Schimmel in badkamer

29-06-2010 15:09 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel last van schimmel in mijn badkamer. Ik probeer het zo goed mogelijk schoon te houden, maar het lijkt steeds erger te worden. Het zit inmiddels op de kozijnen, op de tegeltjes op de muren en op het plafond. Daarnaast heb ik in het plafond ook een soort luchtgat waar allemaal rood/oranje aanslag omheen zit, dit ontstond eigenlijk al binnen een maand nadat we hier kwamen wonen. Is dit ook schimmel? Hoe krijg ik dit schoon?

In de keuken heb ik iets soortgelijks bij zo'n luchtgat, maar daar is het meer bruinig. Andere vertrekken in mijn huis zijn ook erg vochtig, en daar staat ook wel eens schimmel in de kozijnen.

Wat kan ik hier het beste aan doen? In de badkamer heb ik altijd het raam open, maar dat lijkt niet te helpen? Ik heb ook wel zitten denken om de woningbouw eens te bellen.
Ik had er in mijn vorige woning ook last van. Je hebt van die spuitbussen van HG tegen schimmel. Die werkte bij mij altijd prima. Kwestie van erop spuiten, in laten weken, er eraf spoelen met de douchekop. Ideaal!
Kan ook met chloor verdund met water in een spuitbus, erop spuiten, even wachten, dan goed luchten (anders word je niet goed van die zwembadlucht in de badkamer) en weg is het weer. Er is ook schimmelwerende verf, die heb ik geprobeerd - is heel duur! - en dat hielp iets langer. Jammer genoeg komt de schimmel er altijd weer doorheen - tenminste in mijn oude badkamertje.
Dat HG spul op het plafond, euh....gaat dat lukken? Ik heb nog wel een fles staan.
Schimmel met chloor afnemen totdat het weg is. Hierna kun je het schilderen met anti-schimmel verf bv van alabastine. Bij mij werkte die verf een jaar of 3-4, nu komt het er weer doorheen en ga ik een nieuwe pot kopen. Zo duur is het nu ook weer niet, geloof 15 euro ofzo, dat heb ik er wel voor over om een paar jaar geen ongezonde schimmel in mijn badkamer te hebben.

Maar ik zou sowieso de woningbouw even bellen: zeker door alle problemen bij de luchtgaten en de algemene vochtigheid van je huis....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb zo'n schoonmaakmiddel speciaal tegen schimmel. Ik dacht van cilit bang. Is ook erop spuiten, even in laten trekken, en dan spoel je het zo weg.
Ik zou de schimmel bestrijden met HG spul of iets anders dergelijks van Bisson (heb ik zelf hier staan) en dan idd. overschilderen met speceiale anti-schimmel verf. Dan ziet het er weer netjes uit.
Ik ga het sowieso niet overschilderen omdat we niet van plan zijn om hier lang te blijven.

Ik heb enkele beglazing, dus ik denk dat de woningbouw het daar dan op gooit. Als we het willen vervangen, moeten we dat zelf betalen.

Ik ga sowieso straks even met de HG aan de slag
Ik denk dat die schimmel er al zat en dat de woningbouw er voor het mooi een laagje verf overheen zat. Had de wonigbouw bij ons huurflatje ook gedaan. Oplichters.

Bel daar maar heen, laat hen het verwijderen.

Verder luchten, drooghouden (ja lekkermakkelijk hè) en luchten.
quote:Appelsientje schreef op 29 juni 2010 @ 15:14:

Kan ook met chloor verdund met water in een spuitbus, erop spuiten, even wachten, dan goed luchten (anders word je niet goed van die zwembadlucht in de badkamer) en weg is het weer. Er is ook schimmelwerende verf, die heb ik geprobeerd - is heel duur! - en dat hielp iets langer. Jammer genoeg komt de schimmel er altijd weer doorheen - tenminste in mijn oude badkamertje.Dat is idd ook mijn tip. In ons oude huurhuis deden we dit ook en de schimmel ging mooi weg.
quote:Maja82 schreef op 29 juni 2010 @ 15:24:

Ik denk dat die schimmel er al zat en dat de woningbouw er voor het mooi een laagje verf overheen zat. Had de wonigbouw bij ons huurflatje ook gedaan. Oplichters.

Bel daar maar heen, laat hen het verwijderen.

Verder luchten, drooghouden (ja lekkermakkelijk hè) en luchten.Het was inderdaad geschilderd....en er zaten nieuwe ventilatie-dingen in.
quote:Tinkeldel schreef op 29 juni 2010 @ 15:26:

[...]

Het was inderdaad geschilderd....en er zaten nieuwe ventilatie-dingen in.

Nieuwe kapjes er op vrees ik. Je kan eens navragen of die afzuiging ook regelmatig onderhouden (dus schoongemaakt) wordt. De schimmels die daar in zitten zijn schadelijk voor je gezondheid.

Sociale huurwoning vrees ik?
HG op het plafond werkt prima hoor, je moet alleen zorgen dat je er niet recht onder staat bij het spuiten.

Verder de paarden gewoon in de stal houden .
Ja inderdaad...er is hier nog nooit iemand geweest voor de ventilatieroosters. Ik ga eens even bellen, doe nu ook eerst niks aan de schimmel, kunnen ze het zelf zien.
Ik maak ook de voegen met schimmel schoon met HG reiniger maar je moet wel goed ventileren want het is een "killing" damp/lucht maar schoon wordt het.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Heb gebeld, er komt volgende week iemand kijken. Ga nu de badkamer schoonmaken...schimmel laat ik maar even zitten. Bleugh.
Sterkte.

Ik vind mezelf eigenlijk een beetje stom dat ik dit nu pas bedenk. Heb 4 jaar tegen een oranje plafond aan gekeken.

Mijn zusje heeft pas voor haar nieuwe huurhuis ook de halve woningbouw laten rennen omdat er dingen niet goed waren

Da's beter dan een oranje plafond.
Idd,schimmelwerende latex.

Wij hebben 2 jaar geleden de badkamer hiermee geverfd,en nooit meer schimmel gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven