Samen huren onder de 23
zondag 3 januari 2016 om 20:21
Woon je nu al heel ver van school mbt je ouderlijk huis want ik zou never nooit niet gaan lenen (wat dus straks een permanente terugbetaallening wordt) voor een woonruimte als het niet nodig is en je makkelijk bij je ouders kunt wonen en studeren.
En heb je enig idee wat de overige kosten zijn die erbij gaan komen, dat ga je niet redden met die 100 euro van de bijbaan en de studiefinanciering (wat tegenwoordig ook een lening is) denk aan verzekeringen, internet, televisie, telefoonkosten, zorgverzekering, eten, eventueel gemeentelijke belastingen plus alles wat je verder nog uitgeeft aan kleding, uiterlijke verzorging of je studie
En heb je enig idee wat de overige kosten zijn die erbij gaan komen, dat ga je niet redden met die 100 euro van de bijbaan en de studiefinanciering (wat tegenwoordig ook een lening is) denk aan verzekeringen, internet, televisie, telefoonkosten, zorgverzekering, eten, eventueel gemeentelijke belastingen plus alles wat je verder nog uitgeeft aan kleding, uiterlijke verzorging of je studie
zondag 3 januari 2016 om 20:30
zondag 3 januari 2016 om 20:56
zondag 3 januari 2016 om 21:00
Werken. Jouw vriend verdient niks en jij bijna niks. Ik heb naast mijn universitaire masters ook gewoon gewerkt, toen ik mijn scriptie schreef liep ik stage en werkte drie middagen per week. Wij huurden dus wel een huis, al was het hard werken. En anders kijken of twee kamers kunt huren in hetzelfde studentenhuis?
zondag 3 januari 2016 om 21:06
Het hangt heel erg van de stad af, en van de omstandigheden. Staat je vriend bijvoorbeeld ingeschreven bij de woningbouwvereniging of jij?
Verder denk ik dat het heel lastig gaat worden. Ik woon zelf in een zelfstandige studentenwoning, en de kale huur ligt iets onder de 400 euro. Maar die woningen liggen niet voor het oprapen, en ook daar is een wachttijd voor van een paar jaar.
Ga particulier kijken. Het is lastig, maar soms is er iets te vinden. En hou in gedachte dat de grens voor de huurtoeslag gaat om kale huur, en dat zeker voor studentenwoning de huur vaak inclusief is.
Verder denk ik dat het heel lastig gaat worden. Ik woon zelf in een zelfstandige studentenwoning, en de kale huur ligt iets onder de 400 euro. Maar die woningen liggen niet voor het oprapen, en ook daar is een wachttijd voor van een paar jaar.
Ga particulier kijken. Het is lastig, maar soms is er iets te vinden. En hou in gedachte dat de grens voor de huurtoeslag gaat om kale huur, en dat zeker voor studentenwoning de huur vaak inclusief is.