rare vlekken
zaterdag 2 maart 2013 om 14:03
Mijn moeder (80) heeft al jaren last van rare gele vlekken, die op haar kleding komen terwijl ze in de kast hangen. Wij denken dat het veroorzaakt wordt door een beestje. Mottenballen geplaatst, maar geen resultaat ( worden ook geen gaten gevreten). Vanochtend had ze ineens zo'n vlek op de vitrage in de woonkamer. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Het huis is wel vochtig, maar zo schoon dat je zelfs geen zilvervisje tegenkomt.
Het huis is wel vochtig, maar zo schoon dat je zelfs geen zilvervisje tegenkomt.
zaterdag 2 maart 2013 om 14:23
Heeft je moeder 'gouden/blauwe regen' (laburnum) in de tuin? Of gaat ze graag naar tuinen of parken?
Het is een klimplant met gele, witte of paarse bloemetjes. Deze kan akelige vlekken geven, pas nadat je de kleding ed. gewassen hebt. Dus in eerste instantie heb je het niet door, maar na het wassen ontdek je de vlekken.
Het is een klimplant met gele, witte of paarse bloemetjes. Deze kan akelige vlekken geven, pas nadat je de kleding ed. gewassen hebt. Dus in eerste instantie heb je het niet door, maar na het wassen ontdek je de vlekken.
zaterdag 2 maart 2013 om 15:27
dit is een speciale anti-gele vlek deo: http://www.nivea.nl/produ ... ck-and-white-pure-roll-on
it's a big club and you ain't in it
dinsdag 5 maart 2013 om 16:34
Wat lief van iedereen om een antwoord te sturen. Zelf zie ik nog het meest in de blauwe regen, maar in deze tijd van het jaar is die hartstikke dood.
Zweetvlekken is ook geen oplossing, want het gaat om vlekjes van 1 bij 2-3 cm. gewoon midden op de rug of onderaan een voorpand. Ook op broeken op een willekeurige plek ( niet in het kruis).
Tot zover iedereen bedankt, maar ik blijf open voor nieuwe suggesties!
Zweetvlekken is ook geen oplossing, want het gaat om vlekjes van 1 bij 2-3 cm. gewoon midden op de rug of onderaan een voorpand. Ook op broeken op een willekeurige plek ( niet in het kruis).
Tot zover iedereen bedankt, maar ik blijf open voor nieuwe suggesties!
dinsdag 5 maart 2013 om 17:42
Joke, dat de blauwe regen nu dood is, maakt niet uit. De vlekken ontstaan pas bij het wassen. Dus als je moeder de vitrage van de zomer heeft gewassen en vervolgens heeft gedroogd in de tuin, dan is toen de oorzaak ontstaan.
De echte vlekken ontstaan pas bij het wassen zelf door een reactie tussen wasmiddel en de blauwe regen. Eerder heb je de vlekken nog niet. En dus kan het heel goed dat nu bij een tweede keer wassen (midden in de winter, althans niet bloeiperiode) de gele vlekken te voorschijn komen.
En graag gedaan, ik zie ook altijd graag mijn mysteries opgelost, daarom help ik ook graag!
De echte vlekken ontstaan pas bij het wassen zelf door een reactie tussen wasmiddel en de blauwe regen. Eerder heb je de vlekken nog niet. En dus kan het heel goed dat nu bij een tweede keer wassen (midden in de winter, althans niet bloeiperiode) de gele vlekken te voorschijn komen.
En graag gedaan, ik zie ook altijd graag mijn mysteries opgelost, daarom help ik ook graag!