Renovatie huis puberproof

07-03-2026 16:50 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan ons huis enorm verbouwen en uitbreiden. Met een nieuwe badkamer, wc, bijkeuken en het vergroten van de woonkamer/keuken. We hebben drie kinderen die de komende jaren zullen gaan puberen. Hebben jullie tips om rekening mee te houden?

Ik denk zelf aan:
- veel ruimte voor schoenen, jassen, tassen, sportspullen
- veel stopcontacten
- plek voor telefoons opladen
- grote koelkast
- we willen een aparte studeerkamer met ook een bank en een tv, zodat ze zich ook kunnen afzonderen
Als je een aparte ruimte wil voor de pubers om met vrienden te gaan zitten dan denk ik dat je dit beter buiten kan doen (schuur, overkapping e.d.) dan in huis. Je hebt dan meer kans dat er gebruik van gemaakt zal worden. Mijn pubers zitten vaak bij vrienden die zoiets hebben. In huis willen ze niet, waar ouders zijn ;)
sassie24 schreef:
08-03-2026 12:03
Als je een aparte ruimte wil voor de pubers om met vrienden te gaan zitten dan denk ik dat je dit beter buiten kan doen (schuur, overkapping e.d.) dan in huis. Je hebt dan meer kans dat er gebruik van gemaakt zal worden. Mijn pubers zitten vaak bij vrienden die zoiets hebben. In huis willen ze niet, waar ouders zijn ;)
Ook ideaal voor als ze ouder zijn en nog geen eigen huis hebben.
Ligt ook aan de hobby's van de kinderen. Hier man en zoon die het leuk vinden om te sleutelen en de ruimte waar ze aan de auto's en brommers ed gesleuteld wordt is hun favoriete ruimte. Staat ook een bank, bar en tv waardoor het een multifunctionele ruimte is. Zoon zit er eerder met vrienden dan op zijn kamer. Man vindt het leuk daar feestjes te geven.
Dus afhankelijk van eventuele hobby's kun je ook kijken of daar een ruimte voor geschikt gemaakt kan worden.
Extra badkamer. Maar tegelikkertijd: wij hebben hier de zolder als chillruimte met beaner en spelcomputer. Wordt door beide kinderen met vrienden samen veel gebruik van gemaakt. Dus een chillruimte stem ik dan wel weer voor. Maar dan niet om huiswerk te maken.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven