Ruim jij het op?

12-08-2016 16:33 144 berichten
De poep van je hond bedoel ik dan. We zijn het er met zijn allen wel over eens, denk ik, dat hoendenpoep vies is. Niet alleen onder je schoen, ook de grote hopen die ik in het pasgemaaide veldje zie liggen, bah vies.

In het kader van TO trapt af, ik heb geen hond en dat is een zeer bewust keuze. Ik heb wel regelmatig oppashonden en als ze niet poepen in het lange gras waar ik de drollen met zo'n lullig zwart zakje tussen de sprieten vandaan moet peuteren ruim ik het op. En dat vind ik eigenlijk heel doodgewoon.

En jij, ruim jij het op?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ruim de poep van mijn hond altijd op, waar ik ook ben.
quote:Joni_de_tweede schreef op 12 augustus 2016 @ 20:30:

Ik ruim het echt altijd op, en vaak struikel ik haast over andermans drol als ik over het grasveld loop naar de prullenbank toe. Ik vind het ontzettend asociaal als mensen de hondendrollen laten liggen.Inderdaad, sta ook regelmatig de drol van mijn hond tussen de andere drollen vandaan te vissen..
Estranged met een hoofdletter D
Sorry maar ik ga echt niet mijn hond zijn poep opruimen in het bos. Hij doet het netjes in het gras, dat doen die paarden niet. Dus als je je gewoon op de paden begeeft heb je nergens last van. En ik maak wel eens gebruik van die uitlaatveldjes als ik niet lekker ben en biet ver kan lopen of wanneer ik daarna hem ergens mee naartoe neem en hem nog de kans wil geven wat te doen voor hij de auto ingaat
Ik baal er ook regelmatig van.

Ik moet met mijn scootmobiel de deur uit, maar voor mijn hekje ligt er regelmatig hondenpoep.

Ik kan er niet omheen, ik kan niet bukken dus opruimen gaat ook lekker onhandig, irritant

Ik zie het ook wel eens gebeuren dat mensen met een hond, die hond gewoon tegen iemand zijn tuinhek laten plassen of tegen de buxussen. Dat vind ik ook behoorlijk aso, stinkt toch onwijs.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Paardenhopen zullen ook ongetwijfeld een hinder zijn als je in een paardenomgeving leeft maar het is wel zo dat paardenpoep minder vies is maar echt. Honden (en katten) eten nl vlees, paarden niet en stront van herbivoren is nu eenmaal heel anders, het stinkt niet echt.

Ik vind het bijzonder jammer te lezen dat mensen het bos als 1 grote hondenplee beschouwen.
quote:Rooss4.0 schreef op 12 augustus 2016 @ 20:10:

Als ik jullie allemaal moet geloven laat dus werkelijk niemand het op het pad/in andermans tuin/ in een pas gemaaid kinderveldje enz liggen.

Ben ik toch wel erg benieuwd waar al die duidelijk zichtbare drollen vandaan komen.

Misschien moet ik een dagje posten in het park.

Nope. Echt niet. Wellicht is het in de stad anders maar hier niet. Niemand doet het eigenlijk Ik heb het hier nog niet meegemaakt

Je kan in het dorp rondlopen en nergens drollen. Wel prullenbakken voor de zakjes. Vreselijke stank soms van varkensbedrijf of

Bemesten maar dan heb je het wel gehad.
quote:Rooss4.0 schreef op 12 augustus 2016 @ 21:05:

Paardenhopen zullen ook ongetwijfeld een hinder zijn als je in een paardenomgeving leeft maar het is wel zo dat paardenpoep minder vies is maar echt. Honden (en katten) eten nl vlees, paarden niet en stront van herbivoren is nu eenmaal heel anders, het stinkt niet echt.

Ik vind het bijzonder jammer te lezen dat mensen het bos als 1 grote hondenplee beschouwen.Helemaal mee eens.
quote:poldervrouw schreef op 12 augustus 2016 @ 21:06:

[...]

Vreselijke stank soms van varkensbedrijf .

Oh ja, ook zo lekker.

Of kippenschuren, mjam.
quote:Rooss4.0 schreef op 12 augustus 2016 @ 21:05:

Ik vind het bijzonder jammer te lezen dat mensen het bos als 1 grote hondenplee beschouwen.

In 1 paardenvijg 20 drollen van mijn hond. En paardenpoep stinkt ook en trekt ook vliegen aan. In "mijn" bos geen plee overigens. Mijn honden poepen lang niet altijd namelijk. Ze poepen 2 x per dag max (ochtend en late avond ze eten nl vlees en geem brok ) dus zelden poepen tijdens bos ronde. Ze poepen wel extra na het zwemmen. Wederom op

Een plek waar geen kip komt en ligt de poep

Mijlenver van pad. In het dorp waar ik ze uiteraard ook uitlaat ruim ik het gewoon op als ik er bij kan. Plassen tegen hekjes auto's etc mogen ze niet. Doen ze ook niet (teefjes ). Ze

Komen ook niet in de tuin van een ander

Je kan het echt niet vergelijken met uitlaatstrook als je woont waar ik woon. In de stad of populaire gebieden geloof ik direct dat het bos en parken een honden toilet is
quote:Rooss4.0 schreef op 12 augustus 2016 @ 21:12:

[...]

Oh ja, ook zo lekker.

Of kippenschuren, mjam.Die hebben we goddank niet. Wel vee. Koeien. Die ruiken ook wel maar valt mee. Kuil ruikt ook zo raar. Wat weeïg
Nee, paardenpoep stinkt echt veel minder dan hondenpoep. Het blijft ook niet zo onder je schoenzolen plakken. Na een dagje is het al ingedroogd en ligt er een dun plakkaat met veel hooi erdoor.

Ik stap duizend keer liever in een paardendrol dan in een hondendrol. Als ik moest kiezen dan he?
quote:poldervrouw schreef op 12 augustus 2016 @ 21:13:

[...]

Die hebben we goddank niet. Wel vee. Koeien. Die ruiken ook wel maar valt mee. Kuil ruikt ook zo raar. Wat weeïg

Koeien zijn ook vegetarisch, dat scheelt echt. Natuurlijk komen er vliegen op af, het moet immers ook weer opgeruimd worden maar geurtechnisch heb ik echt tig keer liever koe of paard.

Viseters zijn nog erger trouwens.

Kuil vind ik dan wel weer lekker, beetje zurig.

Ik ben een agrarisch kind
Ik ruim het altijd op.

De zakjes hangen standaard aan de lijn. We hebben ze altijd bij ons en thuis op voorraad hebben we zo'n 250 zakjes. Woef kan weer een tijd vooruit en we grijpen nooit mis.

Ook let ik altijd op waar ik loop en ik heb nooit vieze schoenzolen. Als woef tegen een hondendrol loopt dan corrigeer ik hem bijtijds met de lijn zodat hij er niet op loopt en eraan snuffelt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
In de vakantie zaten we dichtbij het bos. Woef kon makkelijk onder de struiken door lopen en daar zijn behoeft doen. Dat zat niemand in de weg. Ik ga natuurlijk niet in de bosjes kruipen om het op te ruimen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Joh honden mogen al amper meer in bos komen. Mogen ze ook gewoon lekker schijten daar als ze moeten? Ik ga het daar echt niet opruimen als het niet op het pad ligt. Ik vind paardenpoep dan smeriger omdat ik daar echt vooor moet uitwijken en honden dat lekker vinden om te eten dus ik moet hem ervan weghouden. Er is daar geen opruimplicht anders zou ik het wel doen maar ik zie nu dus echt geen reden waarom ik wel zou opruimen in het bos
In het Kralingse bos in rotterdam ligt het strand vol met ganzenscheid, honden mogen dan niet op het strand komen in de zomermaanden op een klein stukje na. Die drollen van ganzen zijn bijna even groot als mijn hondje. Maar als ik op dat verboden stuk gras of strand loop kan ik een boete krijgen, terwijl mijn hondje de ganzen juist wegjaagt en andere daar blij mee zijn.

En een hondendrolletje meer of minder ga je daar echt niet merken, je zit daar zowiezo in de stront!
quote:Ikje86 schreef op 12 augustus 2016 @ 22:08:

In het Kralingse bos in rotterdam ligt het strand vol met ganzenscheid, honden mogen dan niet op het strand komen in de zomermaanden op een klein stukje na. Die drollen van ganzen zijn bijna even groot als mijn hondje. Maar als ik op dat verboden stuk gras of strand loop kan ik een boete krijgen, terwijl mijn hondje de ganzen juist wegjaagt en andere daar blij mee zijn.

En een hondendrolletje meer of minder ga je daar echt niet merken, je zit daar zowiezo in de stront!Zo en als er iets stinkt is t wel ganzen poep! Hier lopen ze ook en t zijn nog vervelende beesten die je aanvallen en achterna lopen.
Belasting invoeren om mensen te ontmoedigen huisdieren te nemen, of in ieder geval goed na te denken over de consequenties, lijkt mij een goed idee. Plus verplichte opruimplicht voor ieder dier op plekken waar de gemeente het niet opruimt.

En katteneigenaren verantwoordelijk stellen voor de uitwerpselen van hun dier. Zo vervelend die katten in onze tuin. Leer ze maar niet in tuinen van anderen te komen.
Er bestaat al hondenbelasting. Allee niet in wlke gemeente. Daarnaast betalen sommige mensen dat ook gewoon niet
quote:Falathiel schreef op 12 augustus 2016 @ 22:39:

Er bestaat al hondenbelasting. Allee niet in wlke gemeente. Daarnaast betalen sommige mensen dat ook gewoon nietVan mij mag het verder gaan dan alleen honden. Niet betalen is gek dat daar geen sancties op staan. Moet je bij 'mensen' belasting niet proberen.
quote:otis schreef op 12 augustus 2016 @ 22:42:

[...]

Van mij mag het verder gaan dan alleen honden. Niet betalen is gek dat daar geen sancties op staan. Moet je bij 'mensen' belasting niet proberen.Staan wel sancties op want als je dat niet betaald komt er ook een deurwaarder langs, of je moet t natuurlijk niet opgeven. Vroeger kwamen ze hier controleren aan de deur of je een hond had en werd je gelijk aangeslagen.
Wat een onzin! Er is geen een bos vergeven van de stront, tenzij het een klein bos is in een overbevolkt gebied. Lopen jullie soms drollen te tellen of zo?????

Voor mensen als jullie zou er ergens een land uitgevonden moeten worden waar geen dieren bestaan of zo.

Dat mensen klagen over poep in de bebouwde kom, oke, snap ik! Ik erger me daar zelf ook aan. Maar in het buitengebied... sorry maar dat gaat me toch echt te ver. Dieren bestaan. Jammer voor jullie. En ja, ze poepen ook, net als mensen! En nee, je kunt ze niet op de plee zetten. Daar zijn ze anatomisch ongeschikt voor en het past niet in hun natuurlijke aard. Misschien zijn er gewoon wel veel te veel mensen hier!

Paardenpoep is niet vies. Ik kan het weten. Ik ben ook objectief hierin want ik hou nog meer van honden dan van paarden. maar hondenpoep vind ik wel vies. Maar als we nu over alle dieren gaan vallen, honden, katten, paarden, de dieren die we kunnen ruiken uit de bioindustrie waarvan we het vlees in grote hoeveelheden voor weinig geld naar binnen willen schrokken.....

Het zijn nog altijd de mensen die om te kotsen zijn.

Dat eeuwige geklaag over dieren! Laten we maar eens een hoop mensen afschaffen, met hun vernietigingsdrang! En wat verdraagzamer zijn naar dieren toe en ze het licht in de ogen gunnen!
Ik ben zeer verdraagzaam naar dieren alleen niet naar hun stront. En mensen klagen nu eenmaal, ja, ook over jouw ongetwijfeld geweeeeeldige hond.

Life is shit.
Ja
ik ruim het niet meer op deed dat vroeger wel maar sinds ze hier te laks zijn om glasschreven en deksels van blikken groente op te ruimen doe ik het niet meer. Ik ga namelijk niet als mijn hond voor de zoveelste keer open ligt met zijn poten en het bloed bedenken om nog even snel de schijt op te ruimen. nee hoor van mij mag hij het nog extra doen dan ook. De gemeente is er nog mee bezig waarom op die velden zulk gevaarlijkafval tussen het gras blijft slingeren in soms kleine formaten dat je het niet ziet, wel voelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven