Rare spinnetjes?? uit teak tafels

12-05-2010 10:51 28 berichten
Wij hebben op kantoor een zevental teaktafels en vanaf het begin al zien we regelmatig vreemde beestjes lopen.

Ze komen vooral nu het warmer wordt weer te voorschijn. Het zijn geen rode mieren zoals de beestje die uit de tafel van een andere forumster kwamen.

Ik heb er een paar doodgetrapt en meestal zijn ze uit zichzelf dood gegaan. Ze lijken op te drogen of geen voedsel te vinden. Ik vind ze (dood) tussen de mappen op kantoor of ze klimmen bij de muur omhoog.

Ze hebben een zwart, hart, glimmend rond lijfje en een lichtbruinige voorkant met 6 pootjes. Heeft iemand enig idee wat ze zijn?
Alle reacties Link kopieren
Met 6 pootjes zijn het in ieder geval geen spinnetjes. Toch mieren?
Tafel gekocht met beestjes... Geld terug?

(oud topic, misschien staat er iets nuttigs in voor je)
@ viva angel Ik heb deze doorgelezen, maar het lijkt er niet op. Het is zeker geen mier.
Zijn het deze?

Stressed is just desserts spelled backwards
@ maleficient.

Nee, ook niet. Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar dat lukt niet.

Ze lijken een beetje op een teek. En hebben echt een rond bolletje als lijfje.
Klinkt als een tapijtkever. Ik heb ze ook wel eens in huis.

Maar ze zijn er in meerdere kleurvarianten. En ze zijn heel klein maar wel heel bol.

Ik denk dan aan bloedluis. Die komen ook bij vogels voor. Ze zijn klein en lijken op spinnetjes. In het begin zijn ze wit doorzichtig en later rood of zwart. z e zitten in hoekjes en spleetjes en als ze op zoek naar voedsel gaan komen ze te voorschijn.

ik kan het mis hebben, tis maar een idee
@balloon ze lijken er wel op, maar ze zijn het net niet

@maleficient: ze hebben trouwens geen strepen, zijn helemaal egaal van kleur.
Misschien deze?

Zonder microscoop en zeer gedegen onderzoek zijn springstaartjes bijna niet te determineren. Van het springstaartje hieronder weten we alleen dat hij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid behoort tot de familie Sminthuridae. Deze familie bestaat uit vele, vaak sterk op elkaar gelijkende soorten. Ze zijn bijna allemaal bolrond, donker (in ieder geval aan de bovenkant) en glimmend. Diverse soorten komen massaal voor in tuinen en rond huizen.

Klein, bol, donker en glimmend zijn de nauwelijks nader te benoemen soorten uit de familie Sminthuridae.
Brr, ik krijg er spontaan jeuk van!
Fijn topic voor bij mijn lunch
@adventure. Zo zien ze er wel ongeveer uit. Het lijfje is zo groot als een botte punt van een potlood (ongeveer)
Heb je de tafels pas? Kan je de leverancier niet bellen. Waarschijnlijk had hij ermeer als alleen die van jullie. En het lijkt me dat er dan meer meubels last van hebben. Misschien weet hij er iets op. Of rentokil bellen. Ze zullen een hoop weten van ongedierte.

Wel vies/eng om zo te werken.
We hebben de tafels al meer dan een jaar. De fabrikant heeft verder geen klachten gehad.

Ik denk dat ik maar eens met rentokil ga bellen en de foto ga opsturen. Ik zal vanavond eens kijken of ik hem uitvergroot kan plaatsen.
Ik hoop dat ze snel een oplossing voor je/jullie vinden. Lastig hoor. Succes.

Dit is er een van. Ik ben er nog steeds niet over uit wat het is
probeer het eens op het antforum.nl. Daar zitten mierliefhebbers, misschien kunnen die iets met de foto?

Of het mierenforum.nl.

Ja, serieus, zelfs daar zijn forums over
Ik wil je niet bang maken, maar het lijkt wel een teek.
quote:Mariska76 schreef op 12 mei 2010 @ 23:04:

Ik wil je niet bang maken, maar het lijkt wel een teek.Nee hoor. Teek:

Ja maar die is vol gezogen Ratteke, bleeeegh vieze beesten.
Teek:

Bleeegh, ieieuw, wat vies, beestjes uit tafels op het werk.

Doet je werkgever hier niks aan? Straks zit je thuis ook met die beestjes.
getver een teak-teek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven