Samen huren onder de 23

03-01-2016 20:14 16 berichten
Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaan jullie niet gewoon in een studentenkamer of studentenhuis wonen?
Studentenhuis dan maar? Appartement kunnen jullie echt niet betalen.
Woon je nu al heel ver van school mbt je ouderlijk huis want ik zou never nooit niet gaan lenen (wat dus straks een permanente terugbetaallening wordt) voor een woonruimte als het niet nodig is en je makkelijk bij je ouders kunt wonen en studeren.

En heb je enig idee wat de overige kosten zijn die erbij gaan komen, dat ga je niet redden met die 100 euro van de bijbaan en de studiefinanciering (wat tegenwoordig ook een lening is) denk aan verzekeringen, internet, televisie, telefoonkosten, zorgverzekering, eten, eventueel gemeentelijke belastingen plus alles wat je verder nog uitgeeft aan kleding, uiterlijke verzorging of je studie
Waarom boven je stand willen wonen? Gewoon kamer huren in een studentenhuis. Je hebt het geld nu niet om een duur huis te huren.
Waarom zou samenwonen het probleem oplossen? Je kunt ook gewoon meer afspreken toch?
Wij hebben destijds (begin twintig toen) particulier gehuurd voor Nog geen 400 gulden. Hebben wel een groot sociaal netwerk denk dat dat wel nodig is aangezien de woningen nu en toen niet voor het oprapen lagen/liggen , maar niet onmogelijk...
Samen in een zelfstandige studentenkamer? Dan is je huur minder dan 400 euro. Gebeurde in mijn studentenstad heel veel.

Of sociale huur, speciale jongerenwoning. Kleine appartementjes speciaal voor jongeren, dus huur onder de 400 euro.
.
.
Zelfstandig wonen lijkt me lastig aangezien jullie het simpelweg niet kunnen betalen. Zijn er geen andere studentenkamers te huur? Bijvoorbeeld twee kamers naast elkaar huren? Zo deed mijn man dat met zijn ex. En over welke stad hebben we het?
Als eens aan antikraak gedacht?
Werken. Jouw vriend verdient niks en jij bijna niks. Ik heb naast mijn universitaire masters ook gewoon gewerkt, toen ik mijn scriptie schreef liep ik stage en werkte drie middagen per week. Wij huurden dus wel een huis, al was het hard werken. En anders kijken of twee kamers kunt huren in hetzelfde studentenhuis?
Als je twee kamers huurt van 350 euro kun je beter een studio van 700,- huren.

Denk dan ook dat dat jullie enige oplossing is.
Het hangt heel erg van de stad af, en van de omstandigheden. Staat je vriend bijvoorbeeld ingeschreven bij de woningbouwvereniging of jij?

Verder denk ik dat het heel lastig gaat worden. Ik woon zelf in een zelfstandige studentenwoning, en de kale huur ligt iets onder de 400 euro. Maar die woningen liggen niet voor het oprapen, en ook daar is een wachttijd voor van een paar jaar.

Ga particulier kijken. Het is lastig, maar soms is er iets te vinden. En hou in gedachte dat de grens voor de huurtoeslag gaat om kale huur, en dat zeker voor studentenwoning de huur vaak inclusief is.
Antikraak zou inderdaad een mooie oplossing zijn.

Of gewoon 1 a 2 jaartjes in jouw kamer zitten. En dan daarna via antikraak.

Wanneer jullie klaar zijn met studeren en groter kunnen wonen, zullen jullie de ruimte meer waarderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven