rattenurine dan maar??

13-10-2011 16:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
oké, dit word een heel apart topic maar ik zit er toch echt over na te denken!

Vorige week had ik toen ik s avonds thuis kwam op mijn bureau twee natte vlekken (niet heel groot hoor..) dacht dat miss het dak lekte oid, aangezien de zolder boven me zit maar hier was niks van te zien. Nu vroeg ik me af of het miss muizen/rattenurine is.. in de tuin hebben wij weleens muizen gezien dus daar ging toen opeens mijn gedachte naar uit. Ik heb de vlekken gewoon met een papiertje weggehaald alleen vraag me nu al, dat ALS het van een muis/rat is kan ik daar dan de ziekte van weill van oplopen? Heb namelijk niet bij stilgestaan dat het urine (gadverdamme kan zijn..) en dus nog niet eens me handen oid gewassen nadat ik die vlek had weggehaald..

Raar he? Haha, maar toch vraag ik het me even af!
Muizen hebben geen blaas en laten continu hun urine lopen, dat is nooit genoeg om er een plasje van te maken. Ik weet niet of dat ook voor ratten geldt, dat kun je even nakijken op het net.
quote:Cateautje schreef op 13 oktober 2011 @ 16:50:

Muizen hebben geen blaas en laten continu hun urine lopen, dat is nooit genoeg om er een plasje van te maken. Ik weet niet of dat ook voor ratten geldt, dat kun je even nakijken op het net.

Weer iets geleerd!

Het lijkt mij dat TO zich zorgen maakt om niks....of ik zit te makkelijk in elkaar, dat kan ook?
Dit lees ik over de ziekte van Weil:

De infectie ontstaat door contact met door rattenurine besmet water. De bacterie Leptospira interrogans kan dan binnentreden via de slijmvliezen of via open wonden.

Het lijkt mij overigens dat als je echt ratten zou hebben, dat je ook keutels gevonden zou hebben...en knaagsporen enzo?
ik zou in ieder geval even naar de huisarts gaan.

mocht het rattenurine zijn en mocht die bewuste rat dan net het virus bij zich dragen, dan is besmetting niet ondenkbaar.

het is bij besmetting erg belangrijk dat je er zo vroeg mogelijk bij bent qua behandeling.
@danivo

naar de dokter gaan lijkt me nu wel erg overdreven met dit, niet dan? Natuurlijk is de ziekte van weill niet zomaar iets maar ik denk dat hij nu weinig kan doen
oeps fout begrepen!
Natte plekken op het bureau? Gezellige avond mss gehad die je bent vergeten?
Haha nee dat is het ook zeker niet geweest ;)

en het was zelfs nog nat en vers dus dan moet ik heel dement zijn geweest!
Hypochonder anywhere?

Doe even normaal.... beteugel die fantasie en het bizarre doordenken aan rattenurine en de ziekte v Weil.
quote:kaitlynnn25 schreef op 13 oktober 2011 @ 17:10:

Haha nee dat is het ook zeker niet geweest ;)

en het was zelfs nog nat en vers dus dan moet ik heel dement zijn geweest!Weeet je het zeker? http://www.goedgevoel.be/ ... akt-geheugenverlies.dhtml Zeker bij vrouwen kan sex geheugenverlies veroorzaken
Vers? Als in warm?

Hoe weet je nou of het 'vers' was, als je al niet eens weet wat het was.
Dus je vindt 2 natte plekjes/vlekjes op je bureau en denkt dan vrijwel meteen dat het misschien wel muizen of rattenurine is......wauw das echt wel een hele bijzondere denkwijze.....denk ik
oh nee hoor is alweer een week geleden toen ik het vond en zag gisteren weer een muis in de tuin en toen schoot het me pas te binnen...

En hyppochondrier, of hoe je het schrijft, gaat echt nergens over, dan zou je mij eens moeten kennen.. Haha
Wat was de kleur van het vocht op het papiertje en hoe rook het?

Is het niet condenswater van iets wat je even op je bureau had liggen/staan?

Naar de huisarts hiervoor!

Wat moeten de mensen die in open zwemwater zwemmen dan allemaal wel niet.
Dus je vind een natte plek op je bureau hebt weleens een muis gezien in de tuin en denkt dan aan de ziekte van weill?

Bespreek dit met de HA, dit is geen normale manier om te reageren op een paar druppels water.
quote:borderwalk schreef op 13 oktober 2011 @ 18:10:

Dus je vind een natte plek op je bureau hebt weleens een muis gezien in de tuin en denkt dan aan de ziekte van weill?

Bespreek dit met de HA, dit is geen normale manier om te reageren op een paar druppels water.Hahaha
Ik heb ratten gehad als huisdier, die plasten wel eens buiten hun kooi maar dat zijn dan echt een paar druppeltjes. Echt niet dat je daar natte plekken van kan vinden!
Misschien zit er wel een steenmarter boven je bureau te urineren.
quote:bronte schreef op 13 oktober 2011 @ 18:19:

Misschien zit er wel een steenmarter boven je bureau te urineren.Of een HIV-geïnfecteerde verslaafde dakloze. Het wordt weer kouder, dan zoeken ze een lekker warme zolder op.
quote:borderwalk schreef op 13 oktober 2011 @ 18:29:

[...]

Of een HIV-geïnfecteerde verslaafde dakloze. Het wordt weer kouder, dan zoeken ze een lekker warme zolder op.

Woon je in Breda, TO?

Ontsnapte gevangene zat op zolder

Of was het een hondsdolle vleermuis? Die zitten ook graag op zolders. Ben je wel meteen van die evt. muis of rat af.
quote:Yvonne77 schreef op 14 oktober 2011 @ 10:34:

Of was het een hondsdolle vleermuis? Die zitten ook graag op zolders. Ben je wel meteen van die evt. muis of rat af.Omdat? (Vleermuizen eten muggen/vliegen/spinnen, geen muizen of ratten. Bovendien valt er nu weinig te eten voor ze, want ze houden nu een winterslaap).
quote:verli schreef op 14 oktober 2011 @ 12:34:

[...]

Omdat? (Vleermuizen eten muggen/vliegen/spinnen, geen muizen of ratten. Bovendien valt er nu weinig te eten voor ze, want ze houden nu een winterslaap).Bovenstaande reacties niet gelezen???
quote:Yvonne77 schreef op 14 oktober 2011 @ 14:48:

[...]Bovenstaande reacties niet gelezen??? Wel gelezen en snap ook wel dat het "grappig" bedoeld was, alleen wilde ik graag even mijn vleermuiskennis kwijt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven