ruzie om parkeren

04-07-2012 17:51 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie mening. Buur heeft op een onbeschofte manier duidelijk gemaakt, dat mijn parkeergedrag haar niet aanstaat. Ik snap hier niks van. Er zijn duidelijke lijnen en ik parkeer altijd binnen de lijntjes. Hoezo fout parkeren? Naar mijn weten staat een auto goed geparkeerd als het binnen de lijntjes staat. Of zie ik het nou verkeerd? Overigens staat de auto niet scheef maar gewoon recht binnen de lijntjes en durft ze andere buren die zelfs schots en scheef buiten de lijntjes parkeren niet aan te spreken. Geen idee wat ze tegen me heeft, maar het zit me behoorlijk dwars. Het gaat zelfs zover dat ze van de week tegen de deur ging schoppen omdat ik niet open deed. Jullie mening graag en wat kan ik doen als ze vervelender gaat doen?
quote:parelmoer schreef op 04 juli 2012 @ 18:46:

het betreft doorgetrokken witte lijntjes, dus duidelijke parkeervak. het is gewoon niet leuk om je niet meer veilig te voelen in je huis. ze komt heel agressief over, dus kan je geen normaal gesprek mee voeren.Laat je niet klein krijgen, gewoon negeren die handel
Maxicosi dan, maakt mij niet uit, maar dan niet langs mijn auto aub, dank u.

Schade aan mijn auto kost de dader héél veel centjes
Pak een emmer witte verf, en maak je parkeerplekje duidelijk wat groter
quote:thaorchid schreef op 04 juli 2012 @ 18:50:

Schade aan mijn auto kost de dader héél veel centjes als jij je auto zo parkeert dat iemand anders niet eens meer redelijkerwijs bij zijn eigen auto kan zonder jouw spiegel in te klappen ben je een slecht parkeerder, of neem je een bewust risico. Of je bent gewoon aso.

Schade aan mijn auto kost de dader héél veel centjes Goffer wát voor merk rij jij?

Nou vooruit, klap ik de spiegeltjes niet in..
quote:nessemeisje schreef op 04 juli 2012 @ 18:54:

[afbeelding]

Nou vooruit, klap ik de spiegeltjes niet in..Whahahaha!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[afbeelding]

Nou vooruit, klap ik de spiegeltjes niet in..
Geef je gelijk, Nessemeisje, heb liever dat iemand de spiegels van mijn auto inklapt dan een flinke kras.

[afbeelding]

Nou vooruit, klap ik de spiegeltjes niet in..Ik zie het probleem niet
quote:-no-nick- schreef op 04 juli 2012 @ 18:53:

[...]

Goffer wát voor merk rij jij? Iets heel belangrijks kennelijk. Een auto waar je je identiteit aan ontleent. En waarvoor moeders met kinderen in een maxicosi gewoon pech hebben als ze toevallig met de auto weg moeten.

Schade aan mijn auto kost de dader héél veel centjes Misschien beter gaan fietsen dan en vooral er voor zorgen dat je zelf nooit een kras op een auto maakt. Want dan gaat het jou heel veel centjes kosten.

[...]

Goffer wát voor merk rij jij?

Maakt toch geen klap uit? Als een ander schade maakt aan iets waar je zelf zuinig op bent is dat verschrikkelijk.

Ik kijk ook altijd zes keer waar ik " het beste " ( lees; niet naast typische wijvenauto'tjes ) parkeren kan.......meestal iets verder dan vlak voor de deur, dus.
quote:nessemeisje schreef op 04 juli 2012 @ 18:56:

[...]

Iets heel belangrijks kennelijk. Een auto waar je je identiteit aan ontleent. En waarvoor moeders met kinderen in een maxicosi gewoon pech hebben als ze toevallig met de auto weg moeten.

Wat kost een béétje leuke , nieuwe auto? En hoelang zou iemand daar voor gespaard hebben?

Dan is het toch zuur als - vaak vrouwen - iemand die auto's alleen maar zien als iets wat handig is, een kras of pit in/ op jouw auto maakt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 juli 2012 @ 18:56:

[...]

Maakt toch geen klap uit? Als een ander schade maakt aan iets waar je zelf zuinig op bent is dat verschrikkelijk.

Ik kijk ook altijd zes keer waar ik " het beste " ( lees; niet naast typische wijvenauto'tjes ) parkeren kan.......meestal iets verder dan vlak voor de deur, dus.Doe maar niet dan naast typische lease auto's. Daar zijn velen niet al te zuinig op
Het klinkt mij eerlijk gezegd of je netjes aardig en enigzins onzeker bent (hier vragen of het normaal is om binnen de lijntjes te parkeren). De buuv heeft blijkbaar een perfecte intuitie voor jou zwakheid en komt daarom tegen jou deur trappen en niet tegen die van de buren.Vervolgens wordt je bang, dus het lukt haar jou te terroriseren. Ze zal vast lastig met haar dikke reed in de auto komen als jij strak langs haar auto staat, maar dat ze wel op jou scheld en niet op de andere buren die noodgedwongen hetzelfde doen, heeft ongetwijfeld met je uitstraling te maken. Dus je moet er of schijt aan hebben en negeren (ECHT negeren) of je moet je spierballen laten zien
Ik heb net een nieuwe auto en ik zou goed balen van een kras. Hoogst irritant ook als iemand zo dichtbij parkeert dat ik er zelf niet meer bij kan.

[...]

Ik kijk ook altijd zes keer waar ik " het beste " ( lees; niet naast typische wijvenauto'tjes ) parkeren kan.......meestal iets verder dan vlak voor de deur, dus.Doe ik ook: ik zet mijn auto, als ik keus heb, niet (vlak) naast een auto met kinderstoelen erin, want ik weet dat die deuren ver open moeten en wil geen krassen. Maar als ik m dat tóch dichtbij een andere auto zet, en de eigenaar daarvan klapt mijn spiegel in om er langs te kunnen, dan vind ik dat een prima oplossing. En ga ik al helemaal niet roepen "afblijven van andermans spullen!".

[...]

Goffer wát voor merk rij jij?

Héél duur merk en wel twee, mag het? Ik ben zuinig op mijn spullen en verwacht dat ook van een ander. Ik blijf ook van een ander zijn spullen af, die ene keer dat ik een keer in een schuin vak sta en een ander er te dicht bij staat smijt ik mijn deur niet tegen die ander zijn auto aan maar stap dan maar via de andere kant in.

En neee, ik ben zéker geen fatsoensrakker maar of een auto nou een oud barrel is of een dikke sportbak, je blijft er gewoon áf.

Maar ben ook een beetje boos omdat iemand tijdens parkeren bij een verjaardag elders mijn dak blijkbaar gebruikt heeft als opbergvlak voor weet ik wat maar iig diepe krassen die niet weg te poetsen zijn. Dus heb wat dat betreft vandaag even een kort lontje.

[...]

Ik kijk ook altijd zes keer waar ik " het beste " ( lees; niet naast typische wijvenauto'tjes ) parkeren kan.......meestal iets verder dan vlak voor de deur, dus.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar het toontje waarop ik de post lees, is zo betuttelend.

Zelf zet ik mijn auto ook graag verderop neer, maar ik ga er maar vanuit dat iemand het ook niet met opzet doet. Daarom zie ik liever ingeklapte spiegels dan een kras
quote:thaorchid schreef op 04 juli 2012 @ 19:00:

[...]

Héél duur merk en wel twee, mag het? Ik ben zuinig op mijn spullen en verwacht dat ook van een ander. Ik blijf ook van een ander zijn spullen af, die ene keer dat ik een keer in een schuin vak sta en een ander er te dicht bij staat smijt ik mijn deur niet tegen die ander zijn auto aan maar stap dan maar via de andere kant in.

En neee, ik ben zéker geen fatsoensrakker maar of een auto nou een oud barrel is of een dikke sportbak, je blijft er gewoon áf.

Maar ben ook een beetje boos omdat iemand blijkbaar mijn auto gebruikt tijdens een verjaardag elders en iemand mijn dak blijkbaar gebruikt heeft als opbergvlak voor weet ik wat maar iig diepe krassen die niet weg te poetsen zijn. Dus heb wat dat betreft vandaag even een kort lontje.Ja, dát vind ik dan wél weer een situatie waarin je mag vinden dat ze van je spullen af moeten blijven! Maar het inklappen van een spiegeltje omdat iemand anders niet bij zijn eigen auto kan (nota bene omdat je m zélf te dochtbij geparkeerd hebt), daar kan je echt niet over gaan klagen. (Nou vooruit, alleen op de dag dat het dak van je auto gemold is dan ).
quote:marsmellowwww schreef op 04 juli 2012 @ 18:56:

[...]

Misschien beter gaan fietsen dan en vooral er voor zorgen dat je zelf nooit een kras op een auto maakt. Want dan gaat het jou heel veel centjes kosten.

Gek hè, dat is mij nog nooit gelukt. 30 jaar rijbewijs en geen krasje op andermans auto, niet éen.

Ik ben ook zuinig op ándermans eigendommen.
Parkeer nooit náást geparkeerde auto s dan maar een eindje lopen, vandaar ook dat ik nooit last had van deuken of krassen etc
quote:thaorchid schreef op 04 juli 2012 @ 19:04:

[...]

Gek hè, dat is mij nog nooit gelukt. 30 jaar rijbewijs en geen krasje op andermans auto, niet éen.

Ik ben ook zuinig op ándermans eigendommen.Nee hoor, respect. Maar een ongelukje zit in een klein hoekje. Met winkelwagentjes loop ik om. Als mijn oude moeder mee gaat, sta ik tussen de andere auto en hou de deur vast. Maar ook wel eens gezien dat iemand door de harde wind, die er stond, de deur liet waaien.
quote:-no-nick- schreef op 04 juli 2012 @ 19:07:

Parkeer nooit náást geparkeerde auto s dan maar een eindje lopen, vandaar ook dat ik nooit last had van deuken of krassen etc

Dat doet zo rot boodschappen, moet de auto hier op de oprit blijven staan.

Hoe doe je dat dan? Ik kan alleen in een parkeergarage parkeren en helaas sta ik daar nooit alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven