Robotstofzuiger

04-09-2011 20:18 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Wie o wie heeft een robotstofzuiger en wil daar wat over vertellen?

Het lijkt me een ideaal ding, maar waar let je op bij de aanschaf?

Ze variëren in merk van A-Z, en in prijs van 200-1500 euro...

Ik google me suf, maar vind niet de info om een afweging te maken.

Tips?

Groetjes,

Figurante
Is laatst een topic over geweest, moet je even de zoekfunctie gebruiken.
Goeie vraag! Ze hadden er laatst eentje bij Groupon in de aanbieding voor ¤199,- Heb ik niet gekocht want twijfelde sterk of dat nou wat was. Maar die komt vast nog wel een keer.

Heeft iemand al zo'n ding?Ik lees mee!
Robot stofzuiger
quote:Jorina schreef op 04 september 2011 @ 20:22:

Is laatst een topic over geweest, moet je even de zoekfunctie gebruiken.Wat Jorina bedoelt heb ik net even voor je geplakt.
Een collega van mij heeft er eentje en hij is er heel tevreden over. Ik heb geen idee welk merk/model/prijs.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Een vriend van mij heeft er 1 en ook een robot grasmaaier, bevallen beiden uitstekend.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Bedankt Nelletje!

Ik heb gelezen, en het gaat over de Roomba-modellen. Voordeel: hij werkt en de kinderziektes zijn er uit.

Nadeel: startprijs rond 350 euro.

Wat ik graag zou willen weten.... zijn die Roomba's hun meerprijs boven bijvoorbeeld Aigit, Samsung en Cleanmate waard?

(Er is ook een Kärcher van 1499.- maar dat ligt helemaal boven mijn budget, haha!)

Groetjes,

Figurante
Niet de stofzuiger maar de dweilmachine hebben wij. Bevalt prima, jammer alleen dat de dweilert geen dockingstation heeft zoals de stofzuiger. Je moet hem eerst aan de stroom leggen voordat je hem kunt gebruiken.

Mijn buren hebben een stofzuiger, die staat continu in het dockingstation, gaat terug naar zijn station als zijn accu leeg is en is dus altijd gebruiksklaar. Buren zeggen wel dat hij het minder doet op donkere oppervlakten (ze hebben een zwart kleed liggen op hun laminaat). Maar verder zijn ze heel tevreden. Ze hebben de roomba, zo rond de 500 euro geloof ik.
Wij hebben beiden, de stofzuiger en de dweilrobot.

De stofzuiger is met een sensor die duidelijk maakt waar hij al is geweest, de dweilrobot heeft dat niet, de mijne dan, ook van Roomba en die doet dus maar wat tot zijn water op is.

Verder prima apparaten.
Hoi hoi,

Jullie Roomba-fans hebben vast ook een speurtocht(je) ondernomen voor je `m aanschafte. Heb je dat merk gekocht omdat je er goeie verhalen over hoorde bijvoorbeeld? Of heb je je verdiept in technische specificaties?

Groetjes,

Figurante
Figurante, heb je zelf dat speurtochtje al ondernomen? Het klinkt alsof je wel heel makkelijk een keuze wilt maken. Een ander doet het onderzoek en jij koopt.
Lief Gravinnetje,

Wat een kattig berichtje.

Groetjes,

Figurante
Deze is dus 125 piek, maar kort geleden was hij nog 99.

Bij Conrad.
quote:figurante schreef op 04 september 2011 @ 20:59:

Lief Gravinnetje,

Wat een kattig berichtje.

Groetjes,

FiguranteMiauw

Ben het wel met Gravinnetje eens hoor Figurante. Je hebt niet eens de moeite genomen om hier de zoekfunctie te gebruiken. Dat is toch stap 1 voordat je een topic opent.
quote:Gravinnetje schreef op 04 september 2011 @ 21:09:

[...]

Miauw

[afbeelding]Ahw, wat een mopje!
De robotstofzuiger is net zoiets als een electrisch mes. Luiheid te top.
quote:Zanne schreef op 04 september 2011 @ 21:11:

De robotstofzuiger is net zoiets als een electrisch mes. Luiheid te top.Ik vraag me ook af: hij komt toch nooit in alle hoekjes en gaatjes? Als ik stofzuig, haal ik regelmatig de kop/bezem (Hoe heet dat ding in hemelsnaam) eraf, zodat ik met de slang zelf beter in lastige hoekjes kom. Hoe doen jullie dat dan met zo'n robotstofzuiger?
Ik heb gegoogled en gekeken op diverse forums, en 'm bij irobot gekocht uiteindelijk.

De robotdweiler is voor mij inderdaad luiheid ten top, heerlijk decadent.
Die robotstofzuiger heeft een borsteltje aan de zijkant zodat ie redelijk in de hoekjes komt.
quote:ikjexx schreef op 04 september 2011 @ 21:14:

[...]

Ik vraag me ook af: hij komt toch nooit in alle hoekjes en gaatjes? Als ik stofzuig, haal ik regelmatig de kop/bezem (Hoe heet dat ding in hemelsnaam) eraf, zodat ik met de slang zelf beter in lastige hoekjes kom. Hoe doen jullie dat dan met zo'n robotstofzuiger?

Ja precies, dat vraag ik me ook af. Ook doet zo'n robotstofzuiger de vensterbanken niet, de kussens van de bank niet en de zittingen van de eetkamerstoelen niet die ik altijd wel meestofzuig.

Voor de grote oppervlakken misschien handig, maar dan alleen als je een huiskamer hebt zo groot als een voetbalveld.
quote:wiekje schreef op 04 september 2011 @ 21:16:

Die robotstofzuiger heeft een borsteltje aan de zijkant zodat ie redelijk in de hoekjes komt.

Aha ok, dat is dan wel weer handig. Maar je zegt 'redelijk', dus zelf zou je het beter doen Gebruik je dan altijd de robot, of pak je eens in de zoveel tijd de gewone stofzuiger om zelf alles eens grondig te doen?

Het lijkt me wel iets qua werk schelen, maar toch ook lang niet alles. Je zult toch ook de (eettafel)stoelen eens aan de kant moeten doen om daar de robot langs te kunnen sturen, lijkt mij.
quote:Zanne schreef op 04 september 2011 @ 21:18:

[...]

Ja precies, dat vraag ik me ook af. Ook doet zo'n robotstofzuiger de vensterbanken niet, de kussens van de bank niet en de zittingen van de eetkamerstoelen niet die ik altijd wel meestofzuig.

Voor de grote oppervlakken misschien handig, maar dan alleen als je een huiskamer hebt zo groot als een voetbalveld.Precies, ik zie het hier bij mij in huis echt niet werken. Bovendien zou ik de neiging hebben om daarna nog zelf de stofzuiger te pakken om de stoelen, bank, etc te doen. Ik heb de slechte eigenschap helaas, dat als ik iets doe, ik het goed wil doen... Daardoor kan ik ook nooit 'eventjes' opruimen of schoonmaken... :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven