rookmelder

29-01-2012 22:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag want ik ben a technisch. Zojuist piepte bij ons in huis de rookmelder. Waarschijnlijk was dat omdat de batterij van de rookmelder bijna leeg was. Mijn man heeft de rookmelder verkeerd verwijderd waardoor er kortsluiting is ontstaan. Beide rookmelders doen het nu niet meer. Ik denk dat wij nu gewoon 2 nieuwe rookmelders moeten kopen of niet? Ik denk ook dat de kortsluiting is ontstaan door de actie van mijn man. Er zal toch niets verkeerd zijn met het ingebouwde gedeelte van de rookmelder?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Hoe krijg je het voor elkaar om kortsluiting te krijgen in een rookmelder? Deze dingen werken nl. op batterijen.
Mijn man is echt niet handig dus die krijgt dat soort dingen wel voor elkaar. Ik weet alleen niet hoe het nu op te lossen. Ik denk dat het 2 nieuwe rookmelders kopen wordt.
Ik ben gefascineerd..
Kortsluiting in 2 rookmelders, terwijl beiden onafhankelijk van elkaar en op batterijen werken? Het lijkt mij onwaarschijnlijk!
Bij mij doe je het klepje open. Je haalt de oude batterij er uit en doet de nieuwe er in. Wat voor rookmelders hebben jullie dat er kortsluiting zou kunnen ontstaan?
Er zijn ook rookmelders die je op het stroomnet kunt aansluiten hoor. Wel suf om juist daarmee kortsluiting te maken. Is het al opgelost?
O wacht ik las niet goed er wordt idd gesproken over een batterij, haha nog suffer
Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, het is mij ook een raadsel. Zaak is hoe het nu op te lossen want ik zit nu met 2 rookmelders die niet meer werken. (stonden wel met elkaar in verbinding dus dat verklaart wel waarom ze het allebei niet meer doen) Moeten we nu nieuwe rookmelders kopen of zou een nieuwe batterij voldoende zijn?
quote:blinkiebill schreef op 29 januari 2012 @ 22:39:

Er zijn ook rookmelders die je op het stroomnet kunt aansluiten hoor. Wel suf om juist daarmee kortsluiting te maken. Is het al opgelost?maar rookmelders op het lichtnet piepen weer niet omdat de batterij bijna op is
quote:jazz9 schreef op 29 januari 2012 @ 22:40:

Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, het is mij ook een raadsel. Zaak is hoe het nu op te lossen want ik zit nu met 2 rookmelders die niet meer werken. (stonden wel met elkaar in verbinding dus dat verklaart wel waarom ze het allebei niet meer doen) Moeten we nu nieuwe rookmelders kopen of zou een nieuwe batterij voldoende zijn?Nog even voor de duidelijkheid: het is geen kortsluiting geweest. Want de rookmelders zijn niet aangesloten op stroom. Dus koop morgen nieuwe batterijen en check dan of ze het weer doen. Is dit niet het geval, dan moet je nieuwe rookmelders kopen.
Misschien is dat wel het probleem! Zitten ze wel op het lichtnet en was er uberhaupt geen batterij om te vervangen!
Er kwam wel een vonk vanaf en de stroom in andere kamers deden het ook niet meer. Dus ga ik er dan vanuit dat er wel kortsluiting was. Nou ja, maakt verder ook niet uit. Ik ga wel kijken voor batterijen morgen.
Er zijn ook rookmelders die op het lichtnet zitten, maar toch een backup batterij hebben. Die heb ik namelijk ook. Twee weken geleden nog gedoe gehad met de batterij vervangen (is lastig!), maar het is gelukt. Gelukkig zonder kortsluiting.

Hoe dat verder zit met de kortsluiting en of je een nieuwe moet nemen... geen idee. Want op gebied van electriciteit ben ik ook a-technisch.
even naar laten kijken door iemand die er verstand van heeft lijkt mij een goede oplossing
Wij hebben rookmelders die op het lichtnet zijn aangesloten en een batterij hebben als backup. Als die batterij leeg raakt gaat hij piepen en moet hij vervangen worden. En alle rookmelders zijn hier gekoppeld en op één groep aangesloten. Dat is volgens mij standaard.

Kan het niet zijn dat je in de meterkast nog ergens zo'n schakelaartje moet omzetten? Eentje die je over het hoofd gezien hebt en waar je niet verder naar hebt gezocht omdat verder alles het weer deed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven