ruzie om parkeren

04-07-2012 17:51 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie mening. Buur heeft op een onbeschofte manier duidelijk gemaakt, dat mijn parkeergedrag haar niet aanstaat. Ik snap hier niks van. Er zijn duidelijke lijnen en ik parkeer altijd binnen de lijntjes. Hoezo fout parkeren? Naar mijn weten staat een auto goed geparkeerd als het binnen de lijntjes staat. Of zie ik het nou verkeerd? Overigens staat de auto niet scheef maar gewoon recht binnen de lijntjes en durft ze andere buren die zelfs schots en scheef buiten de lijntjes parkeren niet aan te spreken. Geen idee wat ze tegen me heeft, maar het zit me behoorlijk dwars. Het gaat zelfs zover dat ze van de week tegen de deur ging schoppen omdat ik niet open deed. Jullie mening graag en wat kan ik doen als ze vervelender gaat doen?
sta je soms bij haar voor de deur altijd? kunnen sommige mensen erg vervelend om doen...
Kan buur nog in haar auto stappen als jij ernaast geparkeerd hebt?
Ga in therapie!
Vragen wat nou echt haar probleem is en verder proberen te negeren?
Maar heeft ze dan niet gezegd wát er mis is met je parkeergedrag? Wat zei ze dan?
Laat haar de politie lekker bellen? Of parkeer je een oplegger voor haar deur?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik kan dus totaal niet parkeren.. en mijn motto is dus ook als het binnen de lijntjes staat, staat hij goed. (en ja bij mij is dat redelijk vaak schots en scheef.. maar goed het is en blijf binnen de lijntjes O:) )
Vragen wat ze bedoelt want dat je toch netjes in het vak parkeert.
Tegen de deur aanschoppen is politie erbij halen.

Misschien is het tijd om eens een grote bek op te zetten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hoe is het met je assertiviteit gesteld?
Heb je gevraagd wat buur bedoeld. Sta je soms (net) binnen de lijntjes maar zo dat buur niet goed in de auto kan stappen. Soms staat er bijv een paar auto's scheef en dan kun je beter een beetje scheef mee parkeren.
Als je bij mij tegen mijn deur aan gaat trappen kan je enige agressie van mijn kant verwachten. Maar wat ik niet snap. Waaron vráág je het haar niet?
Schoppen tegen de deur? Wow... Is er meer voor gevallen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het is een algemene parkeerruimte voor de portiekflats. Sommige parkeervlakken zijn een beetje krap en daar kan ik niks aan doen. Dus als je daar zelfs binnen de lijntjes parkeert is het soms inderdaad krap met in- en uitstappen. Maar dat heeft ze dan ook met andere buren, maar tegen hun durft ze niks te zeggen. Ik voel me niet meer veilig in mijn huis. Ik parkeer goed en recht binnen de lijntjes, dus ik snap haar gezeik echt niet. Af en toe klapt ze gewoon mijn spiegel dicht. Een keer had ze de linkerspiegel dichtgeklapt. Gelukkig reed ik niet op de snelweg ofzo en kwam er op tijd achter anders had zich een gevaarlijke situatie kunnen voordoen. Dus nou let ik extra goed op de spiegels (hoor je normaal natuurlijk ook te doen voor het wegrijden) . Hoe kan je nou fout geparkeerd hebben als je recht binnen de lijntjes geparkeerd hebt? Die lijntjes staan er toch niet voor niks? Het is een echt een raar mens en ik snap totaal niet wat ze tegen me heeft. Praten heeft geen zin, want het enige wat ze kan doen is je uitschelden voor alles en nog wat. Ik overweeg de politie in te schakelen maar die doen volgens mij ook niks. Iemand ervaring met inschakelen van politie bij burenruzie?
Huurwoning? Dan moet je het eerst via de woningbouwvereniging aankaarten. Het kan zijn dat ze haar auto niet in kan. Wat je spiegels betreft, die hoor je voordat je wegrijdt altijd te controleren, dus dat het gevaarlijk had kunnen zijn ligt volledig bij jou.
Heb je al eens aan andere buren gevraagd of ze dit gedrag ook naar hen heeft laten zien?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Is inderdaad een huurwoning. Tegen andere buren gedraagt ze zich wel normaal. Waarom ze zich zo tegenover mij gedraagt snap ik echt niet. Een keer liep ze vloekend langs me heen, ik heb mijn mond gehouden omdat ik niet begreep tegen wie ze het had en waarom. Sindsdien groeten we elkaar al niet meer. Ze is een sterke vrouw en ik durf daar als kleine niks tegen te beginnen. Had toen waarschijnlijk mijn mond moeten opentrekken. Als ik de deur opendoe ben ik bang dat de boel gaat escaleren, iemand die tegen je deur een schop geeft, geeft je ook zo een schop. Helaas geen man in huis om er op af te sturen. Misschien dat ze het ook daarom durft. Als ze vanavond weer gaat schoppen, ga ik de politie bellen, maar zover ik begrepen heb, doen ze hier niks mee!

Netjes in het vak.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vraag het aan haar is dat geen optie?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 juli 2012 @ 18:31:

[afbeelding]

Netjes in het vak.
quote:Enn schreef op 04 juli 2012 @ 18:19:

Heb je al eens aan andere buren gevraagd of ze dit gedrag ook naar hen heeft laten zien?

Dat dus.

Als jij netjes binnen de lijnen staat en zij jouw spiegel inklapt....

De eerste de beste die aan mijn auto komt en mijn spiegel inklapt heeft een hele goeie aan mij. Je blijft met je tengels van andermans auto af! Ik zou maar eens assertief proberen te zij en haar dat maar even fijntjes aan haar verstand pulken.

(ben, als ik zoiets lees toch wel héél blij met mijn 13 meter lange, niet gedeelde) oprit plus garage voor mijn eigen huis voor onze 2 bolides)
De kont van mijn auto stond een keer ietsiepietsie over het lijntje bij voldoende parkeer ruimte. Mijn wielen stonden er keurig recht in. Heb ik ook eens een buurman voor op de stoep gehad.

Ik heb hem verwezen naar de politie om een klacht in te dienen over mijn asociale parkeer gedrag. Nooit meer wat over gehoord.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 juli 2012 @ 18:31:

[afbeelding]

Netjes in het vak.Ideaal
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:-no-nick- schreef op 04 juli 2012 @ 18:32:

[...]

Goffer, daar ging mijn cola

beeldscherm gaat schoonmaken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven