reinigen suède tas

17-09-2012 09:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Heb een hele mooie tas van Gabs, deze tas is half van suède en half van stof. De suède kant is niet zo mooi meer. Heb gegoogeld naar hoe je suède het beste kan reinigen en kwam uit bij wassen met babyshampoo, heb dit gedaan maar zie geen verbetering. Kwam verder nog methodes tegen als wrijven met schoolkrijt, stomen, borstelen met oud brood , etc. Wie heeft de gouden tip en deze zelf uitgeprobeerd?

Alvast bedankt
Vraag 't aan de schoenmaker! Moet toch met zo'n nubic blokje?
Ik heb suede laarzen, maar die krijg ik nergens meer mee schoon. Het enige dat helpt is na aankoop insprayen met vuilafstotende spray en dat regelmatig doen en borstelen met een suedeborstel. Achteraf schoon krijgen is mij nog nooit gelukt.
Ay, daar was ik al bang voor Ivetje. Maar zal toch zo'n nubuck blokje proberen.

Maar als er iemand is die het wel is gelukt (zonder vooraf insprayen), dan hoor ik het graag!
als je het al met babyshampoo gewassen hebt kan je het nog proberen met een speciaal suede borsteltje. dat maakt niet schoon dus voor vuil heeft het geen zin. maar het laat wel de 'losse haartjes' weer staan ipv aan elkaar geplakt zitten (kan het niet zo heel goed uitleggen). anders kan je ook even naar de stomerij. heb vroeger bij een stomerij gewerkt waar ze ook leer reinigden en ik weet dat de baas ook wel een suede behandelde... alleen heb ik niet opgelet hoe;)
Ja dat klopt, de haartjes zitten aan elkaar geplakt. Dat borsteltje is geen nubuck blokje toch?
nee het is een klein borstelje met rubberen uitsteekseltjes en daartussen kleine haartjes. ik heb er gewoon eentje bij de schoenenwinkel gekocht.
Dank! Zal dit vanmiddag proberen.
Ik kan me herinneren dat mijn moeder vroeger met mijn suède schoenen in de weer was met een oude tandenborstel boven de stoom uit de fluitketel, misschien het proberen waard?
De schoenmaker heeft een speciaal product om o.a. suede te reinigen. Ik heb laatst twee paar laarzen (met ranzige vlekken) zo weer helemaal opgepoetst. Moet je insmeren met een borsteltje en reinigt het leer. Wel een klote karweitje, maar het werkte bij mij perfect, laarzen zijn weer als nieuw.
quote:viennas schreef op 17 september 2012 @ 12:55:

De schoenmaker heeft een speciaal product om o.a. suede te reinigen. Ik heb laatst twee paar laarzen (met ranzige vlekken) zo weer helemaal opgepoetst. Moet je insmeren met een borsteltje en reinigt het leer. Wel een klote karweitje, maar het werkte bij mij perfect, laarzen zijn weer als nieuw.Hoe heet dat spul? Ik heb een suede tas waarvan de hoekjes best viezig zijn geworden, behandeld met suedeshampoo oid en dat werkte echt voor geen ene drol
Omnidaim reiniger staat op het doosje.
Woon je in Nederland viennas? Als ik omnidaim google kom in in Belgie uit...
Ja ik ben een Hollandse hoor. Gewoon bij de schoenmaker gevraagd of ze iets hadden om mijn suede laarzen mee schoon te krijgen (waren mee op stap geweest...geen goed idee). Toen kwam hij met dat pakje van Omnidaim aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven