Red mijn kerstster

29-12-2014 17:53 49 berichten
De medewerker van het tuincentrum riep me nog een welgemeend ''succes!'' achterna, toen ik naar de kassa liep met een kerstster in mijn winkelwagentje. Dat is nu 3 weken geleden.

En je raad het al, ondanks alle bedoelingen om mijn kerstster levend te houden, te weten een warm en zonnig plekje, dagelijks toezingen en louter lauw water geven bij volle maan, begint het kreng toch weer dood te gaan. Elk jaar probeer ik het dapper, maar vallen na 2 weken steevast de eerste droge opgekrulde blaadjes en gele blaadjes naar beneden. En na 4 weken heb ik niks meer over.

Wie heeft er tips: hoe houd ik mijn kerstster levend??
Jij bent grappig

Mss zijn jullie gewoon niet de juiste keuze voor elkaar
Volgens mij mag je ze niet te veel water geven.
Alle reacties Link kopieren
Geen water in de pot gieten maar de plant een half uur op een bord met water zetten. Zo kan het ding zelf bepalen hoeveel water het nodig heeft. Werkt bij mijn miniplantjes, daar had ik er ook al tig van versleten.
Sorry, kerststerren zijn klotebeesten die dood zijn voor je met je ogen kunt knipperen.
Ik dacht eigenlijk dat kerststerren spontaan horen te sterven op 27 december.
Koop een neppert, of haak er eentje??
die van mij verloor zijn blaadjes na 2 dagen al.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 december 2014 @ 17:58:

Sorry, kerststerren zijn klotebeesten die dood zijn voor je met je ogen kunt knipperen.

(maar dan ligt het dus niet aan mij)

quote:Lady-Voldemort schreef op 29 december 2014 @ 17:59:

Ik dacht eigenlijk dat kerststerren spontaan horen te sterven op 27 december.In dat geval is die van mij heel braaf.
quote:Istar_ schreef op 29 december 2014 @ 17:56:

Volgens mij mag je ze niet te veel water geven.

Heb ik volgens mij ook niet gedaan, pas als de eerste 2 centimeter aarde droog was, mocht ik er lauwwarm wat bij doen. Heb ik netjes gedaan.

quote:ninon schreef op 29 december 2014 @ 17:58:

Geen water in de pot gieten maar de plant een half uur op een bord met water zetten. Zo kan het ding zelf bepalen hoeveel water het nodig heeft. Werkt bij mijn miniplantjes, daar had ik er ook al tig van versleten.En hoe vaak?
Hier hetzelfde probleem. Hoorde al,via via dat het moeilijke planten zijn. Ik geef me niet teveel water. Hopelijk iemand met de gouden tip.
quote:Carenza schreef op 29 december 2014 @ 17:59:

Koop een neppert, of haak er eentje??Punniken, haken is zoooo 2014.
1x per week een scheutje water, niet in de volle zon,niet te dicht bij de verwarming. Hij staat nog heel mooi, begin november gekocht 😃
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik zou je het niet kunnen vertellen. Ik doe het waarschijnlijk goed of ik koop kerststerren met een lange houdbaarheid. Ze krijgen water als ik er aan denk ( een keer in de week of zo)

Ik gooi ze in februari weg, ben ze dan wel weer zat. Dan heb ze alleen een paar van de onderste blaadjes verloren.
Mijn oma kreeg het voor elkaar dat ze tot ruim een halfjaar na kerst nog stonden, lauwe thee en zingen was haar tip
quote:Wie heeft er tips: hoe houd ik mijn kerstster levend??Niet. Het zijn foeilelijke planten die gewoon zo snel mogelijk dood moeten. In de groene kliko ermee en fijn een hyacint neerzetten.
Zeg maar Spijker.
Gewoon geen water geven. Elk jaar tegen pasen ga ik dat dus wél doen. Anders staan er in de zomer nog!
Oh echt, zijn die zo moeilijk? Dat zijn zo ongeveer de enige planten (samen met cyclamen) die het bij mij langer dan een half jaar volhouden. Kwestie van liefdevolle verwaarlozing, denk ik.

Momenteel geen planten hier, want met twee katten halen ze de volgende ochtend niet.
Die van mij deed het ook prima. Alleen kwam ik er toen achter dat ze gewoon groene blaadjes terug krijgen ipv rode. Had op een gegeven moment dus gewoon een saaie, groene plant staan...
Ik heb er al 1 staan sinds juli. Doet het nog prima. Ik vergeet hem wel altijd water te geven maar dat is blijkbaar niet nodig. Misschien moet je ze dus gewoon eerder kopen?
quote:StoraHuntur schreef op 29 december 2014 @ 18:03:

[...]

Punniken, haken is zoooo 2014.Als ze snel is kan het nog net dan
quote:Spijk-er schreef op 29 december 2014 @ 18:41:

[...]

Niet. Het zijn foeilelijke planten die gewoon zo snel mogelijk dood moeten. In de groene kliko ermee en fijn een hyacint neerzetten.

Planten hebben ook gevoelens hoor.
Ik koop er gewoon elk jaar een, voor die 3 euro, ik heb het wel opgegeven
quote:AnnaP1977 schreef op 29 december 2014 @ 19:42:

Ik koop er gewoon elk jaar een, voor die 3 euro, ik heb het wel opgegeven Voor een cactus heb je wel een hoop praatjes!
Als je ze alleen met volle maan water geeft, 1x per maand dus slechts, dan kun je het inderdaad vergeten...

Hier heb ik er een overgehouden van vorig jaar, hij is prachtig gegroeid, is tussendoor helemaal groen geworden en heeft ergens aan het einde van deze herfst weer een paar rode bladeren erbij gekregen (dat hangt samen met de tijdsduur licht/donker waaraan ze worden blootgesteld). Hier staat hij in de vensterbank op het zuiden, en ik geef hem water wanneer ik aan z'n blad zie dat hij dorst heeft, dat is zo'n 1-2 keer per week. Dan een beetje water, ik doe het wel direct op de aarde. Afgelopen lente een grotere pot en verse aarde gegeven, en verder niet hoeven toespreken.

Kan het zijn dat je die van jou teveel water hebt gegeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven