. En het gekke is: mijn kleren stinken niet als ik die eruit haal.

Weet iemand wat ik fout doe of heeft iemand tips?Mijn douche is zwart-wit ingericht, een tijd lang had ik daarom zwarte en witte handdoeken, allemaal van de Action. De witte handdoeken ruiken na het wassen altijd fris, de zwarte altijd muf. Bij de witte handdoeken doe ik in de wasmashine lichtgekleurde sokken, onderbroeken enz en bij de zwarte donker ondergoed; echter geen sokken want die doe ik apart bij de werkkleding van man. Sinds korte tijd heb ik ook nog antracietkleurige handoeken van Seahorse, die kan ik zowel bij de witte als bij de donkere was doen en die ruiken na een was en droogbeurt altijd fris.
Mijn handdoeken stinken ook, en de geur krijg ik er niet meer uit. Ik gooi het er op dat ze zijn gaan stinken doordat ze te lang nat op een stapel hebben gelegen (voordat de de wasmachine in gingen zeg maar). Handdoeken en ondergoed liggen bij mij vaak in de wasmand, terwijl ik kleding óf op mn stoel laat liggen tot ik het in de wasmachine gooi, óf op een stapeltje voor/bovenop de (dichte)n wasmand. Dus dat zal het wel zijn. Ik ga nieuwe handdoeken kopen...
Mijn was heeft ook een tijdje onfris geroken.

Uiteindelijk na wat pogingen met soda, heb ik de rubbers goed schoongemaakt met Dettol en leeg op 90 graden laten draaien met een scheutje Dettol.

Sindsdien ruikt mijn was weer naar bloemetjes!
Die stank zit in je handdoeken en ondergoed. Daarom moet je geen vloeibaar wasmiddel meer gebruiken maar poeder. En elke wasbeurt een flinke wasbol met azijn erbij doen. En je wasmachine elke wasbeurt op de optie "extra spoelen" zetten, als je dat hebt. Na een aantal wasbeurten zul je merken dat de stank beetje bij beetje uit je handdoeken en ondergoed verdwijnt.
Nou dat het aan je handdoeken ligt en niet aan je wasmachine daar zijn we uit, maar ik denk niet dat aan je handdoeken opzich ligt maar aan de temperatuur waar je ze op wast. Ik heb handdoekn van ik weet niet hoeveel winkels en ze stinken geen van allen. Die van mijn moeder stinken wel altijd als ze nat zijn. Het verschil: Ik was mijn handdoeken af en toe op 90 graden en mij moeder wast altijd op 30/40 graden.

Dus heb je je handdoeken wel eens heet gewassen?
je trommel niet te vol doen. zelf doe ik altijd een half schepje biotex blauw bij de hoofdwas of bij erg vuile was een voorwas draaien. helemaal niets stinkt dan meer! (o ja, handdoeken op minstens 60 graden)
Sinds ik de draaiknop voor de temperatuur stuk heb gedraaid (al best een tijd geleden) wordt elke lading hier lauw gedraaid. Ik gebruik Persil of Ariel tabs; de was wordt altijd goed schoon en ruikt lekker, behalve dus die zwarte handdoeken. Als we een handoek voor afdrogen na het douchen hebben gebruikt kan die best nog wel als douchemat dienen, maar dat doen we dus met alle kleuren.Ik wijt het zelf aan de handoek zelf en gebruik ze niet meer. De rest van mijn gezin is niet zo kieskeurig maar het is dan ook niet zo de zwarte handdoeken hartstikke stinken.
Ik was mijn handdoeken regelmatig op 90 graden. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat het ligt aan dat ik de natte handdoeken in de wasmand stop en daar laat liggen totdat ik ze ga wassen. Waarschijnlijk zit die meur gewoon nu standaard in de handdoeken en zal ik nieuwe moeten kopen en dat anders gaan behandelen
Google eens op wasluis
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Hoops schreef op 17 januari 2011 @ 21:38:

Ik was mijn handdoeken regelmatig op 90 graden. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat het ligt aan dat ik de natte handdoeken in de wasmand stop en daar laat liggen totdat ik ze ga wassen. Waarschijnlijk zit die meur gewoon nu standaard in de handdoeken en zal ik nieuwe moeten kopen en dat anders gaan behandelen

Als er één ding is wat je niet moet doen met was is het dat wel!

Vergeet je handdoeken maar en koop nieuwe, die lucht gaat er niet meer uit.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kan aan kleurstof liggen! Bv donkerblauwe handdoeken. Blijft wat stinken bepaalde handdoeken.
Was je je haar met Head & Shoulders?

Mijn vriend heeft ook altijd stinkende handdoeken uit de was, en kennis van mij ook. Mij viel op dat ze beiden deze shampoo gebruiken. Sinds mijn vriend hier kwam, begonnen mijn handdoeken langzaam ook. Nu andere shampoo en het is over.

Je wasmachine op 90 graden met soda draaien en dan ben je er even vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven